FANDOM

Space League of Colonial Defend Flag
Flaga Gwiezdnej Ligi Obrony Kolonialnej
Gwiezdna Liga Obrony Kolonialnej
Typ władzy republika federalna
Waluta Kredyt Mleczny
Twórca/Twórcy członkowie GRO
Dokument ustanawiający reorganizacja GRO w GLOK
Lider Vok'Chap
Przywódca/Przywódcy Przewodniczący Wielkiej Rady
Arcykanclerz
Wybitni członkowie Admirał Conrad
Arthalinne Hathera
Ijon Tichy
Pierwszy lider admirał Taino Gerw
Naczelny wódz Generalissimus Wojsk Wspólnych
Organ ustawodawczy Wielka Rada
Organ sądowniczy Trybunał Ligi
Organ wykonawczy Przewodniczący Wielkiej Rady
Stolica/główna siedziba Myrushi
Strefa wpływów Kwadrant Alfa
Kwadrant Tau
Kwadrant Omega
Sektor Centrum - południe
Podział administracyjny 7 niezależnych członków
kilka kolonii
stolica
Język terrański
humański
alterański
Wub-shi
gulgański
Powiązania Sojusz Ludzki
W stanie pokoju Kombinat
Triumwirat Ardardów
Imperium Seraphimów
W stanie wojny Wielkie Imperium Serrigan
Data założenia miliony lat p.n.e.

Gwiezdna Liga Obrony Kolonialnej (skrótowo GLOK) - pakt polityczno-ekonomiczno-militarny, założony w celu wspólnej obrony kolonii wszystkich ras. Jedną z frakcji jest Koalicja Ludzkich Planet, będąca reprezentantem wszystkich narodów człowieka. GLOK jest związkiem ras wokół wspólnej polityki kosmicznej, ekonomii i działań militarnych. Walutą jest oficjalnie Kredyt Mleczny. Jednym z głównych obowiązków GLOK jest gaszenie wszelkich zalążków działań wojennych, poprzez zduszenie ich w zarodku. Liga nie może sobie pozwolić na wewnętrzne spory. Dlatego też dysponuje najsilniejszą armią, która jest nastawiona na walkę zarówno z separatystami, jak i z siłami z zewnątrz, mogącymi zagrozić nawet samej Myrushi.

W przeciwieństwie do Kombinatu, gdzie panują rasy gorliwców, szamanów i wojskowych oraz do Imperium Seraphimów działające ze swymi akcjami w cieniu czy nawet Cesarstwa zmilitaryzowanej i imperialistycznej rasy C'Serwoidów mimo wszystkich tych militaryzacji GLOK pozostaje jedną z najbardziej zróżnicowanych wyznaniowo i kulturowo, a także jedną z najbardziej demokratycznych organizacji o statusie mocarstwa galaktycznego we współczesnej Drodze Mlecznej i często jest domem dla uciekających przed swym rządem Seraphimów

Historia

Początków należy szukać w zniszczeniu przez Globalny Ruch Oporu potęgi Wielkiego Imperium Serrigan. Rozpadające się państwo tworzyło ład we wszechświecie, jednak po nim zapanował chaos. Wskutek tego Ruch Oporu zmienił się w ciało polityczne, będące Sojuszem. Przyjął nazwę Gwiezdnej Ligi Obrony Kolonialnej i rozpoczął ustalanie nowego, wspólnego ładu. W większości na początku władzę dzierżyli ludzie, u których dominowali alteranie. W wyniku powojennej zapaści wiele wynalazków zostało zapomnianych, ostatecznie jednak udało się odbudować zniszczone państwa międzygwiezdne, a ludzie odtworzyli GLOK. Oprócz nich to tej grupy przynależność ogłosili: zmilitaryzowani gulganie, ekokratyczni Lilack, z bardami jako władcami Wulakeni i urodzeni handlarze jakimi byli Wubowie.

Przez wiele lat do GLOK dołączyło też wiele innych planet i kolonii, niekiedy dołączyły też rasy. Jednak władze zawsze wiedziały, że gdzieś w pustce kosmicznej są serriganie, którzy to zamierzali na nowo podporządkować sobie galaktykę. Wiele razy tereny te były miejscami inwazji Armadoroju, Hordoroju, a nawet zajmujących centrum Drogi Mlecznej Groksów. W XXVII wieku obawy te zaczęły się spełniać. Trzynasta Plaga doprowadziła niemal do ataku na Ziemi, upadku Braxis oraz ataku na system gwiezdny planety Myrushi - stolicy Gwiezdnej Ligi. Gdyby nie Gwiezdna Straż i pomoc ze strony innych grup niewątpliwie Glok by upadło w 2605 roku. Tymczasem inwazję odparto, a mocarstwo zdołało odbudować wojenne zniszczenia.

Kolejne wydarzenia również to zapowiadały. Ostatecznie w 2612 roku GLOK musiał się zmierzyć z wielką inwazją serrigańską, kiedy to zdołali na nowo podporządkować sobie swoje twory. Groksowie zaatakowali z centrum galaktyki, Hordorój z mrocznej przestrzeni, a Armadorój z obu kierunków. Ostateczna bitwa, jaka rozegrała się na Ziemi zdołała zniszczyć serrigan. To dzięki Admirałowi Conradowi, bohaterowi Ligi oraz przywódcy Armady Obietnicy Wielkie Imperium poległo, a galaktyka mogła w końcu cieszyć się pokojem bez obaw o to, że przyjdą starożytni najeźdźcy.

Członkowie

Angielska wersja