FANDOM

Eve-3
Planeta widoczna z orbity
Eve-3
Astrografia
Region: Wymiar Panterstan
Sektor: Tryfidia Hantarr
Układ: Eve
Pozycja w układzie: trzecia
Gwiazda: Eve
Księżyce: 1 - Eve-3-1
Odległość od gwiazdy: 1,2 j.a.
Długość dnia: 27,1 ziemskiej godziny
Długość roku: 0,8 lat ziemskich
Geografia
Typ: planeta zurbanizowana, lesista
Promień: 45098 km
Wsp. Keplera: 0,9
Atmosfera: azotowo-tlenowo-siarkowa
Klimat: umiarkowany wzbogacany aktywnością wulkaniczną
Temperatura: 27 °C
Grawitacja: 0,9 g
Dominujący krajobraz: metropolie,
lasy mieszane,
lasy iglaste,
tundry
Woda: bezbarwna
Ważne miejsca: Iglica Wiedzy
Społeczeństwo i inne
Języki: angielski,
Techmowa,
niemiecki,
polski
Rząd: Federacja
Ludność: 42 miliardy ludzi,
16 milionów nieludzi
Struktura demograficzna: Ludzie - 92 procent,
nieludzie - 7 procent,
Ludzie Realni - około 1 procent
Główne miasta: Welffburg (stolica),
Nova Paris,
Eve City
Import: pszenica,
metale ciężkie,
stal wysokogatunkowa
Eksport: zaawansowane technologie,
broń,
nasiona GMO,
wino,
lokalne gatunki owoców i warzyw,
lokalne zwierzęta hodowlane,
mięso
Przynależność: Federacja Bermudzka

Eve-3 to jedna z najbardziej zaludnionych planet w wymiarze Panterstan oraz jedna z najbardziej zaawansowanych technologicznie. Jest to kolonia Federacji Welffowskiej[1]. Miasta urządzono w kształcie kopców mrówek lub kretów, wskutek czego mieszkania dosłownie nachodzą na siebie. Stolicą jest Welffburg, miasto gdzie znajduje się Iglica Wiedzy - siedziba Instytutu Eksperymentalnych Technologii i Czarów, który opracowuje urządzenia i runy znacznie wykraczające swój okres[2]. Planeta jest trzecią w układzie i ma jeden księżyc, pomimo że populacja liczy ponad 40 miliardów to jest to młoda planeta - założyli ją uciekinierzy z pobliskich kolonii Cesarstwa i Federacji.

Historia

Uciekinierzy wojenni

Planeta została odkryta w czasie Operacji "Imperialny Miecz", gdy ciężko ranni mieszkańcy, którzy musieli uciekać do bezpieczniejszych miejsc na terenach Przymierza. W trakcie operacji wielu cywili ucierpiało. Gdy jeden z okrętów uciekał z Gaia Bermudia trafił w niego pocisk teslowski, który uszkodził systemy pojazdu. Był to przypadek - na linii stał pancernik typu Armageddon. Uszkodzony pojazd wszedł we Wrota, ale niestety gdy znalazł się w Fantazji ledwie mógł dotrzeć do najbliższego wymiaru. Ostatecznie gdy kończyło mu się paliwo[3] dotarł do Panterstanu i tam awaryjnie lądował na najbardziej przyjaznej podróżnym planecie. Znajdując co się dało do jedzenia i picia próbowali naprawić nadajnik celem poinformowania swojego narodu o trafieniu na planetę w Panterstanie, która jakimś cudem była nieodkryta przez parę lat, a leżała w wymiarze leżącym kilka godzin lotu z Trójgranicznego Centralnego Wymiaru do wymiaru Ziemi Cesarskiej[4].

Dżungla na Eve-3

Dżungla na planecie Eve-3

Tak oto rozpoczęła się "przymusowa" kolonizacja. Pierwszym miastem okrzyknięto Eve City, które dzisiaj słynie ze swojej starówki oraz futurozamku[5]. Mieszkańcy powoli zaczęli budować cywilizację poza budowlą powstałą z resztek statku, polowali na okoliczną faunę oraz nauczyli się uprawiać lokalne owoce i warzywa, jak kagnomaris[6] z którego dzisiaj słyną. Pszenica i owies niestety się nie przyjęły, zamiast tego jednak udało się z kukurydzą, oraz gryką. Udało się też znaleźć lokalne gatunki owadów wytwarzające miód i je udomowić. Rozpoczęto też budowę tartaków w lasach i nielicznych dżunglach na równiku celem pozyskania drewna. Z racji małej ilości dużych lasów nie było ich za wiele.

Rozwój naukowego zaplecza

Federacja nie porzuciła jednakże swoich. W ślad za nimi wyruszyły pojazdy Przymierza. Gdy tylko wlecieli do układu znaleźli rozbitków. Żyli tam mniej więcej tak samo jak ludzie w czasach Imperium Romanum. Komunikując się z lokalnymi władzami jedni uznali ich za bogów, większość wiedziała jednak, kim oni są. Podjęto decyzję o uznaniu tej planety za część Federacji, front wówczas był w miarę stabilny. Eve-3 stała się wkrótce planetą, na której miało się prowadzić badania nad technologią dla wojska, wynikiem czego powstało wiele mechów, takich jak mech wsparcia taktycznego M-0 Zeke czy latające bazy Hegana mogące zapewnić w grupie eskadry wsparcie powietrzne dziesiątek myśliwców bombardujących i na długo obronić dowolny obszar wielkości Zeleagradu.

Wysyłane są też tam zdobyczne sztuki pojazdów frakcji wrogich Przymierzu i Federacji, jak również roboty, broń, runy czy inne tego typu rzeczy. Niekiedy wysyłane są też do zbadania zwłoki. Eve-3 od lat kształciło najlepszych naukowców, inżynierów oraz lekarzy. Wkrótce podjęto decyzję o budowie Iglicy Wiedzy, która miała się stać centrum najważniejszych badań w Federacji Bermudzkiej. W ciągu wielu lat planeta dzięki temu przyciągnęła naukowców nie tylko z całej Federacji, ale też i z całego Przymierza Bermudiańskiego. Ponadto gdy doszło do Zdobycia Zeleagradu ta planeta, jak większość innych terenów nie poddała się i uznała, że dalej walczy dla Welffa. Wojna Bermudiańska omijała jednakże te tereny, ponieważ główne siły szły na stolicę i ważne ośrodki przemysłowe. Wymiar Panterstan zazwyczaj był omijany przez grupy armii i fronty, ale kilka pułków urządzało wypady na planetę, zazwyczaj kończące się tylko zniszczeniem kilku stoczni gwiezdnych.

Rozbudowa i stan obecny

Okres powojenny charakteryzuje się sporą rozbudową. Na rok 2034 miary Gai Bermudii planeta w wielu miejscach była pokryta kopułami, gdzie prowadzi się badania nad rozmaitymi roślinami oraz hoduje te GMO. W 2038 z kolei miał miejsce spory protest na planecie wynikający z powodu próby zmiany systemu lokalnego sądownictwa. Interweniowała nawet władza w Welffgradzie, gdzieniegdzie wyszły nawet na ulice czołgi i transportery opancerzone. Eve-3 to teraz jedna z najbardziej liberalnych kolonii w całej Federacji Bermudzkiej oraz dająca największe plony, będąc nazywana potocznie "spichlerzem Federacji".

Ciekawostki

  • Taksówki jadące po ulicach mają wygląd M20 Warszawy albo Fiat 125p.
  • Pojazdy komunikacji w Welffburgu są nawet trzypiętrowe na niektórych liniach, a kilka tramwajów jest tak długich jak jakieś pociągi.

Przypisy

  1. Federacja nie podejmuje się jednak zasiedlania zbyt wielu planet, kolonizuje jedynie tereny w jej pobliżu, a budowa jej zdaniem jest za droga, toteż jeśli jacyś mieszkańcy się zdecydują muszą płacić dziesięcinę kolonialną oraz zorganizować najważniejsze struktury administracyjne. Teoretycznie bronią ich mniej ważne, nieliczne oddziały świetnie wyszkolone, w praktyce koloniści muszą sformować milicję w celu obrony przed zagrożeniem.
  2. Liczba oraz tożsamość kierowników Instytutu jest tajemnicą państwową Federacji. Ukrywają ich nawet przed Przymierzem.
  3. Pojazdy transwymiarowe są napędzane wieloma innymi mieszankami paliwowymi niż benzyna.
  4. Prawdopodobnie istniały tam ślady miasta Reinkarnatów lub Pierwszych, dlatego przybyło tutaj tak wielu naukowców. Oficjalnie jednak odnaleziono ruiny cywilizacji z czasów rzeczywistego XII wieku.
  5. Rodzaj twierdzy, która przypomina zamek, ale została wyposażona w najnowsze technologie oraz jest w stanie przygotować się nawet na dwuletnie oblężenie. Pierwszą tego typu budowlę wymyślił Beel Rahna Ebuz, inżynier i doktor architektury Uniwersytetu im. Beliala w mieście Piekło.
  6. Gatunek podobny do drzewa kauczukowego, aczkolwiek ma budowę i właściwości klonu. Jego kora, nawet zerwana świeżo, jest jadalna i smakuje trochę jak jabłko z miodem. Ten metrowy krzak ma też podobne do truskawek owoce w kolorze żółtym, które mają kwaskowaty posmak podobny do cytryny, kiwi oraz jeżyny jednocześnie. Owoce te nazwano przez osadników kmari.