FANDOM

Hammer Panzer-74.png

Hammer Panzer-74 w górskim terenie

Hammer Panzer-74 był używanym przez Hanzę Północną, opancerzonym samochodem terenowym. Powstał w wyniku nasilenia się na północy manewrów wojsk Federacji Welffowskiej. Może przewieźć do ośmiu ludzi naraz w roli pasażerów i czterech w roli obsługi pojazdu. Dzisiaj używa go większość organizacji istniejących w Fantazji.

Historia

Niewiele wiadomo o tym, dlaczego Hanza postanowiła zrobić te pojazdy i w jakim celu, przypuszcza się jednak, że przygotowywała się na uderzenie od strony gór, które były granicą Federacji. Prawdopodobnie jednak państwo zaatakowało jakieś wyjątkowo potężne zagrożenie. Musieli więc mieć opancerzony pojazd terenowy w razie potrzeby wspomagania piechoty w walce w górach, czy neutralizowania zagrożenia z powietrza w postaci dronów bezzałogowych, bądź wrogich jednostek załogowych typu szturmowiec, śmigłowiec czy bombowiec.

Po tajemniczym upadku tej równie enigmatycznej frakcji Zakon Rycerzy Wielkiego Pokoju odnalazł te pojazdy, a maszyna pokazała osiągi podczas bitwy o CreepyTown w przełomowej walce Wojny o Pokój na Ziemi Krajowej. Desant z powietrza i poduszkowców, a nawet innych środków transportu dalekiego zasięgu pozwalał zrobić z małej grupy takich pojazdów idealny do zabezpieczenia otoczenia i dalszego osłaniania wojsk. Jednak w walce ze statkami powietrznymi, czy gigantycznymi robotami-bazami Hammer Panzer-74 był łatwym kąskiem oraz niegroźnym siepaczem. Po wojnie Unia postanowiła przywłaszczyć sobie przywłaszczyć produkcję tychże pojazdów, ale wiele frakcji sprzeciwiło się temu, wskutek czego zajmuje się tym spółka kilku koncernów z rozmaitych państw.

Dane techniczne

  • 1 para kół przednich i podwójnych tylnych, połączonych pracą
  • 13590 kilogramów - dopuszczalna masa całkowita
  • 9 metrów długości
  • 3 metry szerokości
  • 3 metry wysokości
  • 323 litry paliwa w zbiorniku
  • Maksymalna prędkość 156 km/h
  • Zasięg 567 kilometrów
  • Silnik Hanza National Motors HNM-26 "Denar"

Uzbrojenie

  • Działko Gatlinga 72-ABZ-90 "Siekacz" pięciolufowe z noktowizyjnym celownikiem 67 milimetrów, kalibru 12,7
  • Działo przeciwpancerne "Puszka"
  • Wyrzutnia rakiet niekierowanych "Chmara"
  • Wyrzutnia rakiet przeciwlotniczych ORL-12L "Lichwa"

Zalety

  • Dobry i solidny pojazd do zwiadu
  • Szybki i zwinny w terenie zabudowanym
  • Doskonały jako wsparcie piechoty

Wady

  • W walce z większymi jednostkami nie ma szans
  • Na terenach z kraterami może się urwać zawieszenie
  • Niezdatny do walki na skażonym terenie

Użytkownicy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki