FANDOM

„Cóż znaczy Gaia Bermudia czy Droga Mleczna w porównaniu z bezmiarem Fantazji?”
―Josephine Adaar do Przemka Przemkowskiego
Mapa Fantazji

Mapa Fantazji autorstwa Arcturusa Lwowskiego na 2016 rok

Fantazja - międzywymiar, czyli kraina położona między wymiarami, która łączy je w jeden wspólny byt. Niezmierzona, podzielona na miliony kontynentów, biliony wysp, nieskończenie wiele wymiarów oraz sporo wiosek i miast chronionych dzięki specjalnym polom siłowym. Pojęcie to jest mylnie utożsamiane z całym wieloświatem.

Opis

Wzgórza w Fantazji

Widok wzgórz w Fantazji, cały teren jest ni to jasny, ni ciemny

Kraina ta jest miejscem gdzie panują nasze prawa fizyki, ale jest inny - bez specjalnej technologii można skończyć jako Straceniec. W samym międzywymiarze jest po równo 12 godzin umownego dnia i nocy, a o każdej porze świeci Zaćmosłońce, od 6 do 18 świecące na czerwono, a przez resztę na niebiesko. Fantazja nie jest pusta - jest wiele miast i wiosek w międzywymiarze, jak również stworzeń pod czymś w rodzaju wody jak i na powierzchni, a nawet pośród "niebios". Miasta i wioski są otoczone polem jakie zmienia powietrze Fantazji w normalne, pozbawione skazy oraz zdatne do oddychania. Poza nim należy nosić specjalne kombinezony, albo będące wkomponowane w organizm wyglądające nieco jak kombinezony astronauty, tylko że lepiej wkomponowane w człowieka, opancerzone i ułatwiające szybszy ruch.

Światy

Mapa Fantazji z państwami

Fantazja z ukazanymi państwami

Fantazja dzieli się na Światy, czyli zbiór wymiarów zamieszkałych przez rozmaite istoty. Tworzą one grupę kontynentów pełną rozmaitych miejsc znanych jako góry, doliny, płaskowyże, depresje, a nawet jeziora czy rzeki. Między nimi jest wiele rozmaitych mórz i oceanów. Każdy Świat ma inną kulturę, rasy, ukształtowanie oraz schemat w jakim zostały stworzone wymiary, jak również w każdym występuje inna pogoda międzywymiarowa.

Stary

Stary Świat to te wymiary jakie są znane od czasów Pierwszych. Na tych terenach można znaleźć często ruiny Pierwszych oraz Reinkarnatów, ras poprzedzających Ludzi Realnych. Koncentruje się tam najwięcej wymiarów a obecnie większość Wielkich Graczy. W tamtym regionie swoje ziemie mają między innymi Wielki Układ, Porozumienie Antywojenne, Triumf Akzjany, Przymierze Bermudiańskie oraz Kombinat Wojenfirmowy, ale też niezależny od wszystkich Pakt Aliansu Neutralnego, będący luźną federacją kilku rozmaitych państw. Od północy graniczy ze Światami Barbarzyńskim i Anarchistycznym, na wschodzie z Pustym i Pirackim, na południu z Centrum i Nowym, zaś na zachodzie znajduje się Pionierski.

Nowy

Świat znany jako Nowy to teren nieznany w czasach Pierwszych, ale znany w czasach Reinkarnatów. Tam jest więcej państw jakie nie przynależą do Wielkich Graczy, poza Wielkim Układem i Triumfem Akzjany w całości ziemię mają tam Prawda i Templariusze Solariańscy. Świat ten od zachodu graniczy z Pionierskim, od północy z Centrum, Pirackim i Starym, od wschodu z Pustym a od południa z Odległym. Na tym terenie istnieje wiele ruin z czasów Reinkarnatów, gdzieniegdzie można znaleźć też nadal niebezpieczne niedobitki tej południowej części Aliansu, które nie zdołały w porę uciec na północ. Co ciekawe obecnie jest tam więcej ziem niezależnych państw niż tych należących do Wielkich Graczy. Niedobitki grasujące w dzikich odstępach są regularnie niszczone przez armie lokalnych władców, kaprów i żołnierzy zakonnych.

Niezbadany

Największy ze Światów - Niezbadany - jest jak sama nazwa wskazuje nieznany w większości cywilizacjom skupionym wokół Centrum. Niektóre z krain jednak, jak Kraina Niebieskich Migdałów czy Zrujnowana Dolina Ho-Te to znane Instytucjom Centrum miejsca do których udają się rozmaici odkrywcy, watażkowie czy handlarze egzotycznymi towarami. Prowadzi do niego co najmniej siedem szlaków, z czego trzy przez Pusty Świat, trzy przez Niebezpieczny, a jeden przez Odległy. Pierwszy wiedzie przez Lodową Pustynię Szuk-Chika, drugi przez Góry Kanionów Śmierci a trzeci przez Pustynię Nieubłaganego Konania w Katuszach. Ten szlak omija Niebezpieczny Świat, ale też z pewnego miejsca zwanego Destylatem rozchodzą się trzy kolejne szlaki - przez Północne Plemiona, Strefę Niczyją i Południowe Stepy Rookunann. Ostatni został odkryty dość niedawno i wiedzie do dopiero co eksplorowanego oraz kolonizowanego Świata, a stamtąd do Niezbadanego przez region często nawiedzany przez anomalie pogodowe.

Niebezpieczny

Teren nazwany Niebezpiecznym Światem jest obszarem położonym na południu Fantazji między światami Niezbadanym, Odległym a Pustym. Opanowany jest przez dawnych członków Aliansu, jacy uciekli z Nowego Świata przez Pusty w kierunku Niezbadanego, a potem zostali wygnani przez tamtejsze cywilizacje. Jednakże zdradzili plagiatyzację i postanowili się zasymilować z dzikimi ludami tegoż Świata oraz cywilizacjami jakie tutaj istniały.

Pusty

Obszar nazwany Pustym Światem jest obszarem jaki oddziela Stary, Nowy, Anarchistyczny, Barbarzyński, Pionierski, Piracki i Centrum od Niezbadanego Świata. Znajduje się tam niebywale mało i rzadko spotykanych wymiarów, ponoć tereny te były polami zaciekłych bitew Aliansu z Pierwszymi, a później z Reinkarnatami. Istnieją trzy główne miejsca - położona na zachód od Niebezpiecznego Świata Pustynia Nieubłaganego Konania w Katuszach na południu, leżąca na wschód od Świata Barbarzyńskiego Lodowa Pustynia Szuk-Chika na północy oraz między nimi Góry Kanionów Śmierci. Lokalne ludy są niezależne i odrębne od wszelkich cywilizacji, tworzą luźne komuny gotowe na zjednoczenie się w razie jakiejś ewentualnej wojny z większym wrogiem. Mimo to są skore do handlu, a wobec wędrowców przyjaźni jeśli chodzi o bezpieczne przeprowadzanie przez szlaki ze Światów na zachodzie do tych na wschodzie.

Barbarzyński

Tereny leżące na wschód od Świata Anarchistycznego oraz na zachód od Pustego są opanowane przez tych, którzy zagrożenie widzą zarówno w Centrum jak i w Sługach. Są to bandyci, zbójnicy oraz wiele innych ludów tego typu, regularnie najeżdzają zarówno tereny Aliansu jak i ziemie należące do cywilizacji skupionych wokół Centrum, ale też czasami cywilizacje leżące na terenie Pustego Świata. Ów Barbarzyński Świat to ziemie wyspy Szahrandusu, jej pustkowia oraz wiele przyległych archipelagów i innych terenów. Dominującą grupą w tym Świecie jest Orda Dars, której członkowie dopuścili się wypadu aż pod sam wymiar Bermudia Secunda w roku 2028. Dzięki determinacji, zaawansowanym technologiom oraz lepszemu wyszkoleniu watahę odparto i tym samym zniknęła wyprawa wojenna. Barbarzyńcy stamtąd nie pragną zdobywać nowych ziem, jedynie łupy i niewolników zabierając wszystko ze sobą do swojego Świata.

Piracki

Jeden z najmniejszych Światów, mniejszy nawet od Centrum. Rządzony przez bandy piratów, w czasie pokoju walczące ze sobą, w czasie wspólnego zagrożenia jednak potrafią zjednoczyć się pod jednym sztandarem. Piracki Świat jest domem dla wielu piratów, grasantów, bandytów i wielu innych typów spod ciemnej gwiazdy. Wielu z piratów grasuje nie tylko w rozmaitych wymiarach, ale też w samym międzywymiarze, siejąc terror na wielu traktach handlowych. Stolicą nieformalną jest Nowe Nassau, miasto w międzywymiarze będące największym portem i punktem handlowym w tym świecie, jak również azylem dla niejednego kapitana transwymiarowca rabującego statki handlowe przelatujące przez międzywymiar.

Odległy

Leżący na południe od Światów Nowego, Niebezpiecznego i Pustego tereny znane jako Odległy Świat zostały odkryte w 2022 przez ekspedycję jaka miała znaleźć sposób dotarcia do Niezbadanego. Udało się to, aczkolwiek często na obszarach morskich na południe od Pustego Świata znajduje się wiele rozmaitych anomalii jak huragany czy wiry wodne. Mimo to istnieją bezpieczne szlaki między Odległym, a Niezbadanym Światem prowadzące do Krainy Niebieskich Migdałów. Na razie jest póki co kolonizowany przez państwa, w niektórych przypadkach kolonie razem z korporacjami się oddzieliły od metropolii stając się niezależnymi państwami. Pośród tamtych wymiarów można znaleźć niedobitki tych grup Aliansu Sług, jakie nie zdołały uciec do Świata Anarchistycznego i tu zostały, stając się dzikimi plemionami kultywującymi plagiatyzację.

Anarchistyczny

Anarchistyczny Świat jest właśnie tym Światem, gdzie Alians Sług urządził swoją bazę wypadową do ataków na południe w stronę Centrum i innych cywilizacji. Na północ od Pól Krańca Światła nie świeci Zaćmosłońce, a tamtejsze wymiary są często w całości lub większości opanowane przez mroczne siły Sług. Niekiedy na północ podobno można spotkać jeszcze gorsze organizacje czczące boga śmierci, jakąś wielką upadłą istotę, SHODAN będącą wielkim wrogiem wszystkiego co nie jest robotyczne oraz wielu innych rzeczy. Tereny te są tak pogrążone w wojnie że pojęcie pokoju jest wręcz obcym wyrazem nieznanym już nikomu.

Pionierski

Odkryty w roku 2021, czyli w okresie początku kolejnej ery odkrywczej leży na zachód od Starego i Nowego Świata za olbrzymim oceanem pełnym czerni oraz częstych wiatrów i huraganów. Pionierski Świat jest Światem w którym Centrum rozpoczyna swoją kolonizację, powstają niezależne państwa, ale też istnieją lokalne, wysoko rozwinięte kultury. Ostatnimi czasy tereny te usiłuje zdobyć Alians Sług, jednak jest odpychany przez zarówno kolonistów jak i mieszkańców.

Centrum

Centrum to grupa wymiarów o podobnej schematyce - serii miejsc zabudowanych tak że przypominają części wielkiego megalopolis. W międzywymiarze Centrum to położone pod tajemniczą czarodziejską kopułą miasto chroniące wielką wyspę przed straszliwymi żywiołami Fantazji, będąc tym samym enklawą całej cywilizacji. To stąd się rozeszła, Centrum stanowi siedzibę wielu ważnych organizacji, m.in. Forum Fantasia stanowiącego rodzaj ONZ, Panteonu Twórczego zrzeszającego Ludzi Realnych i największych artystów, pisarzy, poetów, piosenkarzy i wielu innych ludzi kulturowych sfer, a także militarystycznego Zakonu Rycerzy Wielkiego Pokoju jaki postawił sobie za święty obowiązek zniszczenia na zawsze Aliansu Sług. W razie konieczności Centrum służy też za siedzibę Sojuszu Wspólnego Fantazji.

Mieszkańcy i krainy

W Fantazji mieszkają nie tylko nieinteligentne formy życia. Ludzie Realni żyją wśród ludzi, Netrolli, elfów, intarian, Nexusian, androidów i wielu innych ras. Nie tylko polityka interesuje - Fantazja rozciąga się przez wiele terenów, jak niebezpieczne ciemne Góry Kanionów Śmierci, bardzo zróżnicowane Państwa Nexusa, bardzo zurbanizowane i przeludnione Kimzakowan, malownicza Akzjana, magicznie lub technologicznie zmienione tereny Przymierza aż do niezbadanych, rozbudzających ciekawość ziem Krainy Niebieskich Migdałów. Wszędzie każdy znajdzie dla siebie jakieś miejsce. Nie istnieje jednak żadna rasa jaka żyje naturalnie w międzywymiarze bez żadnych specjalnych kombinezonów.

Ciekawostki

  • Według tego co mówią naukowcy Fantazja mogła być kiedyś taka jak na przykład Gaia Bermudia, ale przez wojnę Pierwszych ze Sługami została spaczona nieznaną, plugawą energią, która zniszczyła wszystko co żywe.