FANDOM

Endless space hissho s leader by chrisalienart22-d51wxs7
Groprotoss z Rycerzy Prothissall
Groprotossi
Nazwa Rasy Groprotossi
Planeta macierzysta Prothissall
Długość Życia 700 lat
Wzrost 1,9 metra
Kolor włosów zielony,
czerwony
Kolor oczu czarny
Waga około 120 kg
Skóra jasnoszara
Łuska ziemna
Pióra ciemnozielone
Cechy charakterystyczne brak owłosienia,
rany i blizny tworzone dla ukazania hartu ducha
Cechy dodatkowe wysoce religijna mentalność,
mistrzowskie zdolności w walce gwiezdnej
Język grotopissa
Wynik na skali Kardaszowa 3,67
Przynależność Imperium Groprotossiańskie

Groprotossi - roślinożerna, wysoce rozwinięta dzięki technologiom draconiarzy rasa obcych istot z planety Prothissall. Są mistrzami w walce gwiezdnej i uzdolnieni w kulturze religijnej. Ich kościoły są przeważnie stanem kapłańskim dostępne dla obu płci. Pochodzą z tropikalnej planety, dlatego lubią dostatecznie dużą wilgoć. Są teokratyczni, do senatu i innych instytucji administracyjnych idą wyłącznie kapłani, nawet wojskowi są szkoleni w surowych warunkach religii, zwanej Wiarą Wspólną, gdzie oddaje się cześć trzem bóstwom: dobra, zła i neutralności. Jednak kodeks moralny, tak samo religia, zakazuje zabijać, chyba że w obronie własnej.

Biologia

Wszyscy groprotossi są roślinożerni. W przeciwieństwie do aszergów, których tak szanują i są zróżnicowani, każdy z nich jest taki sam - wikt roślinny, łyse ciało, brak włosów. Wielu z groprotossów nosi lub robi sobie rany we wzory lub pasy, co według nich jest podobne do wręczania orderów zasłużonym wojownikom. Krew każdego przedstawiciela gatunku jest zielona, pewnie z powodu układu żywieniowego.

Historia

Groprotosii, podobnie jak aszergi są dziećmi draconiarzy, powstałymi w celu walki z Wielkim Imperium Serrigan zagrażającym wszystkim wolnym rasom. W przeciwieństwie do stawiających na ewolucję aszergów oni mieli być rasą technopatów i psioników, łączących technologiczny rozwój z psionicznym poszukiwaniem doskonałości. Zakładając swoją stolicę na planecie Prothissall zostali wedle mitów oświeceni przez trzech Imperatorów, czyli wyniesionych draconiarzy. Groprotossi poszukiwali więc sposobu na osiągnięcie takiej doskonałości. Wedle tego co im zesłano zobaczyli jak serriganie niszczą cywilizację ich twórców i zniewalają inne, które się poddały oraz zniszczyli tych co się nie poddali. Rasa ta postanowiła więc przeciwstawić się serrigańskiej agresji. Choć rywalizowała ze swoimi hiperewoluującymi braćmi i siostrami zawarli tak zwany Pakt, na mocy którego w przypadku ataku jakiejkolwiek serrigańskiej frakcji, rasy czy czegokolwiek z nimi związanego ogłaszają natychmiastowy rozejm i ruszają w Święty Bój, celem którego było wyplenienie serrigan z umówionym sektorów.

Przez długi czas pozostawali w przymierzu z ludźmi, byli nawet razem z nimi założycielami Gwiezdnej Ligi Obrony Kolonialnej. Przymierze to jednak dało początek zimnej wojny między dwiema rasa stworzonymi przez draconiarzy. Mimo to nadal pozostawały ze sobą w ciepłych relacjach i nie zapominały o Pakcie. Obowiązywał on nawet w czasie Plag Hordoroju, a ostatnim razem wprowadzono go w 2612 roku, kiedy to serriganie postanowili ponownie najechać wszechświat z bezkresnym mroków niezbadanego wszechświata, początkowo atakując kolonie w innych galaktykach, potem atakując samą Drogę Mleczną. Groprotossi pomogli też aszergom w ewakuacji z atakowanych kolonii oraz pozwolili stworzyć enklawy na swojej planecie macierzystej, co dla wielu był wielkim nieporozumieniem.

Kultura

Są niezwykle religijni, wierzą w trzy główne bóstwa: dobra, zła i neutralności. Według nich wszystkie są trojaczkami, a z nich pochodzą pomniejsze bóstwa. Wojownicy, którzy posiadają cząstkę wszystkich trzech są nazywani Wybrańcami, choć jednego to Świętymi, a jeśli pomniejszych - Błogosławionymi. Cała kultura oparta jest na Wierze Wspólnej, która głosi o niekończącej się walce dobra ze złem oraz obrońcach neutralności świata śmiertelników w tym konflikcie.

Rząd

Rząd gatunku to Imperium Groprotossiańskie. Nad państwem czuwa kanclerz, wybierany przez Wielką Radę Imperium. Sprawuje on władzę dożywotnią i pełni rolę namiestnika bożego w państwie, gdyż istnieje trójka Imperatorów, czyli trzy główne bóstwa Wiary Wspólnej. Imperatorzy Ci są ponoć opiekunami wszystkich mieszkańców, choć każdy z nich jest inny - są to Imperator Rycerz (bóstwo wojny i honoru, dobry), Imperator Łotr (bóstwo złodziei i zmarłych, zły) oraz Imperator Mag (bóstwo pokoju i stworzenia, neutralny). Prócz nich są też pomniejsze bóstwa zwane Sługami, każde noszące jakieś imię.

Doktryna militarna

Groprotossi nie patyczkują się. Mają taktykę podobną do ludzi, z tym że często używają do walki sił powietrznych, najczęściej jednak pionowzloty w układzie myśliwiec bombardujący czy kosmokoptery. Na ziemi polegają na ataku szturmowców ze wsparciem techników i strzelców wyborowych, idąc do ataku z masą pojazdów typu mechy, transportery opancerzone czy czołgi. W przeciwieństwie do aszergów preferujących zuchwały atak na masową skalę wolą powolne posuwanie się naprzód przy użyciu ataku wszystkimi rodzajami sił zbrojnych. Lubią siać chaos za linią wroga, aby ten zaczął się wycofywać w obliczu ogromnej siły ich armii.

Polityka

Polityczne życie jest przesiąknięte uduchowieniem duszy. Większość z przedstawicieli politycy to żołnierze i kapłani, nierzadko zdarzają się też kapelani, którzy widząc jaki jest wszechświat postanowili zaprzestać walk na froncie włączając się do polityki chcąc zaprowadzić pokój i porządek w Imperium oraz między nim a jego sąsiadami. W polityce są równie bezwzględni i chytrzy co ich rywale, zwani aszergami.

Ekonomia

Groprotossi polegają na takiej ekonomii, która jest mocno związana z rolnictwem i przemysłem. Podobnie jak ich rywale, aszergi, tworzą przeróżne typy biomasy, a z lasów, łąk i rozmaitych terenów dzikich mogą pozyskać olbrzymią ilość zasobów w postaci mięsa i roślin, takich jak zioła, owoce, zboże, a nawet warzywa. Jednak tego pierwszego nie jedzą, gdyż w najlepszym wypadku może się to skończyć reakcją hipoalergiczną, mogą jednak jeść o dziwo zwierzęta morskie i ptactwo. Dlatego mięso istot innych niż te wykorzystują do tworzenia biomasy do swoich elektrowni.

Ciekawostki

  • Ich poziom technologiczny jest naprawdę unikatowy. Żadna rasa poza serrigańskimi nie jest lepiej rozwinięta niż oni.