FANDOM

Ghankhuruni - gatunek z planety Ikerex, który zasiadał w Radzie Pokoju, a po jej rozwiązaniu, stanowczo odmówił członkowstwa w Wolnych Planetach. Razem z Opuszczoną Galaktyką i Związkiem Wędrownych Ludów utworzyli (po ataku anosorentów na swą planetę Hardim i jej aneksji przez ZIWP, bowiem był to teren graniczny) Koalicję Rozejmu, trzecią frakcję Wielkiej Wojny.

Biologia

Ghankhuruni to pół-pandy, pół-smoki. Są jak pandy ze smoczymi skrzydłami i ogonem. Jedzą zarówno mięso jak i rośliny. Według danych statystycznych żyją od 100 do 150 lat. Jedzą zarówno produkty mięsne, jak i roślinne. Otoczenie w jakim przystało im żyć - wilgotne lasy monsunowe z bujną florą i fauną - sprawiły, że zamieszkiwali i nadal zamieszkują drzewa, góry i jaskinie.

Historia

Mieszkali przeważnie plemiennie, na drzewach, w górach i jaskiniach. Tysiące lat później założyli olbrzymie pastwiska i gospodarstwa rolne. Wkrótce odkryli podróże w Hyper (z prędkością nadświetlną), co umożliwiło im szybki rozwój. Cesarstwo na początku było monarchią konstytucyjną, ale cesarz Ri Chin Siódmy przeprowadził z Gwardią i lojalnymi oddziałami zamach stanu, co skutkowało wojną domową między demokratami, a absolutystami. Zakończyła się rozstrzelaniem sztabu parlamentarzystów i rozwiązaniem organów ustawodawczych, koncentrując całą władzę w rękach jednego człowieka.

Ghankhuruni zostali zmuszeni, by razem z Opuszczoną Galaktyką i Związkiem Wędrownych Ludów stworzyć Koalicję Rozejmu 25 listopada 2140 roku. Wielu z nich jednak zachowało neutralność. Cesarstwo po utracie ponad 90% floty w czasie ostatniej bitwy o Ziemię, zmuszone było razem z Koalicją poddać się i dać zaanektować Unii Planetarnej. Nie obyło się oczywiście bez wojny domowej w Cesarstwie. Po powołaniu Kosmicznej Ligi Narodów ghankhuruni wiodą żywoty mnichów, emisariuszy i podróżników.

Kultura

Ich kultura przypomina Chiny dynastii Han, Yuan i lat 80. oraz 90. XX wieku. Kolor munduru zależy od oddziału, odcień zaś od stopnia - im ciemniejszy, tym niższa ranga osoby. Potrafią osiodłać każde stworzenie, niezależnie od dzikości okazu lub istnienia u niego zdolności latania. Ponadto przemysł stanowi rdzenną strukture kulturalną wśród nich. Fabryki i ich kominy są często malowane, są bowiem symbolem postępu i potęgi.

Rząd

Rządów jest kilka, główne państwo jednak to Cesarstwo Ghankhurunów ze stolicą w Zin-zhough na Ikerex.Jest to monarchia absolutna, pojęcie wolności prasy i wyboru nie istnieje. Imperialna Gwardia to główne narzędzie strachu, pełni funkcję nie tylko ochrony cesarza, lecz Nadzwyczajnej Komisji u bolszewików, czyli oddziału do zabijania każdego, kto chce go obalić i wprowadzić wolność.

Doktryna militarna

Wojsko ghankhurunów jest zmechanizowane, w wielu miejscach posyłają jedynie oddziały desantowe. Śmiercionośną bronią tego gatunu są oddziały do zadań specjalnych. Nie tylko potrafią wejść wszędzie, czy wyjść cało z każdej sytuacji, ale też w starciu z nimi z plutonu przeżyły jedynie cztery osoby, nic nie znaczący szeregowi. Oddziały te strzelają z pistoletów maszynowych, rzucają cybernożami i mają składane karabiny snajperskie.

Religia

Większość ghankhuruńskich wierzeń to kult przodków lub bogów pod postacią smoków i słońca. Są to bardziej nurty filozoficzne niż religie, jak ziemski konfucjanizm. Co ciekawie, wielu ghankhurunów wierzy w taoizm, konfucjanizm, buddyzm i szintoizm, czyli religie dalekowschodnie.

Ekonomia

Ponieważ elementem kultury jest przemysł i wieś, obie te gałęzie są ściśle ze sobą powiązane. Przemysł jest nastawiony głównie na rolnictwo, a produkty rolnicze idą do branży przemysłowej. Usługi i przemysł stanowią jedno, co znaczy, że solidna producja daje wiele wygodnych usług. Zużyte fabryki i kompleksy przemysłowe, jak na przykład stocznie, wykorzystuje się ponownie, jako sklepy, domy mieszkalne, hotele, czy centra handlowe.

Polityka

Długoletnia polityka izolacjonistyczna i niezaangażowanie się w sprawy wszechświata, mimo swej potęgi, sprawiły, że ghankhuruni to lud miłujący pokój i równowagę. Wierzą w jasne i ciemne moce, a do państw totalitarnych podchodzą ostrożnie. Według nich prawdziwa wolność może nastać wraz z doskonałością ducha i umysłu. Co ciekawe, pojawiło się wielu zwolenników monarchii konstytucyjnej i socjalizmu utopijnego.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki