FANDOM

Hominum jest językiem urzędowym Federacji Welffowskiej. To mieszanka wszystkich języków Ameryk, takich jak angielski, francuski, hiszpański, majański, inkaski, portugalski, niemiecki i nawet rosyjski. Oprócz nich są też liczne języki Eurazji, m.in. polski i japoński. Pomysł na stworzenie hominum miał sam Heinrich Welff, który marzył o stworzeniu języka mogącego być wspólnym dla wszystkich ludzi na wyspie. Wszystkie języki poznał dzięki pomocy Przemka Przemkowskiego, trubadura i jedynego jeszcze człowieka na Gai Bermudi, który znał język słowiański. Drugi po Bermudzkim najliczniejszy język wyspy Bermudia oraz najczęściej używany w państwie Welffa.

Struktura

Alfabet języka Hominum
Język ten znacząco przypomina afrykanerski pod kilkoma względami - to syntetyczny język. Powstał on przez przemieszanie się języków i alfabetów całego świata. To sprawia, że dla wielu stanowi niejako język całkiem łatwy w obsłudze mówionej, gorzej jest jednak z pisownią, ponieważ występują kłopotliwe dość wyjątki. Niemniej ktoś kto zna angielski i niemiecki łatwo zdoła opanować Hominum do stopnia zaawansowanego początkującego, w skrócie poziomu egzaminacyjnego B1.

Pisownia

Pisownia bazuje na czterech alfabetach ziemskich - cyrylicy, greckim, łacińskim i chińskim mandaryńskim. Tego ostatniego jest mało. Niemniej Hominum ma tak, że istnieją również dwie rzadko pojawiające się litery które nie są zaliczane do albabetu. Są to Ω (Omega, która zastępuje UU) i Ψ (Psi, które zastępuje WY). Ponieważ pojawiają się z rzadka i tylko jako wyjątki, często tam gdzie pada akcent nie są zaliczane do alfabetu a raczej stanowią skrót. Choć może to być utrudnienie w rzeczywistości jest ułatwieniem, gdyż obie litery jakie zastępują są akcentowane naraz, a postawienie akcentu w obu przypadkach jest utrudnieniem.

Słownik

Zbiór najważniejszych pojęć w Hominum. Przy liczbie mnogiej jeśli dane słowo oznacza rzecz policzalną stawia się na końcu literę "s"

A

  • Avanti - naprzód

B

  • Bellum - piękne

C

  • Car - cesarz, car

D

  • Djesjatyj - dziesięć

E

  • Erde - ziemia

F

G

H

  • Helios - słońce

I

  • Impieratar - imperator

J

K

L

  • Losz - kłamstwo

M

N

  • Ni - ty
  • Nimen - wy

O

  • Oorlog - wojna

P

Q

R

  • Religie - religia

S

  • Stella - gwiazda

T

  • Terra - Ziemia

U

  • Uresja - ogień

V

  • Venatori - patrioci

W

  • Wati-sera - Metropolia (stolica Federacji, inaczej Welffgrad)
  • Wati-starna - metropolia (miasto)
  • Wo - ja
  • Women - my

X

Y

Z

  • Zhong - środek

Ω i Ψ (wyjątki)

  • Ωmengera - herezja
  • Ψla - wola

Ciekawostki

  • Choć Hominum jest językiem urzędowym Federacji większość populacji używa nadal Bermudzkiego.