FANDOM

Artykuł może zawierać poważne spoilery. Czytasz na własne ryzyko! Jeśli jednak nie chcesz sobie psuć niespodzianki z nadchodzących opowiadań po prostu nie czytaj tego artykułu dalej.
Female Resistance Fighter (The New Order)
Fil na obrazku
Filipina Światowidowa
Znane pseudonimy Fil
Data urodzenia grudzień 1984
Miejsce pochodzenia Wola, Warszawa
Rasa kaukaska
Narodowość Polka
Płeć kobieta
Wzrost 184 cm
Kolor i wygląd włosów rudy
Kolor oczu niebieski
Rodzina Kazimierz (stryj)
Maria (matka) †
Światowid (ojciec) †
Przynależność Republika Nowej Woli
Drużyna Ketlinga
Zawód stalker
Wyznawana religia prawosławna
Status żyje

Fil - polska stalkerka z warszawskiej Woli. Główna bohaterka Zapisków Upadłej Ziemi. W chwili kiedy rozgrywa się akcja powieści, czyli w 2015 roku ma 29 lat i żyje w tunelach pod Kotłownią Wolską.

Historia

Przed Zapiskami

Fil urodziła się w grudniu 1984. Jest sierotą, ponieważ jej rodzice zginęli. Maria była potomkinią Rosjanki jaka żyła tutaj z rodziną gdzieś w okolicach Bielan zanim doszło do Wielkiej Wojny Światowej. Światowid, jej ojciec, podobno walczył dla Caratu i później ścigała go Ochrana. Wynieśli się z Caratu, przez Stare Miasto i Gildię do Kotłowni. Podczas podróży ojciec zginął, Fil miała wtedy zaledwie 4 lata, czyli był to rok 1989. Matka zmuszona była zająć się prostytucją, stając się również jedną z najważniejszych kurtyzan u polityków Republiki Nowej Woli. Jednak zmarła gdy Fil miała 8 lat, a więc w 1993. Przyczyną tego było zatrucie się gazem VX jaki przedostał się w wyniku ataku orkanu Edmund, który jeszcze mocniej skaził Europę i zniszczył kilka zabudowań na powierzchni. Maria przebywała w tamtym czasie w Kotłowni odzyskiwanej z rąk bestii i odbudowywanej po wojnie. Zatrucie, mimo najlepszej medycyny, doprowadziło do wewnętrznego uduszenia organizmu.

Dzieckiem, po śmierci rodziców, zaopiekował się Kazimierz - jej stryj. W 1994 roku, w wieku 10 lat wyszła z nim na powierzchnię, na teren dawnego skrzyżowania ulic Kasprzaka, Krzyżanowskiego i Płockiej. Dzięki lornetce mogła z balkonów swobodnie rozglądać się na inne ulice. Jej grupę jednakże zaatakował rekinorzeł, ale został odparty. Zaraz potem przybyło stado Cieni - maszyn, jakie zmieniły swe zachowanie w zwierzęce - ale zanim te zaatakowały stado rekinorłów ich zaatakowało. Stalkerzy zwiali do tuneli, ale dwóch przypłaciło to życiem zostając rozszarpanymi przez zmutowane psy, jakie zagościły na dobre w ruinach Warszawy.

Przez następne lata zajmowała się polowaniem na mutanty, stalkerstwem, handlem, a nawet prostytucją jaka rozpleniła się po apokalipsie. Nauczył ją wszystkiego, co tylko umiał. Pozwalał robić córce co chciała. Karcił ją jednak za bardzo ciężkie przewinienia, nieraz odmawiając nawet racji żywnościowych w postaci kurczaków, sera czy wina, które było niezwykle deficytowym towarem w nowym świecie. Mimo wszystko był dobrym człowiekiem, zastępując jej ojca. Fil jednak pozostała mocno zamknięta w sobie po śmierci matki i niechętnie odzywała się do swojego stryja.

Kierując się do Centrum

28 czerwca 2015 roku jej chłopak - Jeremi - dotarł do jej domu cały zakrwawiony. Ta zawiozła go na oddział intensywnej opieki medycznej do lokalnego szpitala. Ten przekazuje jej hasło oraz kasetę, na której jest nagranie ukazujące jak walczy z jakimiś inteligentnymi mutantami, posługującymi się psioniką. Fil wyrusza więc o 4:30 razem ze swoimi towarzyszami i porucznikiem Kowalskim do Starego Miasta, aby ostrzec całą Warszawę, a może nawet i świat przed inteligentnymi potworami, mogącymi zagrozić całej ludzkości. W skład jej drużyny wchodzili: albinos Siwy, siłacz Dres, Niemiec Gwidon, myśliwy Robert, karzeł Ogryzek, przemytniczka Mia, Rosjanka Matrioszka, a na czele stał Kowalski. Tak wyruszyli do Starego Miasta, przez Zajezdnię Tramwajową im. Tramwajów Warszawskich i dawną Aleję Ententy do jednego z nielicznych skupisk ludności, jakie wróciło na powierzchnię, aby poprosić o pomoc w walce z nimi.

W trakcie wycieczki grupa natrafiła na mentalną anomalię, a także że Mia, która ostrzegała ich przed nią jest psioniczką, jaka uciekła z Czerniakowa za to, że jej rodzice rzekomo byli komunistami, co w tunelach opanowanych przez rząd sanacyjny jest uznawane za ciężkie przestępstwo. Ustawili na granicy tuneli ostrzeżenie, a gdy go ominęli i dotarli do Zajezdni drużyna Ketlinga dowiedziała się, że uważano tunele za opuszczone. Ustanowienie nowego połączenia sprawiło, że dzięki temu udało się ustanowić nową sieć tuneli dla Republiki Nowej Woli. W jednej z restauracji w dawnym namiocie wojskowym jaki rozłożono po apokalipsie przy okazji pokazała im album przedwojennej rodziny, jaka zginęła przez zagładę, jaka wydarzyła się w poniedziałek 20 marca 1950 roku o godzinie 07:15. Mia i Matrioszka nie mogły wyjść ze zdziwienia, słabo kojarzyły też flagę polską, jaka jeszcze wisiała na zdjęciu z dnia 12 maja 1924 roku.

W trakcie wyprawy na Kercelak zaatakowała ich grupa nietoperzy kanałowych. Chociaż odparli ich atak to jednak z ręki jednego ze szponiaków zginął Kowalski. Drużyna pożegnała go, w testamencie Fil odkryła, iż to jej teraz powierzył dowództwo. Jeden z oficerów podwiózł ich na stację metra Kercelak, gdzie ludzie zbudowali osadę Republiki Nowej Woli, tuż przy granicy z Gildią, co było początkiem wielkiej alei, która prowadziła prosto do Starego Miasta i która była terenem neutralnym, a dla wielu grup nawet granicznym. Tam tajemniczo poznała pewnego człowieka, który był z innej grupy. Zjawiając się w umówionym miejscu odkryli ludzi wrogo nastawionych, jacy wzięli ich za włamywaczy, jednak później wszystko się wyjaśniło. Osoba kierująca nimi okazała się być wówczas tylko po drodze i nazywała się Mora. Tam okazała się być nowym przywódcą drużyny. Niedługo potem Kercelak zaatakowały te same mutanty co Kotłownię, ale atak szybko został odparty. Fil odkryła ich nazwę - Satyry. W trakcie jazdy Aleją Ententy i mijając Wojtyłów dowiedziała się wielu innych rzeczy, między innymi tego, że zrobotyzowana kobieta była jedną z niewielu jeszcze żyjących pamiętających Stary Świat - sprzed Dnia Zagłady, a szczególnie sprzed Wielkiej Wojny Światowej.

Wyposażenie