FANDOM

Groprotossi
Nazwa Rasy Groprotossi
Planeta macierzysta Prothissall
Długość Życia 700 lat
Wzrost 1,9 metra
Kolor włosów zielony,
czerwony
Kolor oczu czarny
Waga około 120 kg
Skóra jasnoszara
Łuska ziemna
Pióra ciemnozielone
Cechy charakterystyczne brak owłosienia,
rany i blizny tworzone dla ukazania hartu ducha
Cechy dodatkowe wysoce religijna mentalność,
mistrzowskie zdolności w walce gwiezdnej
Język grotopissa
Wynik na skali Kardaszowa {{{Wynik na skali Kardaszewa}}}
Przynależność Imperium Groprotossiańskie

Groprotossi - roślinożerna, wysoce rozwinięta dzięki technologiom draconiarzy rasa obcych istot z planety Prothissall. Są mistrzami w walce gwiezdnej i uzdolnieni w kulturze religijnej. Ich kościoły są przeważnie stanem kapłańskim dostępne dla obu płci. Pochodzą z tropikalnej planety, dlatego lubią dostatecznie dużą wilgoć. Są teokratyczni, do senatu i innych instytucji administracyjnych idą wyłącznie kapłani, nawet wojskowi są szkoleni w surowych warunkach religii, zwanej Wiarą Wspólną, gdzie oddaje się cześć trzem bóstwom: dobra, zła i neutralności. Jednak kodeks moralny, tak samo religia, zakazuje zabijać, chyba że w obronie własnej.

Biologia

Wszyscy groprotossi są roślinożerni. W przeciwieństwie do aszergów, których tak szanują i są zróżnicowani, każdy z nich jest taki sam - wikt roślinny, łyse ciało, brak włosów. Wielu z groprotossów nosi lub robi sobie rany we wzory lub pasy, co według nich jest podobne do wręczania orderów zasłużonym wojownikom. Krew każdego przedstawiciela gatunku jest zielona, pewnie z powodu układu żywieniowego.

Historia

Kultura

Są niezwykle religijni, wierzą w trzy główne bóstwa: dobra, zła i neutralności. Według nich wszystkie są trojaczkami, a z nich pochodzą pomniejsze bóstwa. Wojownicy, którzy posiadają cząstkę wszystkich trzech są nazywani Wybrańcami, choć jednego to Świętymi, a jeśli pomniejszych - Błogosławionymi. Cała kultura oparta jest na Wierze Wspólnej, która głosi o niekończącej się walce dobra ze złem oraz obrońcach neutralności świata śmiertelników w tym konflikcie.

Rząd

Rząd gatunku to Imperium Groprotossiańskie. Nad państwem czuwa kanclerz, wybierany przez Wielką Radę Imperium. Sprawuje on władzę dożywotnią i pełni rolę namiestnika bożego w państwie, gdyż istnieje trójka Imperatorów, czyli trzy główne bóstwa Wiary Wspólnej.

Doktryna militarna

Polityka

Polityczne życie jest przesiąknięte uduchowieniem duszy. Większość z przedstawicieli politycy to żołnierze i kapłani, nierzadko zdarzają się też kapelani, którzy widząc jaki jest wszechświat postanowili zaprzestać walk na froncie włączając się do polityki chcąc zaprowadzić pokój oraz porządek w Imperium oraz między nim a jego sąsiadami.

Ekonomia

Groprotossi polegają na takiej ekonomii, która jest mocno związana z rolnictwem i przemysłem. Podobnie jak ich rywale, aszergi, tworzą przeróżne typy biomasy, a z lasów, łąk i rozmaitych terenów dzikich mogą pozyskać olbrzymią ilość zasobów w postaci mięsa i roślin, takich jak zioła, owoce, zboże, a nawet warzywa. Jednak tego pierwszego nie jedzą, gdyż w najlepszym wypadku może się to skończyć reakcją hipoalergiczną, mogą jednak jeść o dziwo zwierzęta morskie i ptactwo. Dlatego mięso istot innych niż te wykorzystują do tworzenia biomasy do swoich elektrowni.

Ciekawostki

  • Ich poziom technologiczny jest naprawdę unikatowy. Żadna rasa poza serrigańskimi nie jest lepiej rozwinięta niż oni.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki