FANDOM

Portret olejny Grafa van Goerhera
Portret olejny admirała Grafa van Goerhera
Graf van Goerher
Prawdziwe imię i nazwisko Graf van Goerher
Znane pseudonimy Ludobójca Wenus
Data urodzenia 02.10.555.M17 (02 października 2005 n.e.),
Ziemia,
Niemcy,
Bonn
Data śmierci 29.11.060.M17 (29 listopada 2060 n.e.),
Księżyc ziemski,
Lunaburg
Przyczyna śmierci Rozstrzelanie przez pluton egzekucyjny za zbrodnie wojenne
Miejsce pochodzenia Bonn
Rasa Człowiek,
Ziemianie
Narodowość Niemiec
Płeć mężczyzna
Wzrost 185 cm
Kolor i wygląd włosów jasnobrązowe, krótko przystrzyżone
Kolor oczu piwne
Znaki szczególne brak
Rodzina Helga Maier (matka),
Franz van Goerher (ojciec),
Greta Schaber (żona),
Wilhelmina van Goerher (córka)
Przynależność Republika Zjednoczonej Ziemi
Zawód Admirał floty RZZ,
Najwyższy admirał marynarki gwiezdnej RZZ
Wyznawana religia luteranin

Graf van Goerher [czyt. Graf fan Gerżer] (prawdziwe imię i nazwisko Ferdinand von Gross, czyt. Ferdinand fon Groz) był Niemcem i pierwszym w historii admirałem marynarki wojennej Republiki Zjednoczonej Ziemi ale i jednym ze zbrodniarzy wojennych, który doprowadził w akcie zemsty do wymordowania niemal całej populacji Wenus w brutalnej pacyfikacji planety. Weteran wielu bitew, poseł na parlament RZZ, reprezentant obozu niemieckiego, jeden z założycieli Czwartej Rzeszy Niemieckiej, de facto najmniej agresywnej niemieckiej federacji pod taką nazwą. Wysoce tolerancyjny, uważał wszystkich ludzi z każdego państwa za równych, genialny strateg i polityk, potrafił przekonać masy do poparcia jego idei stworzenia wielkiej ludzkości.

To właśnie on przyczynił się do założenia wielu portów gwiezdnych na Księżycu oraz miast, między innymi z jego datków założono jedną z dzielnic Lunaburga oraz był głównym fundatorem wielu projektów na Marsie, jak otwarcie Kopuły Aresa - olbrzymiej kopuły, która dała początek tworzeniu się tam przyrody marsjańskiej.

Historia

Wczesne lata

Pochodził od szlachty, urodził się i wychował w Zagłębiu Ruhry, a konkretniej w Bonnie, dawnej stolicy RFN. Jego rodzice byli zagorzałymi antykomunistami, uważali nawet że socjalizm jest rzeczą niszczącą szlachetność tego świata. Wisiała nad nim ponura przeszłość - był potomkiem dowódcy jednego z oddziałów SS. On zaś nienawidził nazizmu i wkrótce wstąpił do jednej z antynazistowskich organizacji w Niemczech.

Odebrał wykształcenie mechanika samochodowego. Dzięki temu udało mu się później stać doktorem inżynierii kosmicznej, gdy poszedł na kierunek astronomiczny z zakresu wahadłowców. Brał udział w Trzeciej Wojnie Światowej po stronie państw koalicji NATO i SADA (sojusz militarny paktów północnoatlantyckiego i południowoamerykańskiego), przez co dostał ranę kłutą w serce, ale zdołał przeżyć.

Wkrótce po wojnie ożenił się z Gretą Schaber. Zamieszkali razem w Düsseldorfie, gdzie urodziła im się córka - Wilhelmina. Grafa napadło na ulicy dwóch muzułmanów, ale poradził sobie z nimi. Jeden zginął, gdy spadł na ruchliwą ulicę, łamiąc sobie kręgosłup. Podczas przesłuchania policja ustaliła, że Graf i jego bliscy byli niewinni. Jednego z dwóch sprawców aresztowano na okres 10 lat. 6 lat po tym zdarzeniu pracował on w dziale szkolenia obsługi wahadłowców ESA.

Inwazja Wenusjan na Ziemię

W 2051 roku cywilizacja planety Wenus zaatakowała Ziemię, uznając ludzi za podrasę, nadającą się do taniej siły roboczej. Rządy uciekły do Australii, skąd mogły kontaktować się z ocalałymi grupami. Goerher stanął na czele resztek grupy, która broniła Düsseldorfu. Podczas inwazji z rąk agresora zginęła Greta, córkę wywieźli na swoją planetę, gdzie ciężko pracowała u arystokratów. Goerher dowiedział się o tym, że na Wenus z "przyczyn katastrofy budowlanej" zginęła. Graf się wściekł i robił wszystko, aby dyskredytować agresorów i uniemożliwić im pełną kontrolę nad ludzkością. W Nowym Jorku wówczas doszło do jednej z największych bitew inwazji, gdzie najeźdźców odparto.

Goerher ujawnił przez te 13 miesięcy mroczne oblicze - tortury i bezwzględność wobec obcych przeraziły nawet jego przełożonych. Wspólny Front Wyzwolenia Ziemi, podczas wyzwalania miasta i całych Niemiec widział, jak wędrowna grupa partyzancka wysadza w powietrze całą szkołę, czy dokonuje brutalnego zniszczenia obozu kolaborantów. Był to ostateczny cios w jego reputację - zamiast walczyć z nazizmem sam, choć nie dosłownie, stał się niemalże człowiekiem w duchu tegoż ustroju.

Goerher wstąpił do parlamentu nowo powstałej Republiki Zjednoczonej Ziemi, w jaką zmienił się WFWZ, następca ONZ. Zaciągnął się też do kosmicznej marynarki wojennej i szybko został kapitanem pojedynczej jednostki. W ciągu roku jego ranga dosięgła admirała marynarki, czyli dowódcy sił kosmicznych. Dołączył też do Europartii, zrzeszającej polityków z Europy, jak również uformował koło niemieckie.

W randze dowódcy floty RZZ

Niedługo potem, jako admirał kierował działaniami marynarki na wszystkich frontach wojny z wenusjanami. Szybka taktyka wojny błyskawicznej pozwoliła na zdobycie Luny i wypędzenie stamtąd obcych. Jakiś czas później brał udział w otwarciu pierwszego miasta Ziemian na innym globie - Księżycu, obecnie nazywanym Luną. Graf zawsze sprawiał wrażenie frontalnego ataku, by niespodziewanie ruszyć z obu stron na atak na boki, a potem dopiero zaatakować z frontu.

W czasie ataku na Mars, celem uczynienia z niego drugiej planety RZZ dowiedział się z raportów Werhy (kontrwywiadu Rzeszy) o złapaniu wśród niewolników agenta wywiadu ziemskiego, który odkrył że potężna flota leci z Wenus wprost na Ziemię. Przerażony tym faktem Niemiec natychmiast rozkazał pozostawienie połowy floty w akcjach na Czerwonej Planecie, sam z kolei zabrał drugą część i ruszył jak najszybciej na macierzystą planetę Ziemian. Akurat gdy przybył na orbitę, pojawiła się flota xenosjańskich agresorów. W czasie walki doszło niejednokrotnie do pojmania żołnierzy obu stron.