FANDOM

Aby dowiedzieć się o prawdziwym HallenWest kliknij w ten link, prowadzący do oryginału. Tutaj jest artykuł stworzony na podstawie oryginału, jest to wersja spin-off, a więc kompletnie niekanoniczna, bo w wersji Świata Fantazji - uniwersum w dużej mierze będącego totalnym crossoverem i spin-offem Tale of Mysterious Creatures.
Order Volcanus.png Ten artykuł jest jednym z Artykułów na medal na tym Fandomie, decyzją jego administracji. Jest więc to sprawdzony artykuł, godny uwagi a przede wszystkim przeczytania.
268823.jpg
HallenWest nocą
HallenWest
Położenie: Wyspa Kraj
Funkcja: duże miasto
populacja: około 4 milionów
Ważne miejsca: Astroport
Przynależność: Porozumienie Antywojenne

HallenWest - miasto na północnym wschodzie Znanej Części Kraju. Mieszkają w nim tylko i wyłącznie ludzie. W wyniku nasilającej się Wojny CreepyTown oraz w obawie przed utratą neutralności w konflikcie i niezależności władze zostały niestety zmuszone do dołączenia do innego z Wielkich Graczy Nieskończonej Wojny - Porozumienia Antywojennego. Wokół miasta frakcja ta rozmieściła więc kilka swoich baz i rozpoczęła umacnianie sił, aby móc w odpowiednim momencie przejąć władzę nad Trójgranicznym Centralnym Wymiarem i tym samym przejąć ponownie utracone ziemie przez fakt, że na tamtych terenach pojawiło się Przymierze CreepyTown i Wielki Układ[1]. Póki co jednak nie zawędrowała tam żadna wojna, nawet ta z 2015 roku między Koalicją Centrum-ONZ-Federacja a Aliansem Sług Upadłego Pierwszego i ich sojusznikami.

Historia

Wraz z odkryciem Ziemi Krajowej i całego wymiaru HallenWest nic nie wiedziało o świecie poza Krajem. Nie doszła nawet Wojna o Pokój na Ziemi Krajowej, głównie z powodu ochrony w postaci mgły-anomalii. Ani Alians, ani Koalicja nie zdołały skontaktować się z miastem, ale ponoć niektóre gangi w mieście pomagały Sługom poszukiwać nowych żołnierzy. Żadne walki czy oddziały nie dotarły w tamte okolice, miasto zachowywało neutralność nawet po tym, jak Centrum zaproponowało pomoc. Jak się okazało, oddziały miasta zdołały w mgle zdziesiątkować w pojedynkę całą grupę armii. Burmistrz zgodził się jednak na wybudowanie proautostrady do Centralii przez metropolię i kilka pomniejszych dróg do pobliskich miasteczek. Zbudowano również pierwszą kolej, która okazała się mało popularna w porównaniu z ów drogami popularnymi w Federacji. Współcześnie HallenWest jest jednym z większych i ważniejszych miast na całej wyspie.

Najważniejsze dzielnice

Dzielnica finansowa

Pełna wystawnych restauracji, banków oraz innych eleganckich miejsc dzielnica leżąca między Starym HallenWest, a dzielnicą świątynną. Stoi tutaj najwięcej drapaczy chmur, między innymi osławione Minecraft Spire czy HallenWest Trade Center. To tutaj znajduje się dworzec kolejowy, zjazd z pro-autostrady i teleportarium[2]. Tutaj jest najwięcej korków, ale rekompensuje to rozległa sieć tramwajów i największe skupisko stacji metra.

Dzielnica przemysłowa

Pełna fabryk lub kopalń dzielnica, w której albo zakłady pracują, albo popadają w ruinę, albo też zmieniono je na obiekty wypoczynkowe i pasaże handlowe. Istnieje tutaj wiele nowoczesnych apartamentowców dla robotników, z których jednak żaden nie zawiera penthausów czy też nie ma więcej niż 100 metrów kwadratowych. Młodzież lubi tutaj przyjeżdżać ze względu na areny paintballowe, stadion jednej z reprezentacji miasta w piłce nożnej czy koszykówce, która ostatnio stała się na wyspie bardzo popularna.

Stare HallenWest

Stare HallenWest to główna dzielnica, śródmieście aglomeracji. Są tutaj najbardziej wystawne sklepy, mieszkania oraz główne, reprezentatywne ulice. To tutaj istnieje w dawnym budynku banku miejskiego uniwersytet, a w okolicznych budowlach - rozmaite akademie. Dzielnica leży na wzgórzu, kiedyś pełniącym funkcje obronne w czasach przed nastaniem na reszcie Ziemi Krajowej epoki industrialnej, obecnie zaś na skarpach i klifach organizowane są liczne eventy. Na dawnym wampirzym zamku w stylu gotyckim urządzono miejski ratusz.

Dzielnica nie-ludzi

Położona niedaleko slumsów i Starego HallenWest została zbudowana zgodnie ze stylami architektonicznymi nie-ludzi, specjalnie pod nich. Niektórzy członkowie rady miejskiej początkowo chcieli by została odgrodzona wysokim, czterometrowym murem z zasiekami na szczycie, jednak z tego planu zrezygnowano. Większość nie-ludzi to elfy, wampiry oraz wilkołaki[3], ale są też inne rasy, które pochodzą z innych planet i wymiarów. Wbrew stereotypom nie jest to dziura zabita dechami, tylko dzielnica nieco biedniejsza od finansowej.

Dzielnica świątynna

Dzielnica, w której od wielu wieków istniało sporo świątyń i klasztorów rozmaitych religii, obecnie zamieniono je na budynki mieszkalne, administracyjne, centra handlowe i szpitale. Pomimo tak masowej zmiany nadal funkcjonuje kilka kompleksów religijnych. Jednym z nich jest Kadetra Opactwa Smoka Pustki, gdzie strażnikami są paladyni ów religii. Tutaj znajduje się też Teatr Wielki, będący głównym tego typu obiektem w całej metropolii.

Slumsy

Dzielnica pełna domów stworzonych z blach, kartonów i innych materiałów. Pozbawione podstawowych systemów sanitarnych, elektryczności, wody i innych rzeczy są dobrym miejscem, gdzie powstają kolejni członkowie mafii oraz grupy zaliczane do lokalnego półświatka. Rozrosły się po tym, jak doszło do Wojny CreepyTown, ponieważ wiele okolicznych wiosek spalono przez obie frakcje. Inni z kolei przybyli tutaj poszukując możliwości zarobku i ułożenia sobie życia na nowo, z dala od ran oraz blizn przeszłości.

Katastrofy

Tsunami z 29 maja 2017 roku

Jedną z największych tragedii było tsunami, do jakiego doszło 29 maja 2017 roku. Sejsmolodzy stwierdzili, że pewnie był to podwodny wulkan, ale nie wszyscy to akceptują, gdyż nie przechodzi tamtędy żadna linia podwodnych gór i nie stykają się płyty tektoniczne. Według szacunkowych danych miało siłę 8,7 w skali Richtera. Fala zalała nawet północne dzielnice, a miejsca w których doszło do zalania szybko zaroiły się od złodziei i skrytobójców. Fala doprowadziła do zniszczenia wielu budynków, nie zdołała jednak na szczęście uszkodzić astroportu, dzięki czemu podróże do tego miasta nadal były możliwe. Ostatecznie jednak większość budynków naprawiono, a dzielnice osuszono. Dzisiaj HallenWest, pomimo tych ran, wstaje z kolan. W tsunami zginęło 1072 mieszkańców, a 624 odniosło rany.

Katastrofa transwymiarowca OMMS Kaldwin z CTAMS Tarna

12 lutego 2017 roku doszło do kolejnej tragedii - transwymiarowce OMMS[4] Kaldwin i CTAMS[5] Tarna zderzyły się ze sobą. Oba otrzymały omyłkowo zgodę na start w tym samym czasie, chociaż w założeniu to Tarna miała startować pierwsza. O 14:34 w miejscu przecięcia się torów lotu statki te zderzyły się ze sobą - Kaldwin dostał z prawej kokpitem rozpędzonej Tarny. Katastrofa zablokowała dwa pasy startowe astroportu i doprowadziła do dużych utrudnień. Na pokładzie statku nexusiańskiego było 1286 osób, a na transwymiarowcu Przymierza - 1483. Łącznie było więc 2769 osób, z tego zginęło 2147 osób, z czego 1056 to pasażerowie nexusiańskiego transwymiarowca Kaldwin. 568 osób zginęło na samym lotnisku przez pożar, a dym wiatr przeniósł nad dzielnice mieszkalne. Szpitale pełne były podtrutych mieszkańców. Katastrofa ta spowodowała, że wszechmonarcha Nexusa, czwórka liderów Przymierza oraz parlament Porozumienia wprowadzili tygodniową żałobę w swoich frakcjach. Wraki zdołano jednak usunąć, a pożar - ugasić, choć wielu przybywających do miasta nadal wspomina tragedię, jaka się wydarzyła.

Ciekawostki

  • Wielu uważa HallenWest za odwrotność CreepyTown - w pierwszym większość mieszkańców obecnie stanowią ludzie, w drugim zaś przedstawiciele ras innych niż ludzkie.
  • Neutralność miasta spowodowana jest anomalią i niechęcią władzy do świata zewnętrznego.

Przypisy

  1. Wymiar nigdy do nich nie należał, ale oni wolą uznawać te terytoria za swoje rdzenne.
  2. Miejsce, gdzie istnieją teleporty, które mają połączenia z innymi w innych dzielnicach miasta. Technologia eksperymentalna, bo rozpowszechniona przez frakcję Przemka0980 i Naczelnego Technika Kharleza, który ów technikę rozpowszechnił w Metropolii, stolicy Federacji
  3. Większość stanowią Ci, którzy przez ugryzienie kogoś innego nie zmieniają ludzi w swoich. Ci, którzy tak robią są wychwytywani przez lokalną milicję i przekazywani policji lub innym instytucjom.
  4. Skrót od OmniMonarch Mail Ship (Statek pocztowy wszechmonarchy).
  5. Skrót od CreepyTown Alliance Mail Ship (Statek pocztowy Przymierza CreepyTown).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki