FANDOM

Flaga Hanzy Północnej
Flaga Hanzy Północnej, jedyna zachowana obecnie w Muzeum Państwowym Unii
Hanza Północna
Typ władzy republika kupiecka
Waluta 1 funt krajowy=100 centów krajowych
Twórca/Twórcy plemię Norfilów
Lider Arcturus Lwowski (lider reaktywowanej Hanzy)
Naczelny wódz Regnatus (reaktywowana Hanza)
Organ ustawodawczy Parlament (reaktywowana Hanza)
Organ sądowniczy Sądy (reaktywowana Hanza)
Organ wykonawczy Regnatus (reaktywowana Hanza)
Stolica/główna siedziba Imtarikanet
Strefa wpływów północ wyspy Bermudia
Podział administracyjny 6 regionów
Język bermudzki
Powiązania Wielki Układ (próbujący ją reaktywować)
Sojusznicy Unia
W stanie pokoju państwa wyspy Bermudia
W stanie wojny Przymierze Bermudiańskie
Data założenia gdzieś w VII wieku
Data fragmentacji 1939 (według zapisków "Podzieleni" z jednej ze świątyń)
Data rozwiązania 2005 (prawdopodobnie)
Data przywrócenia 2017

Hanza Północna była narodem istniejącym na północy. Leżała w tak zwanej Dolinie Obenskiej, na północy wyspy Bermudia. Obecnie po ponad 12 latach od upadku wywodząca się z podobnych do założycieli przedstawicieli plemienia Jugredów Unia chce odbudować zajęte na północy ruiny i prosi Wielki Układ o pomoc w budowie nowego rządu i armii dla Hanzy. Położona w klimacie całkiem surowym, gdzie z lodowej pustyni przechodzi się do sawanny, a potem lasów tropikalnych obecnie jest kontrolowana przez siły nexusiańskie i unijne. Reaktywowana została w 2017 roku jako neutralne państwo, a w 2020 wstąpiła oficjalnie do Koalicji Nexusa.

Historia

Wiedza z badań archeologicznych

Według badań archeologicznych prowadzonych przez Naczelne Nexusiańskie Towarzystwo Archeologiczne Hanzę Północną założyło plemię Norfilów, ludzi którzy przybyli tutaj z jakieś kilka tysięcy lat wcześniej. Z nieznanego powodu gdzieś w 2005 roku doszło do ich upadku. Liczne badania wskazują na to, że region ten atakowali regularnie Netrolle, demony, Wilkemoni, syreny oraz nieliczne ocalałe smoki i ich wyznawcy. Mieszkańcy zajmowali się uprawą tak zwanego ziela jagorickiego oraz wydobywaniem Candinium, które było tak chętnie wydobywane i jest tak liczne że stało się według badaczy środkiem płatniczym. Ponoć zamieszkiwali w obozach, cytadelach, zamkach i warowniach, gdzie tylko się dało. Nigdy zaś nie padła ich twierdza. Ostatecznie jednak stało się to wtedy, gdy miała upaść. Nie ma jednak śladów po walkach. Wielu zakłada zmiany klimatyczne w regionie, ponieważ zimy robią się tam coraz zimniejsze.

Odbudowa

W 2017 roku Wielki Układ ją odnalazł. Usiłowano ją odtworzyć jako państwo Koalicji Nexusa, co zakończyło się sukcesem, było jednak za późno aby wykorzystać ją w roli państwa z którego mógł nastąpić atak na Przymierze Bermudiańskie. Dlatego stała się niejako teraz straszakiem na osłabionego Wielkiego Gracza. Region granic Hanzy Północnej oraz sama jest teraz wielkim środowiskiem archeologicznym, a dowody wskazują że zniszczył ją Legion, ten sam jaki niemal zdołał zniszczyć Linię Wschodnią i zająć większość państwa. W przypadku Hanzy jednak hordy te wybiły większość mieszkańców.

Teorie na temat upadku

Regiony

Stara Walizaria

Stara Walizaria to zrujnowane nadmorskie miasto oraz

Fangard

Zarapetaria

Nowa Walizaria

Wersiloberia

Tookiress

Ciekawostki