FANDOM

Galaktyka Pierworodna - pierwsza zjednoczona pod sztandarem wspólnoty galaktyka, to tutaj w wielu przypadkach istniała stolica całego Nexusa, która była układem, a współcześnie jest siedzibą obecnego i wielu poprzednich rządów nexusiańskich. Galaktyka ta uchodzi za najwcześniej skolonizowaną przez przybyłe "arki ocalenia". W regionie Światów Pierworodnych, czyli tych skolonizowanych zaraz po Koniunkcji znajduje się Stolica Nexusa, siedziba rozmaitych rządów gwiezdnej wspólnoty. Niejednokrotnie na "północ" od tego miejsca Chaos dokonywał agresji w celu znalezienia niewolników, obiektów do swoich eksperymentów lub dla zwyczajnej rozrywki.

Charakterystyka

Jest to najbardziej zróżnicowane i zaludnione miejsce w Nexusie. Dzięki systemowi Mostów Einsteina-Rosena, określanego mianem "kosmicznego metra" podróże przebiegają tutaj najszybciej w całym wszechświecie. Jeśli jakaś galaktyka została uznana za główną, to na pewno jest to Pierworodna. Planety tutaj poddano niemal w całości zmianie z surowych skał na rozkwitające życiem miejsca, ustanowiono również największą różnorodność: zurbanizowane, pustynne, lodowe, górnicze itd.

Historia

Przybycie uciekinierów i nastanie Ery Zagubionego Spadku

Ta galaktyka jest pierwszą, do jakiej przybyły arki ocalenia. Wówczas pozostałe, niemalże niezdatne do używania już terraformery wydały ostatnie tchnienie, tworząc na wielu światach rozmaite warunki do życia. Początkowo uchodźcy ze zniszczonych wymiarów chcieli razem stworzyć jednolity i istniejący na wzór ziemskiego Świętego Cesarstwa Rzymskiego Narodu Niemieckiego wspólnotę. Arki miały zostać zadokowane w specjalnych miejscach jakiejś nowej stacji kosmicznej oraz zezłomowane tak, aby stanowiły jej część. Wkrótce odkryto tak zwaną Stolicę Nexusa, ale flotylla nie miała już źródeł zasilania do terraformerów. Wobec tego postanowili je zezłomować.

Tymczasem technicy odkryli, że nie mogą już kierować okrętami i właściwie wszelkie dziedzictwo dawnej epoki może przepaść. Wobec tego rozmaite organizacje zapieczętowały technologie w techkryptach, wielkich sarkofagach powstałych dla przechowania wiedzy na czas upadku budowanej wspólnoty. Nazwano go Erą Zagubionego Spadku, ponieważ kolonie zbuntowały się przeciw flotylli statków, które uratowały istoty przed śmiercią od Koniunkcji oraz nie istniała możliwa komunikacja międzygwiezdna. Przede wszystkim jednak cywilizacje cofnęły się w czasie do starożytności, a nawet dalej. Również wiedza o przeszłości przepadła niemalże bezpowrotnie, ale udało się ją uchronić w techkryptach, które zapieczętowano równie mocno co sejfy cesarskie, a nawet dodano wszelkie pułapki.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki