FANDOM

„Gwardię należy zabijać w pierwszej kolejności.”
―Instrukcja żołnierzy Instytucji Centrum
Extinction Teaser CODG
Symbol używany na opaskach Gwardii Bożej w środku pentazdy
Gwardia Boża
Typ władzy policja polityczna
Twórca/Twórcy Hastadarius
Dokument ustanawiający Odezwa Hastadariusa do pierwszych rekrutów
Lider Strażnik Przeklętego Ikonostasu Arnold Morderca Snów
Przywódca/Przywódcy Strażnik Przeklętego Ikonostasu Arnold Morderca Snów, Kirin Taiseperr, (faktyczny lider, założyciel)
Wybitni członkowie Arnold Gisler, Kirin Taiseperr
Pierwszy lider Kirin Taiseperr
Kwatera główna gdzieś w Świecie Anarchistycznym
Naczelny wódz Strażnik Przeklętego Ikonostasu
Strefa wpływów Fantazja
Religia kult Hastadariusa
Powiązania Hastadarius
Sojusznicy sojusznicy Aliansu
W stanie wojny wrogowie Aliansu
Data założenia gdzieś w Starej Erze

Gwardia Boża - pełniąca rolę zbliżoną do Gestapo i SS frakcja wchodząca w skład Aliansu Sług. Została tak nazwana, bo podlega kultowi Hastadariusa i dowódcom armii maszerujących na jego wrogów. To oni są odpowiedzialni za wiele zamachów terrorystycznych oraz masakry na ludności, która miała pecha przebywać na terenach zajętych przez Sługi. Ich największym przeciwnikiem jest Zakon Rycerzy Wielkiego Pokoju, ponieważ nieźle dali im przez te milenia w kość. Jej członkowie odpowiadają za wybicie większości populacji Pierwszych i Reinkarnatów.

Historia

Powstanie

Początki Gwardii Bożej sięgają Starej Ery, gdy Pierwsi zostali zdradziecko zaatakowani przez Hastadariusa. Wtedy to grupa przedstawicieli tej rasy przystąpiła do swojego upadłego pobratymcy. Dokonali oni rzezi setek milionów miast i mniejszych osad należących do tej rasy. Ich działalność zapamiętano aż do Nowej Ery, to oni bowiem odpowiadają za wymordowanie niezliczonej populacji pierwszej z ras Twórców. Podczas wojny Hastadariusa z Imperium Pierwszych usiłowali znaleźć sposób by zdobyć drogę do legendarnej Mrocznej Wieży, którą widziało zaledwie kilkunastu przedstawicieli tej rasy.

Klęska Upadłego Pierwszego

Wiktoria zwolenników Upadłego Pierwszego nie trwała długo. Kileazjasz, jeden z Pierwszych i brat Hastadariusa znał prawdę o nim oraz co się mu stało. Postanowił go trwale okaleczyć - zniszczyć ciało, a duszy nie pozwolić na istnienie w żadnym możliwym przedmiocie, nawet w zwłokach czy sztucznej inteligencji. Walka była epicka, ale Kileazjasz odniósł sukces przypłacając to jednakże własnym życiem. Po upadku swojego pana Gwardia uciekła do Świata Anarchistycznego tym samym będąc teraz rozbita. Wkrótce jednak usłyszeli że dusza ich władcy żyje, dlatego też razem z nim zreorganizowali struktury. W taki oto sposób podbite na północy wymiary pozostają po dziś dzień.

Zagłada Reinkarnatów

W Średniej Erze doszło do jednej z inwazji na tereny Reinkarnatów. Alians ponownie chciał przejąć władzę nad całą Fantazją. Gwardia Boża mordowała każdego reinkarnatę w okrutny sposób, który można wprost nazwać sadystycznym - zabijali, przywracali do życia i wreszcie niszczyli zarówno ciało jak i duszę. Reinkarnaci zdołali jednakże pokonać Sługi w iście epickiej bitwie o Centrum. Niedługo później jednak wszelki ślad po nich zniknął. Legendy mówią o wymiarostatkach jakie uciekły za granice Pustego Świata, gdzieś do Niezbadanego.

Nowa Era - nowa strategia

Po zagładzie reinkarnatów cywilizacje odżyły. Teraz Sługi nie mogły stosować tej samej taktyki, gdyż atak przy pomocy wielkich hord nie wypalił. Dlatego zdecydowali się na pojedyncze wojny. Niewiele z nich jest dokładnie opisanych, widać jednak że działali zawsze po omacku by następnie uderzyć na wroga całą siłą swoich hord i zmieść go w proch i w pył. Taktyka ta panuje do dzisiaj.

Wojna o Pokój na Gai Bermudii

Żołnierz Gwardii Bożej

Funkcjonariusz Gwardii Bożej w wyposażeniu bitewnym

W trakcie Wojny o Pokój na Gai Bermudii działali niczym Gestapo, wyglądali jak Niemcy w czasie II Wojny Światowej. Jeden z ich oddziałów był pod komendą samego Agrinorda, głównodowodzącego inwazją na wymiar wyspy Bermudia. Gwardia brała udział głównie w zabijaniu mieszkańców planety stawiających opór, zmianie wsi w obozy pracy, zaś z miast zrobili system gett i rezerwatów. Ci, którzy byli kapłanami lub wysoce postawionymi wojskowymi mieli zagwarantowane luksusy oraz dostawali wszystko co tylko chcieli. Mieszkańcy byli zagłodzeni, łamano ich opór, rozstrzeliwano również partyzantów. Do jednego najpodlejszych ich czynów należy chociażby wyrżnięcie w pień Kijowa. Z łapanek, ostrzału artyleryjskiego czy rozstrzeliwań zginęło blisko 85 procent populacji. Ci, którzy ocaleli z masakry uciekli z miasta i urządzili w pobliżu niego oddziały partyzanckie.

Podczas bitwy o Lich City zabili jedną z Trójcy - Stanislausę, kapitan okrętu Mare Internum. Próbowali wziąć jej zwłoki wywieźć do Świata Anarchistycznego i tam ją wskrzesić, ale szybka akcja komandosów alianckich uchroniła ją przed sklonowaniem i zniewoleniem. Gdy wojna zakończyła się klęską dla Aliansu i ich sojuszników nie widziano ich wówczas poza ostoją Sług. Jedynie podczas Krucjaty Północnej się pojawili w niewielkiej ilości. Teraz, kiedy toczy się Wojna o Fantazję nie ma oddziału, gdzie nie byłoby Komisarza Gwardii Bożej.

Stopnie

  • Zelota - najniższy stopień. Typowy rekrut, często pogardzany i wykorzystywany do najbrudniejszych zadań. Często spotykani na polach bitew w maskach przeciwgazowych, kombinezonach bojowych z plecakami Tesli, dwoma pistoletami plazmowymi i karabinem szturmowym laserowym lub też blasterowym.
  • Egzekutor - wyższy stopień. Otrzymują lepsze uzbrojenie, jak pancerz wspomagany, ciężki karabin laserowy w układzie Gatling. Mogą też mieć strzelby, dwie szable albo snajperkę, ale wtedy noszą na sobie nanokombinezon w układzie zwiadowcy zamiast pancerza. Rolą Egzekutorów jest zabijać wszystkich wrogów Sług zarówno wśród wrogich frakcji jak i wśród pobratymców którzy odważą się podważać świętą prawdę Upadłego Pierwszego.
  • Komisarz - oficerowie polityczni na polu bitwy. Stereotypowi oficerowie NKWD, którzy, razem ze swoimi oddziałami zaporowymi strzelają do każdego kto śmie się w ogóle wycofać bez rozkazu. Często spotykani na polu bitwy, motywują innych wojowników do walki. Wyposażeni wyłącznie w pistolety typu Uzi lub pistolety strzelbowe.
  • Mistrz Przesłuchań - potężny członek wyposażony w buławę, narzędzia do zadawania tortur oraz posiadający liczne zaklęcia wywołujące strach, słabość czy poczucie winy. Naprawdę niebezpieczny, może też dzierżyć elektrorapier lub lekki karabin maszynowy.
  • Strażnik Przeklętego Ikonostasu - najwyższy możliwy do osiągnięcia tytuł w Gwardii. Strażnik jest prawą ręką Hastadariusa i Rady Plagiatu. To przywódca całej organizacji, jego pojawienie się rodzi fanatyczny zapał, w wyniku którego członkowie zyskują ponadprzeciętne zdolność i są dwukrotnie mądrzejsi oraz silniejsi niż w normalnej sytuacji.

Rodzaje wojsk

  • Soldat - żołnierze przygotowani do walki na polu bitwy. Służą głównie za ochronę najważniejszych dowódców w czasie batalii. Często przechodzą modyfikacje genetyczne i cybernetyczne. Soldaci to regularna armia, która oprócz ochrony najważniejszych przedstawicieli Aliansu ma też za zadanie karać za dezercję, rozstrzeliwać niewiernych czy nawet wzmacniać morale innych żołnierzy.
  • Likwidator - jego cele to mordowanie wrogów i zdrajców Sług. Egzekutorzy budzą duży strach, ponieważ wedle rozmaitych bajeczek potrafią samym gniewnym wzrokiem zabić ofiarę. Często noszą karabin snajperski i pistolet maszynowy z doczepianą strzelbą, niekiedy mają też kilka granatów na wszelki wypadek.
  • Mistrz - budzący strach dowódca oddziału Gwardii. Kieruje Soldatami i Egzekutorami na polu walki. Mistrz ma za sobą długie lata treningu, przemian i wielu innych praktyk. Jest niezrównanym wojownikiem, lepiej wyposażonym i gotowym na wszystkie ewentualności. To oni dowodzą batalionami Gwardii wysłanymi do boju.
  • Czarna Gwardia Strażnika - osobiste oddziały pod dowództwem samego Strażnika Przeklętego Ikonostasu. Ich zadaniem jest ochrona za wszelką cenę Strażnika oraz terroryzowanie i ściganie tych, którzy są największą solą w oku dla sił inwazyjnych. Rzadko pojawiają się na polu bitwy, chyba że batalia jest wyjątkowo rozpaczliwa.

Akcje terrorystyczne

Organizacja ma na swoim koncie wiele akt terroru na skalę międzywymiarową, niejednokrotnie pokazując, że nie należy ich lekceważyć, ani tym bardziej litować się nad nimi.

  • Zagłada Pierwszych - doszło do tego u schyłku Starej Ery. To właśnie pierwsi członkowie odpowiadają za wybicie pierwszej rasy Twórców w historii. Ślady ich imperium są jednymi z nielicznych jakie się uchroniły przed Gwardią.
  • Zagłada Reinkarnatów - doszło do tego u schyłku Średniej Ery. Gwardia Boża zabiła każdego Reinkarnata i spaliła każdą osadę, która walczyła przeciwko Hastadariusowi. Doliczali do tego wszystkich, którzy nie wyznawali kultów plagiatyzacji.
  • Zamach przed Forum Fantasia w 2016 roku - atak terrorystyczny podczas godzin szczytu na Placu Chatowania przez Kompleksem Forum Fantasia. Razem z agentami Neuen Drittes Reich wysadzili ładunek z wodoru-7 i wolframu. Eksplozja zabiła 145 osób, a raniła 241. Sprawcy zostali złapani przez Jednostkę Walki Informacyjnej - zakonny wywiad - i skazani na śmierć przez pluton egzekucyjny.

Wojna o Pokój na Gai Bermudii

  • Rzeź mieszkańców Kijowa - wyrżnięcie w pień 85 procent populacji miasta. Ocaleli schronili się w osadach w okolicy miasta oraz lasach. Opuszczony gród został wyznaczony do przeinaczenia na modłę Hastadariusa.
  • Mordowanie mieszkańców w bitwie o Lich City - zabicie ponad dziesiątek tysięcy mieszkańców miasta Lich City w czasie ataku na miasto podczas Wojny o Pokój na Gai Bermudii za to że nie ukorzyli się przed Sługami i ich bóstwem, Hastadariusem.

Znani członkowie

  • Omarja Pani Bólu - kierowała Gwardią Bożą podczas Wojny o Pokój na Gai Bermudii. Zginęła podczas niej w wyniku chaosu w sztabie spowodowanego śmiercią Agrinorda.

Galeria obrazów

Ciekawostki

  • Ponieważ Alians Sług wykazuje wiele podobieństw do Osi z II Wojny Światowej Gwardia Boża przypomina więc Gestapo i Waffen-SS jednocześnie. Przemawia za tym kolor mundurów, posługują się jednak innymi symbolami, które jednak są ułożone jak w tej drugiej organizacji.
  • Rekruci Gwardii są świetnie wyszkolonymi strzelcami wyborowymi. Rzadko ich regularna armia uczestniczy w walce. Z reguły służy za ochronę najważniejszych dowódców polowych.
  • Szacuje się że ofiary zabite przez jej członków co najmniej dziesięciokrotnie przewyższają obecną populację Ziemi w Rzeczywistości.

Przypisy