FANDOM

Amon-s Reach
137465
Hastadarius/Upadły Pierwszy
Prawdziwe imię i nazwisko Hastadarius
Znane pseudonimy Upadły Pierwszy
Mroczna Istota
Najmroczniejszy
Bóg Żywy Jedyny (nazywany tak przez swe Sługi)
Data urodzenia Gdzieś w Starej Erze
Data śmierci Gdzieś w Starej Erze i tylko martwy ciałem
Przyczyna śmierci Zniszczone ciało przez Kileazjasza
Rasa Pierwszy
Płeć mężczyzna
Wzrost nieznany
Kolor i wygląd włosów nieznany, mówi się że płonący jasnozielony
Kolor oczu nieznany, mówi się że płonący czarnoczerwony
Rodzina Kileazjasz (brat)
Przynależność Sługi Upadłego Pierwszego i ich sojusznicy (lider)
Zawód wojownik, lider Sług
Arcybóg w Panteonie Plagiatu
Wyznawana religia Plagiatyzacja
Status żyje

Hastadarius znany też jako Upadły Pierwszy - pierwszy z Upadłych, sam był Pierwszym, nieomal zniszczył Fantazję podczas walk o Centrum. Wielu uważało że nie żyje. Główny antagonista Wojny o Fantazję, lider Sług Upadłego Pierwszego i największy wróg Zakonu Rycerzy Wielkiego Pokoju. To z jego grupy wyodrębnił się kult plagiatyzacji, anarchiści powiązani z tym kultem, terroryści religijni, naziści oraz wiele innych złowrogich grup takiego typu. Był młodszym bratem Kileazjasza.

Historia

Wiadomo jedynie tyle, że podczas Starej Ery poróżnił się ze swoją rasą. Ta wygnała go, a on wkrótce wrócił na czele niezliczonej armii wielu spaczonych i sztucznych istot, jak cyborgi, zmodyfikowani genetycznie żołnierze lub samożyjące kosmoloty. Wojna rozgorzała na dobre, przeciwko niemu stanęli w ostatnim akcie dwaj inni Pierwsi - Kileazjasz oraz Wergoris. Ostatecznie wygrali walkę, niszcząc w drobny mak ciało Hastadariusa, jednak starszy brat sam zginął od ciosu Upadłego Twórcy. Nie wiadomo do dzisiaj jakim cudem przeżył śmierć, przypuszcza się, że zrobił to przy pomocy jakichś pylonów.

Umiejętności

Hastadarius jest najpotężniejszym i najmroczniejszym osobnikiem w całej Fantazji. Przy nim nawet Farlick jest słaby, zaledwie kukiełką wydają się Stanislausa czy Lwowski. Może jednym skinieniem rozerwać cały system gwiezdny, na szczęście w czasach Średniej oraz Nowej Ery nie ma fizycznego ciała - to tylko mroczna dusza, przepełniona zemstą, nienawiścią, mrokiem oraz żądzą śmierci i zniszczenia, uwięziona na tronie w Kompleksie Wielkiej Ciemności, mrocznej stolicy Sług.

Ciekawostki

  • Powitanie Hastadariusa i w jego organizacji jest powitaniem nazistowskim. Tak samo wykorzystuje on wiele rzeczy z Trzeciej Rzeszy, żeby realizować swoje cele. Jego sługi noszą ubrania SS oraz broń Osi z czasów II Wojny Światowej.
  • Hastadarius kilkukrotnie próbował wrócić, jednak nigdy nie zdołał zyskać pełni sił, by kogoś dobrowolnie skusić kogoś do bycia naczyniem dla jego duszy.
Angielska wersja