FANDOM

Obraz olejny Eugenii Czevak
Obraz olejny Eugenii Czevak
Eugenia Karla Czevak
Prawdziwe imię i nazwisko Eugenia Karla Wilhelmina Sofia Leinz
Data urodzenia 9:000 Wiary i Nauki,
Terra, Austria, Wiedeń
Miejsce pochodzenia Austriaczka
Rasa Człowiek
Narodowość Austriaczka
Płeć kobieta
Wzrost 188 cm
Kolor i wygląd włosów jasnopomarańczowe
Kolor oczu fioletowe
Znaki szczególne szrama na długości od prawej części czoła przez nos aż do lewego policzka
Rodzina Przemysław Czevak (mąż),
James Czevak (syn)
Przynależność Czevak Industries,
Dynastia Czevak
Zawód nauczycielka, polityk
Wyznawana religia luteranka

Eugenia Czevak z domu Leinz [czyt. Ojgenia Czewak z domu Lajnc] - żona Przemysława Czevaka i przyjaciółka żony Arcturusa Lwowskiego, rywala jej męża - Dertiae Lantaan. Austriaczka o jasnopomarańczowych włosach zawsze była obiektem zazdrości dla wielu z wrogów nie licząc jego największego. Błyskotliwa, inteligenta oraz delikatna zbliża się do kresu swoich dni, lecz cieszy się każdym dniem ze swoim mężem oraz synem - Jamesem Czevakiem. W młodości wielka przeciwniczka Trzeciej Wojny Światowej, kiedy siły Układu Moskiewskiego weszły do Wiednia ona gloryfikowała nowy, marionetkowy rząd zwany Republiką Socjalistyczną Austrii. Kolaborantka miała być decyzją powołanego przez ONZ rządu austriackiego stracona za mordowanie wrogów politycznych i działanie przeciw ludzkości, ocalił ją jednak fakt, że w zamian rozkazywała chronić prześladowaną ludność swojego państwa.

W końcu XXI wieku poznała ona Przemysława Czevaka i Arcturusa Lwowskiego, działając w świecie polityki jako działaczka frakcji pokojowej, opowiadającej się za negocjacjami Republiki Zjednoczonej Ziemi, Związku Czerwonej Planety oraz Rzeszy Księżycowej w celu zapobiegnięcia Drugiej Wojnie Solarnej. Gdzieś później, w połowie dwudziestego drugiego wieku została narzeczoną Czevaka, doszło potem do separacji, ale później - do zgody. Eugenia w wyborach do Wspólnoty Nexusiańskiej z roku 2505 roku została, jako pierwsza z ludzkości, członkinią parlamentu tej federacji. Wkrótce pięła się dalej - w 2512 została mianowana Ministrem Administracji, a w 2560 wygrała wybory i jako pierwsza przedstawicielka rasy z Ziemi została kanclerzem, czyli kimś w rodzaju premiera Wspólnoty.

Historia

Dzieciństwo i młodość

Eugenia urodziła się jako Eugenia Karla Wilhelmina Sofia Leinz. Została niejako skrzywdzona przez życie - jeden z jej pradziadków służył i był fanatycznie oddany ideologii nazistowskiej, mordując Żydów, Polaków czy Rosjan. Nie mogła sobie tego darował, zaczęła się brzydzić wszelką przemocą, została pacyfistką, jednocześnie ćwicząc sztukę walki wręcz, aby obezwładniać napastników i nie zabijać ich. Urodziła się w Wiedniu, w roku 2000 miary gregoriańskiej. Ponieważ nigdy nie lubiła by się do niej zwracać pełną nazwą, mówiła żeby nazywać ją po prostu Eugenią. Uczyła się różnie - świetnie jej szła matematyka, wiedza o społeczeństwie i fizyka, w średnim stopniu interesowała się wychowaniem fizycznym, słabiej szła jej nauka języka angielskiego, rosyjskiego oraz niemieckiego. Była wielką zwolenniczką zacieśniania współpracy Unii Europejskiej z NATO, twierdząc że uformowanie silnego mocarstwa europejskiego z jednolitymi sztucznym językiem, walutą oraz siłami zbrojnymi wszystkim wyjdzie na lepsze.

W roku 2020 skończyła szkołę i wyruszyła na studia adwokackie oraz nauczycielskie. W wieku 30 lat została nauczycielką matematyki i fizyki w szkole licealnej, a więc dekadę później. Gdy wybuchła wojna odmówiła udziału w niej, uczyła dalej młodzież. Wojska moskiewskie były pod miastem zaledwie kilka godzin drogi od niego, wkrótce zaczęły się naloty. Pomogła w organizacji miasta oraz ewakuacji mieszkańców. Gdy rząd Austrii jednak dwa dni później skapitulował ona przejęła władzę jako prezydent, formując Republikę Socjalistyczną Austrii. To ona właśnie witała załogę czołgu Czevaka oraz Lwowskiego, jednak nie za wiele wiedziała o nich. Sama uznawała że lepiej pasowałaby do opryskliwego, nadętego arystokraty rosyjskiego niż ukraińskiego rolnika z Zakarpacia.

Jako prezydent ów państwa wypełniała wszystko zgodnie z wolą Drugiego Związku Suwerennych Republik Socjalistycznych, czyli nowo powstałego Związku Radzieckiego, który powstał w wyniku wojny na Ukrainie i traktatów z Mińska i Wołgogradu. Po Trzeciej Wojnie Światowej została z powrotem nauczycielką. Co prawda oskarżono ją o liczne zbrodnie, jednak ułaskawiono w postaci dożywocia, po którym wyszła 10 lat później. Zdruzgotana brakiem możliwości powrotu do kariery spotkała sama w Wiedniu Czevaka, z którym wyjechała do Ukrainy, gdzie zajęła się pracą u niego. Para później przypadła sobie bardzo szybko do gustu, biorąc wkrótce ze sobą ślub i zakładając firmę handlującą winem ze znakiem Rusi Zakarpackiej.

Wojny Solarne i Czevak Industries

W trakcie dwóch wojen solarnych pomagała swemu mężowi poprzez dyplomację z innymi planetami Układu Słonecznego w celu pomocy Ziemi zaatakowanej przez Lunę i Marsa. Dzięki energii Chi udało się ocalić wielu rannych i wydłużyć znacznie średnią długość życia ludzkości, toteż nie musiała obawiać się wielkimi stratami. W dodatku na front posyłano głównie żołnierzy ze wsparciem w postaci robotów bojowych. Dzięki niej udało się uzyskać wsparcie dla męża i dla Republiki Zjednoczonej Ziemi. W trakcie Pierwszej Wojny Solarnej w latach 2044-2049 (9:044-9:049 Wiary i Nauki) brała udział w przygotowaniu delegacji ziemskiej, a w trakcie Drugiej Wojny Solarnej, toczonej w latach 2070-2109, czyli 9:070-9:109 Wiary i Nauki sama była politkiem RZZ oraz jedną z tych, którzy podpisali traktat pokojowy.

W następnych latach odeszła z polityki, by zająć się wykładaniem politologii na uniwersytecie Harvarda. Wtedy też na początku Ery Terry między Eugenią Leinz, a Przemysławem Czevakiem przyjaźń zaczęła się rozwijać w bardziej gorące uczucie. Kiedy w 1:051 Terry - 2450 roku - Przemysław założył Czevak Industries. W roku 2505 ludzkość miała szansę z kolei wykazać się, jako członek Wspólnoty Nexusiańskiej, toteż Eugenia rozpoczęła wtedy kandydowanie do parlamentu. Zyskując olbrzymią liczbę zwolenników wkrótce została pierwszym człowiekiem w historii Wspólnoty, jaki stał się członkiem parlamentu. Przez cały czas pomagała mężowi w budowie korporacji.

Wojna Gildii

Mora Thoris na Syberii

Eugenia Czevak w trakcie Wojny Gildii.

13 Aprilusa, Miesiąca Porządku 1:980 Terry (13 sierpnia 3379 roku) wybuchła Wojna Gildii. Eugenia chwyciła za broń i rozpoczęła swój udział na froncie, jako głównodowodząca Kombinatem Przemkowskim. Wówczas jednak została dotkliwie zraniona i poparzona. Musiała dzięki wszczepom i implantom odbudować sobie ciało. Miała robotyczne ręce i nogi, a dolna szczęka również została stworzona z metalu. Niedługo jednak dowiedziała się, że jest w 2 miesiącu ciąży, toteż wstrzymała swój udział na froncie.

Czevakom urodził się syn - James. Młodym dzieckiem głównie zajmował się ojciec, matka zmuszona była walczyć na froncie. W czasie walk na Maya Planet została ciężko ranna i musiała zastosować mechaniczne usprawnienia. Wkrótce jednak spróbowała połączyć syntetyczne ciało z możliwością wyhodowania sobie nowego przy pomocy własnego DNA. Wynaleziona przez Czevaka technologia była eksperymentalna, ale było to jednak warte.

Tymczasem Eugenia dalej walczyła na froncie. Widziała na własne oczy los Ratorii, jest bowiem jedyną osobą, jaka przeżyła tą katastrofę. To ją zmieniła, złożyła dymisję z fotela głównodowodzącej co skończyło się separacją małżeństwa na 5 lat. Kiedy Wojna Gildii dobiegła końca w 3416 roku (2:017 Terry) małżonkowie znowu się zeszli, ale dla Jamesa moment ten był szokujący dla jego psychiki. Od tamtego czasu pojawiły się w nim skłonności samobójcze, pojawiające się za każdym razem, jeśli rodzice się kłócą lub jeżeli sytuacja jest bliska rozwodowi. Momentów takich jest jednak bardzo rzadko.

Dalsze losy

Obecnie pełni rolę posłanki we Wspólnocie Nexusiańskiej z ramienia Partii Postępu, rządzącej zresztą. Za zasługi na rzecz obrony Wspólnoty przed Imperium oraz pomoc w walce z buntem planet Kombinatu została uhonorowana Orderem Złotej Spirali drugiej kategorii. Razem z mężem prowadzi korporację, pomaga też synowi w jego dążeniu do stworzenia niezależnej formacji wojskowej mającej na celu zwalczanie Żywiołów Pierwotnych.

Ciekawostki

  • Eugenia jest dobrze zbudowaną kobietą, a jej mechaniczne usprawnienia dały siłę atlety.
  • Według wywiadu arkturiańskiego ochrania ją tuzin strażników, byłych specjalsów Wspólnoty Nexusiańskiej określanych kryptonimem Krwawych Kruków, ze względu na symbol - kruka niosącego w szponach kroplę krwi.