FANDOM

Amon-s Reach
137465
Hastadarius/Upadły Pierwszy
Prawdziwe imię i nazwisko Hastadarius
Znane pseudonimy Upadły Pierwszy, Mroczna Istota, Najmroczniejszy, Bóg Żywy Jedyny (nazywany tak przez swe Sługi)
Data urodzenia Gdzieś w Starej Erze
Data śmierci Gdzieś w Starej Erze i tylko martwy ciałem
Przyczyna śmierci Zniszczone ciało przez Kileazjasza
Rasa Pierwszy
Płeć mężczyzna
Wzrost nieznany
Kolor i wygląd włosów nieznany, mówi się że płonący jasnozielony
Kolor oczu nieznany, mówi się że płonący czarnoczerwony
Rodzina Kileazjasz (brat)
Przynależność Sługi Upadłego Pierwszego i ich sojusznicy (lider)
Zawód złoczyńca
Wyznawana religia Jest jedynym bogiem własnej religii

Hastadarius znany też jako Upadły Pierwszy - pierwszy z Upadłych, sam był Pierwszym, nieomal zniszczył Fantazję podczas walk o Centrum. Wielu uważało że nie żyje, tymczasem on musiał uciec w nieznany nikomu wszechświat, żeby się odrodzić. Główny antagonista Wojny o Fantazję, lider Sług Upadłego Pierwszego i największy wróg Zakonu Rycerzy Wielkiego Pokoju. To z jego grupy wyodrębnił się kult Chaosu, anarchiści powiązani z tym kultem, terroryści religijni, naziści oraz wiele innych złowrogich grup takiego typu. Był młodszym bratem Kileazjasza.

Historia

Wiadomo jedynie tyle, że podczas Starej Ery poróżnił się ze swoją rasą. Ta wygnała go, a on wkrótce wrócił na czele niezliczonej armii wielu spaczonych i sztucznych istot, jak cyborgi, zmodyfikowani genetycznie żołnierze lub samożyjące kosmoloty. Wojna rozgorzała na dobre, przeciwko niemu stanęli w ostatnim akcie dwaj inni Pierwsi - Kileazjasz oraz Blakłud. Ostatecznie wygrali walkę, niszcząc w drobny mak ciało Hastadariusa, jednak starszy brat sam zginął od ciosu Upadłego Twórcy. Nie wiadomo do dzisiaj jakim cudem przeżył śmierć, przypuszcza się, że zrobił to przy pomocy jakichś pylonów.

Umiejętności

Hastadarius jest najpotężniejszym i najmroczniejszym w całej Fantazji. Przy nim nawet Farlick jest słaby, zaledwie kukiełką wydają się Stanislausa czy Lwowski. Może jednym skinieniem rozerwać cały system gwiezdny, na szczęście w czasach Średniej oraz Nowej Ery nie ma fizycznego ciała - to tylko mroczna dusza, przepełniona zemstą, nienawiścią, mrokiem oraz żądzą śmierci i zniszczenia.

Dane z Leksykonu

W czasie naszego życia wszyscy zawsze z trwogą wypowiadali nawet szeptem jedno słowo: Hastadarius. Nic dziwnego, był to pierwszy z tak zwanych Upadłych Pierwszych oraz założyciel tych całych Sług Upadłego Pierwszego. Podczas pierwszych poszukiwań w ruinach Pierwszych na planecie Aramis Arcturus Lwowski i Wasieq odnaleźli jedną z jego bestii oraz zapiski zwiastujące jego powrót. Jak się okazało Kileazjasz, nasz wielki obrońca i niejako założyciel Zakonu zdołał jedynie zniszczyć jego ciało, ale nie duszę, bowiem ta uciekła jakimś nieznanym nikomu sposobem. Prawdopodobnie posiadał jakieś pylony, które zachowały mu część duszy; tym większym szokiem była dla nich wieść, że on żyje, lecz nie ma tylko ciała, żeby zemścić się za milenia wygnania.

Ciekawostki

  • Powitanie Hastadariusa i w jego organizacji jest powitaniem nazistowskim. Tak samo wykorzystuje on wiele rzeczy z Trzeciej Rzeszy, żeby realizować swoje cele. Jego sługi noszą ubrania SS oraz broń Osi z czasów II Wojny Światowej.
  • Hastadarius kilkukrotnie próbował wrócić, jednak nigdy nie zdołał zyskać pełni sił, by kogoś dobrowolnie skusić kogoś do bycia naczyniem dla jego duszy.