FANDOM

Flaga Mikrofederacji
Flaga Mikrofederacji
Mikrofederacja
Typ władzy autarchia
Waluta funt krajowy
Twórca/Twórcy Arcturus "CreationKeeper" Lwowski
Dokument ustanawiający własność majątkowa Lwowskiego
Konstytucja Konstytucja Wielkiego Układu z kodeksem karnym Przymierza
Stworzone na podstawie Państwa Nexusa
Lider Arcturus Lwowski
Przywódca/Przywódcy Arcturus Lwowski, Lanedilia Lwowska
Wybitni członkowie Arcturus Lwowski, Lanedilia Lwowska
Pierwszy lider Arcturus i Lanedilia Lwowscy
Kwatera główna Wielki Kreml Argus Star Imperial
Naczelny wódz Lanedilia Lwowska
Organ ustawodawczy Senat (rodzina Lwowskich)
Organ sądowniczy monarcha
Organ wykonawczy monarcha
Stolica/główna siedziba Wielki Kreml Argus Star Imperial
Strefa wpływów pogranicze Przymierza i Państw
Język polski
Religia ateizm, prawosławie, Imperialny Kult
Święta narodowe 24 marca - urodziny władcy
Powiązania Wielki Układ (wasal), Unia (sojusznik)
Data założenia 2014

Federacja Mikronacji lub też Mikrofederacja to mikronaród, jaki obejmuje wyłącznie teren Wielkiego Kremla Argus Star Imperial. Znajduje się na pograniczu Przymierza Bermudiańskiego i Wielkiego Układu, mimo że jest wasalem tego drugiego ze względu na fakt że to prywatne państewko Arcturusa "CreationKeeper" Lwowskiego to ze względu na podpisane układy oraz porozumienia w Centrum między dwoma Wielkimi Graczami jest to organizacja neutralna. Nie uczestniczy w żadnych konfliktach zbrojnych i jego "mieszkańcy" są względnie pacyfistycznym narodem.

Historia

Powstanie Mikrofederacji wiąże się z zakładem. Lwowski założył się kiedyś pod koniec 2014 roku miary rzeczywistej z jednym z innych Ludzi Realnych. Zakład był taki że jeśli on wygra wyścigi motocyklowe dostanie jedną z jego posiadłości, a jeśli przegra - odda z kolei jedną ze swoich. Ostatecznie wygrywając wyścig zdobył w ten sposób stary i rozwalający się pałac na obecnej granicy Państwa z Przymierzem, wówczas były to terytoria Porozumienia Antywojennego. Nie wiadomo kto wybudował ten system tuneli, port rybacki i zamek, jednak wyglądało na to, że mimo zaniedbania były w dobrym stanie. W ciągu roku z pieniędzy zarobionych na handlu oraz wojnach miejsce to stało się rajem pod kopułą chroniącą przed zdardzieckimi i zabójczymi warunkami panującymi w międzywymiarze, czyli poza granicami.

Wkrótce Lwowski ogłosił że jest to teren mikronarodu zwanego Federacją Mikronacji, gdyż prócz pałacu każda budowla była innym mikronarodem. Jego decyzją, gdy Wojna Bermudiańska osiągnęła apogeum teren ten miał być neutralny wobec Nieskończonej Wojny. Dlatego postawiono tutaj regiment ochotniczy Zakonu Rycerzy Wielkiego Pokoju, a wspierały go lokalne cztery grupy strzeleckie. Choć był to wasal Państw, który dawał mu też ochronę to instytucje z Centrum również obdarowały ich bezpieczeństwem. Współcześnie jest to miejsce pokojowego życia niemalże wszystkich państw Fantazji i obywateli Wielkich Graczy. Nikt nikogo nie goni, a gościnność Lwowskiego wykorzystują nie tylko jego przyjaciele, ale i polityczni wrogowie, którzy przybywają tutaj nauczyć się czegoś o innych nie chcąc przebywać tak długiej drogi, jak do Centrum.

Gospodarka

Jest to kraj rolniczy, czas płynie tutaj wolno, nikomu nie spieszy się z wynajdywaniem nowych technologii, choć wprowadzono wielopoziomowe gospodarstwa rolne. Minerały i inne takie surowce wydobywa się tradycyjnie, przy prawie pustych tylko używając technologii kopiowania cząsteczek.

Geografia

Majątek wygląda tak, że forteca jest wykuta w klifie, który ma wysokość 500 metrów. Forteca jest skonstruowana tak, że reprezentacyjne wejście znajduje się na górze, lecz główne - w porcie, z którego wypływają statki rybackie na połów w rzece Nisrien. Piwnice zamku są ogromne, osadę i państwo rozgraniczają trzy mury obronne: portowy, zewnętrzny i wewnętrzny położone na górze. Za drugim leżą gosporastwa rolne, zaś wewnątrz podziemnych przejść z portu do właściwego pałacu położone są kopalnie.

Militaria

Trudno mówić tutaj o jakichkolwiek regularnych siłach zbrojnych. Mieszkańcy są spokojni, wokół trwa Wojna CreepyTown, ale nigdy nie zaangażowali się w jakiekolwiek walki. Istnieją tutaj jedynie cztery grupy strzeleckie i jeden regiment ochotniczy Zakonu. Niemniej to właśnie one są dumą, podczas jednej z walk ze Sługami Upadłego Pierwszego regiment zwany 214. Regimentem Ochotniczym Mikronacji zdołał zniszczyć jednego z Kolosów Zagłady używając jedynie granatników i broni typu Grubas. Zniszczenie go wywołało przerażenie i zdziesiątkowało wroga, który natychmiast zarządził odwrót. Dlatego dzisiaj zarówno suzeren Mikrofederacji, jak i jego wróg boją się tej grupy.

Prócz grup strzeleckich przypominających milicję funkcjonuje tutaj też organizacja zwana Sztyletami Ferniliosa. Jest to grupa, która za sowitą opłatą dokona wszystkiego co wymaga działania w cieniu - od skrytobójstwa po zwyczajne kradzieże. Jej nazwa nie wzięła się znikąd - została założona przez skrytobójców działających wcześniej dla kapłana Wiary Nexusiańskiej ze świątyni boga sekretów, zdrady i tajemnic Ferniliosa. Mieli jednak jedną najważniejszą zasadę - nie zabijali nigdy władców większych państw, czyli nie Wielkich Graczy i innych, lecz pomniejszych, najmniej znaczących już tak.

Ludność

W skład ludności Mikrofederacji wchodzą jedynie mieszkańcy majątku, a jest ich około 40. Na czas nieobecności monarchy władzę tutaj ma regent. Zwiększenie przestrzeni państwa utrudnia fakt, że leży pod specjalną kopułą, na dodatek w międzywymiarze. Jednym z mieszkańców jest Bartholomeo Draca oraz Kalasher.