FANDOM

Endymtorblacklibraryguardians Artykuł może zawierać poważne spoilery. Czytasz na własne ryzyko! Jeśli jednak nie chcesz sobie psuć niespodzianki z nadchodzących opowiadań po prostu nie czytaj tego artykułu dalej.
Female Resistance Fighter (The New Order)
Fil na obrazku
Filippa
Znane pseudonimy Fil
Data urodzenia grudzień 1984
Miejsce pochodzenia Wola, Warszawa
Rasa kaukaska
Narodowość Polka
Płeć kobieta
Wzrost 184 cm
Kolor i wygląd włosów rudy
Kolor oczu niebieski
Rodzina Kazimierz (stryj),
Maria (matka) †
Światowid (ojciec) †
Przynależność Republika Nowej Woli
Zawód stalker
Wyznawana religia prawosławna

Fil - polska stalkerka z warszawskiej Woli. Główna bohaterka Zapisków Upadłej Ziemi. W chwili kiedy rozgrywa się akcja powieści, czyli w 2015 roku ma 29 lat i żyje w tunelach pod Kotłownią Wolską.

Historia

Przed Zapiskami

Fil urodziła się w grudniu 1984. Jest sierotą, ponieważ jej rodzice zginęli. Maria była potomkinią Rosjanki jaka żyła tutaj z rodziną gdzieś w okolicach Bielan zanim doszło do Wielkiej Wojny Światowej. Zmarła gdy miała 10 lat, a więc w 1995. Przyczyną tego było zatrucie się gazem VX jaki przedostał się w wyniku ataku orkanu Edmund, który jeszcze mocniej skaził Europę i zniszczył kilka zabudowań na powierzchni. Maria przebywała w tamtym czasie w Kotłowni odzyskiwanej z rąk bestii i odbudowywanej po wojnie. Zatrucie, mimo najlepszej medycyny, doprowadziło do wewnętrznego uduszenia organizmu. Światowid, jej ojciec, podobno walczył dla Caratu i później ścigała go Ochrana. Wynieśli się z Caratu, przez Stare Miasto i Gildię do Kotłowni. Podczas podróży ojciec zginął, Fil miała wtedy zaledwie 4 lata, czyli był to rok 1989. Dzieckiem, po śmierci rodziców, zaopiekował się Kazimierz - jej stryj. Przez następne lata zajmowała się polowaniem na mutanty, stalkerstwem, handlem, a nawet prostytucją jaka rozpleniła się po apokalipsie.

Zapiski Upadłej Ziemi

28 czerwca 2015 roku jej chłopak - Jeremi - dotarł do jej domu cały zakrwawiony. Ta zawiozła go na oddział intensywnej opieki medycznej do szpitala. Ten przekazuje jej hasło oraz kasetę, na której jest nagranie ukazujące jak walczy z jakimiś inteligentnymi mutantami, posługującymi się kinezą. Fil wyrusza więc o 4:30 razem ze swoimi towarzyszami i porucznikiem Kowalskim do Starego Miasta, aby ostrzec całą Warszawę, a może nawet i świat przed inteligentnymi potworami, mogącymi zagrozić całej ludzkości.