FANDOM

Ibrahim Ishmael
Ibrahim Ishmael
Astrografia
Region: Opuszczone Systemy
Sektor: Sektor Stałych Wojen
Układ: Ishmael
Pozycja w układzie: Pierwsza (jedyna planeta)
Gwiazda: Ishmael (podwójna)
Księżyce: brak
Odległość od gwiazdy: 2,5 j.a.
Długość dnia: 29,8 ziemskiej godziny
Długość roku: 1,4 lat ziemskich
Geografia
Typ: planeta górnicza
Promień: 20852 km
Wsp. Keplera: 1
Atmosfera: azotowo-tlenowa
gorąca
postnuklearna
Klimat: pustynny, postnuklearny
Temperatura: 35 °C
Grawitacja: 1,3 g
Dominujący krajobraz: miasta
Ważne miejsca: Orth Gand
Dzielnica Atomowego Krateru
Społeczeństwo i inne
Języki: Wspólny
Rząd: kolonia niezależna
Ludność: Ludzie - 32%
Tau - 15%
Protazi - 12%
Helghanie - 6%
inne rasy - 35%
Główne miasta: Ehrat
Przynależność: kolonia niezależna

Ibrahim Ishmael - wielka planeta pustynna, zbombardowana wiele razy z kosmosu, pełna różnych portów gwiezdnych i farm dostosowanych do tego klimatu, jak również slumsów i bandyckich kryjówek. Nie ma satelit i jest jedyną planetą w układzie dwóch bliźniaczych czerwonych karłów. Zamieszkana głównie przez ludzi, ale też przez wiele innych ras.

Ze względu na swoją złą sławę i częste konflikty w tym rejonie planeta nigdy nie była metropolią normalną, ale przygotowaną zawsze do walki. To stąd pochodzi wielu dobrych najemników, jak również można się ukryć przed władzami i gangsterami.

Historia

Najliczniejszą rasą byli ludzie, którzy uciekli tutaj z licznych światów. To tutaj dostało się całkiem wiele okrętów, które spoczęły jako wraki pośród ruin tego świata. Pierwszą osadą stało się miasto trzech ras - ludzi, elfów i krasnoludów. Niestety osiedlił się też tutaj jeden z klanów Chaosu, który zagnieździł się głęboko w Czarnej Górze i stali się klanem Góry Ciemności. Ludzie odkryli jednak tutaj pokaźne złoża uranu i ropy naftowej. W M2 cała planeta porzuciła istnienie granic i różnic kulturowych, gdyż i tak przetrwać mogli tylko razem. Ludzie przyjęli rolę głównie świadczących usługi, elfy postanowiły zaopiekować się gospodarstwami rolnymi dla pozyskiwania wody i żywności, a krasnoludy, z racji swej dumy podjęły się pracy w wielkich kopalniach, platformach i fabrykach.

Najliczniejszym miastem stało się miasto określane mianem Ehratu, które wybudowano w zniszczonym, spoczywającym pośród piasków bezkresnej pustyni lotniskowcu atomowym. Leżało niedaleko innego miasta - Orth Gandu. Oddzielał ich całkiem spory kanion. W końcu po latach oba te miasta połączył stały most. W 11. Milenium dotarły tu pierwsze ekspedycje, które wysyłały swoich odkrywców na statkach kosmicznych z napędem nadświetlnym przylecieli pierwsi podróżnicy. Bogactwa jednak nie kusiły za bardzo kolonistów.

Ciekawostki

  • Pomimo że jest to Świat Pierworodny, wielu nie uznaje jego statusu i uważa za "astrodziurę zabitą dechami".
Angielska wersja