FANDOM

Flaga Hanzy Północnej
Flaga Hanzy Północnej, jedyna zachowana obecnie w Muzeum Państwowym Unii
Hanza Północna
Typ władzy republika kupiecka
Waluta 1 funt krajowy=100 centów krajowych
Twórca/Twórcy plemię Norfilów
Lider Arcturus Lwowski (lider reaktywowanej Hanzy)
Naczelny wódz Regnatus (reaktywowana Hanza)
Organ ustawodawczy Parlament (reaktywowana Hanza)
Organ sądowniczy Sądy (reaktywowana Hanza)
Organ wykonawczy Regnatus (reaktywowana Hanza)
Stolica/główna siedziba Imtarikanet
Strefa wpływów północ wyspy Bermudia
Podział administracyjny 6 regionów
Język bermudzki
Powiązania Wielki Układ (próbujący ją reaktywować)
Sojusznicy Unia
W stanie pokoju państwa wyspy Bermudia
W stanie wojny Przymierze Bermudiańskie
Data założenia gdzieś w VII wieku
Data fragmentacji 1939 (według zapisków "Podzieleni" z jednej ze świątyń)
Data rozwiązania 2005 (prawdopodobnie)
Data przywrócenia 2017

Hanza Północna była narodem istniejącym na północy. Leżała w tak zwanej Dolinie Obenskiej, na północy wyspy Bermudia. Obecnie po ponad 12 latach od upadku wywodząca się z podobnych do założycieli przedstawicieli plemienia Jugredów Unia chce odbudować zajęte na północy ruiny i prosi Wielki Układ o pomoc w budowie nowego rządu i armii dla Hanzy. Położona w klimacie całkiem surowym, gdzie z lodowej pustyni przechodzi się do sawanny, a potem lasów tropikalnych obecnie jest kontrolowana przez siły nexusiańskie i unijne. Reaktywowana została w 2017 roku jako neutralne państwo, a w 2020 wstąpiła oficjalnie do Koalicji Nexusa.

Historia

Wiedza z badań archeologicznych

Według badań archeologicznych prowadzonych przez Naczelne Nexusiańskie Towarzystwo Archeologiczne państwo zwane Hanzą Północną założyło plemię Norfilów, ludzi którzy przybyli tutaj z jakieś kilka tysięcy lat wcześniej. Z nieznanego powodu gdzieś w 2005 roku doszło do ich upadku. Liczne badania wskazują na to, że region ten atakowali regularnie Netrolle, demony, Wilkemoni, syreny oraz nieliczne ocalałe smoki i ich wyznawcy. Mieszkańcy zajmowali się uprawą tak zwanego ziela jagorickiego oraz wydobywaniem Candinium, które było tak chętnie wydobywane i jest tak liczne że stało się według badaczy środkiem płatniczym. Ponoć zamieszkiwali w obozach, cytadelach, zamkach i warowniach, gdzie tylko się dało. Nigdy zaś nie padła ich twierdza. Ostatecznie jednak stało się to wtedy, gdy miała upaść. Nie ma jednak śladów po walkach. Wielu zakłada zmiany klimatyczne w regionie, ponieważ zimy robią się tam coraz zimniejsze.

Odbudowa

W 2017 roku Wielki Układ ją odnalazł. Usiłowano ją odtworzyć jako państwo Koalicji Nexusa, co zakończyło się sukcesem, było jednak za późno aby wykorzystać ją w roli państwa z którego mógł nastąpić atak na Przymierze Bermudiańskie. Dlatego stała się niejako teraz straszakiem na osłabionego Wielkiego Gracza. Region granic Hanzy Północnej oraz sama jest teraz wielkim środowiskiem archeologicznym, a dowody wskazują że zniszczył ją Legion, ten sam jaki niemal zdołał zniszczyć Linię Wschodnią i zająć większość państwa. W przypadku Hanzy jednak hordy te wybiły większość mieszkańców.

Teorie na temat upadku

  • Wielki głód - najpowszechniejszą przyczyną może być zmiana klimatu, która przyczyniła się do klęsk nieurodzaju, co w następstwie przełożyło się na pojawienie się głodu. Zakładają to badacze z Kaiserreichu i lokalnego USA. Prawdopodobnie szerzenie się kanibalizmu ogarnęło też szlachtę, co później doprowadziło do szaleństwa i upadku. Ocaleli uciekli za morze, albo po prostu na południe. Przeczy jednak temu doskonały mikroklimat, jaki wydaje się być tutaj od zawsze i rozwijać się bez względu na wszystko.
  • Bunt duchów - drugą z możliwości jest zakładany przez Piekło bunt duchów. Skoro w Hanzie Północnej zniewolono duchy i demony, niewolnicy postanowili więc obalić dotychczasowe rządy i sprzeciwić się swoim panom. Bunt ten doprowadził do krwawej wojny domowej, w wyniku której żadna ze stron nie zdołała odnieść zwycięstwa, a jedynie nawzajem się unicestwili. Duchy i demony udały sie z powrotem w Pustkę, a ludzie i inne rasy udali się na południe, do dzisiejszej Federacji i Krajowej Republiki Ludowo-Demokratycznej.
  • Atak Legionu - opcję tą zakładają mieszkańcy Centralii, Netrolle, smoki z Góry Smoczej. Najprawdopodobniej tereny te zaatakował Legion, który niejednokrotnie albo walczył z przybyłymi Netrollami albo razem z nimi prowadził inwazje na pełną skalę. Prawdopodobnie Hanza wiedziała o istnieniu Legionu i wybudowała wielki mur przed nimi, ale nic z tego nie wyszło i tak naprawdę została zniszczona. Przedarcie się Legionu doprowadziło do zniszczenia miast. W sprzeczności stoi jednak fakt, że nie znaleziono szkieletów z typowymi dla Legionu ranami szarpanymi ani spalonych doszczętnie domów, stojących w całości jako nietknięte.
  • Przemiana w Legion - istnieje też teoria, najbardziej prawdopodobna i głoszona przez Federację Bermudzką. Hanza w trakcie swego apogeum stała się tak podzielona, że groziła jej totalna zagłada, więc postanowili znaleźć ratunek. Jednak ten ratunek był zbyt radykalny i niezdolny do przewidzenia. Według Federacji Legion to przemieniona Hanza, która znalazła ratunek w złą stronę, stając się barbarzyńcami oraz potworami. To by tłumaczyło brak śladów jakiejkolwiek walki.
  • Wojna domowa - tak jak w przypadku buntu duchów, lecz tutaj miasta mogły po prostu zacząć walczyć między sobą, co doprowadziło po pewnym czasie do upadku całej Hanzy i odejścia z niej ocalałych, zaś duchy uciekły z powrotem do Pustki albo zostały też na zawsze unicestwione. Jednak tak jak nie ma śladów inwazji tak nie ma i śladów jakichkolwiek walk.
  • Katastrofy naturalne - prawdopodobną przyczyną, spekulowaną przez Prawdę mogły być zaburzenia pogodowe, które doprowadziły do suszy lub potopów, co mogło przełożyć się następnie na klęskę nieurodzaju. Nie znajduje jednak zbyt wielu zwolenników, ponieważ zdaniem badaczy katastrofa naturalna nie oznacza jeszcze upadku całej cywilizacji, ale zestaw - już tak.

Regiony

Stara Walizaria

Stara Walizaria to zrujnowane nadmorskie miasto oraz najwyraźniej pierwsze miasto powstałe na tym terenie, które podobnie jak Rzym w Europie zaczęło podbijać wszystkie cywilizacje wokoło. Ruiny Starej Walizarii wskazują, że kiedy Europejczycy wynaleźli czarny proch w tym czasie Hanza wynalazła lasery. Ponieważ każdy region był mocno autonomiczny wydaje się że to była największa republika oraz była jednym państwem z Nową Walizarią, jak również tutaj obradowała władza całej Hanzy.

Fangard

Najmniejsze miasto, jakie mogło liczyć w porywach jakieś kilkaset tysięcy. Jego atutem jak widać były największe gospodarstwa wiejskie, z których wysyłano do całej Hanzy Północnej żywność. Obecnie Fangard nadal jest małym miastem, a teraz buduje się tam jednostki, które mogą pływać bez przeszkód po Spice Sea. Tereny te, pomimo zniknięcia Hanzy zostały dobrze zachowane, jakby ominął je czas. Fangard był priorytetem dla Hanzy, więc jeśli brakowało mu własnej ochrony przysyłano pomoc ze strony innych osad.

Zarapetaria

Było miastem magów, latało przez całą Hanzę i po północnych brzegach Spice Sea. Przypominało słynną Columbię, a swoją bazę miało w mieście o tej samej nazwie. Są więc dwa miasta - zaginiona Zarapetaria Niebios i istniejąca Zarapetaria Kryształów. Miasto to nie miało dostępu do morza, było położone w górach, w nich również zostało zbudowane. Atutem ich były obsydianowe ostrza pokryte inskrypcjami, jakie gasiły wszelaką magię oraz runy magiczne, na tyle potężne, że mogły wywołać ponoć trzęsienie ziemi. Wedle inskrypcji również magowie przyzywali niewolniczo pracujące duchy i demony z Pustki oraz wiele innych istot. Być może one odpowiadają za upadek Hanzy Północnej. Po mieście ponoć przechadzały się golemy, a za piechotę robiły kościotrupy opancerzone w magiczne zbroje i wyposażone w miecze runiczne czy nawet karabiny z kulami z manarudy.

Nowa Walizaria

Nowa Walizaria była typowym miastem, powstałym na Wyspie Baris, powstałej przy pomocy technologii i magii. Była przeważnie miastem portowym, wydarła morzu brzeg i zrobiła sobie mnóstwo stoczni i rafinerii, jak również platform w celu wydobycia jak najwięcej złóż surowców podmorskich, jak również przyprawy. Maszyny w mieście, kiedy je znaleziono, pracowały w wyjątkowo dobrym stanie. Założyli ją wygnańcy ze Starej Walizarii, nazywanej po prostu Walizarią. Nowa Walizaria była też nazywana Baris. W przeciwieństwie do magicznej Zarapetarii ta osada była nastawiona na technologię.

Wersiloberia

Miastem określanym mianem Wersiloberii nazywa się tak zwane Miasto Niebios, gdzie pośród dzielnic nisko położonych rozpościerają się wielkie drapacze chmur, wieże komunikacyjne oraz kominy fabryczne. Choć było to głównie miasto ubogich. Bogaci żyli w wieżowcach tak wysokich, że przez nie całe dolne dzielnice niknęły w ciemnościach nawet za dnia, a światło dostawały jedynie dzięki odbiciom z szyb dźwiękoszczelnych olbrzymów, zaś opad jaki spadał na Wersiloberię niósł ze sobą smog i skażenie środowiskowe. Kiedy znaleziono tamtą osadę promieniowanie, opad radioaktywny i masowo istniejące wirusy. Ciała wyglądały na takie, które zmarły w wyniku jakiejś tajemniczej plagi.

Tookiress

Wysunięta najdalej na południe i wschód Tookiress była osadą wysoce imperialistyczną, ale i zmilitaryzowaną. Mieszkańcy żyli w spartańskich warunkach, mieli iście drakońskie prawo, a wśród nich panowały system kastowy i eugenokracja. Spotykali się z ostracyzmem ze strony cywili, lecz wśród innych wojskowych byli traktowani z najwyższym szacunkiem oraz wielką powagą. Miasto to nosi ślady walk i zniszczeń, co może świadczyć, że rozegrały się tutaj walki, a jedna z wysp, będąca niegdyś na lokalnej rzece, znalazła się pod wodą. Tamtejsze ruiny wskazują na działanie anomalii, jakie wystąpiły w tym samym czasie co katastrofy naturalne, jak huragan czy trzęsienie ziemi.

Ciekawostki

  • Wydaje się że najbardziej prawdopodobne w tym paradoksie są dwa scenariusze. Pierwszy jest taki, że władza chciała zmienić wszystkich w Legion, ale powstał zbrojny ruch oporu, w wyniku czego doszło do wojny domowej i buntu duchów, co zniszczyło całą cywilizację. Drugi domysł jest taki, że doszło do katastrofy naturalnej, jaka sprowadziła zarazę, populację nawiedziły bunty i wojna, a ratunku szukali w zmianie w Legion. Obie wersje, mieszane zresztą, są uznawane za najbardziej możliwe.
  • Każde miasto miało inny kolor maltańskiego krzyża, jako swój symbol. Stara Walizaria - czerwony, Nowa Walizaria - biały. Fangard miała zielony, a Zarapetaria niebieski. Wersiloberia zaś miała u siebie złoty, a Tookiress - czarny. Formacje wojskowe zaś nosiły na tle krzyża maltańskiego symbol Hanzy - żółte koło z zaznaczoną do góry błękitną strzałką jak na kompasie z czarną literą N. Zwyczajowo krzyże były wówczas obramowane w zależności od odcienia symbolu białym lub czarnym konturem.