FANDOM

Elfka.jpg
Wizerunek Eneraidoly
Eneraidola
Prawdziwe imię i nazwisko Enaru Shi-Ka Runi Rin-Ja Ien-To
Znane pseudonimy Eneraidola (imię używane dla reszty Fantazji), Enaru Milcząca-Krowa Wodzówna Szarego-Mistrza Kronikarza-Wstecznoczasowe (niedokładne tłumaczenie)
Data urodzenia Gdzieś w latach 80. XX wieku
Miejsce pochodzenia Kraina Niebieskich Migdałów
Rasa elfka
Narodowość HallenWest (przyszywana)
Płeć kobieta
Wzrost 210 cm
Kolor i wygląd włosów rude
Kolor oczu zielone
Rodzina Jefry Ompanth (mąż)
Przynależność Rycerze Wielkiego Pokoju
Zawód kronikarka, dziennikarka
Wyznawana religia buddystka

Eneraidola to elfka, która jak się okazało przybyła do FantazjiKrainy Niebieskich Migdałów, odległego i niezbadanego miejsca w życiu fikcyjnym. Jest ona Głównym Kronikarzem Rycerzy Wielkiego Pokoju. Właściwa narratorka Wojny o Fantazję, jednak tam stawia siebie w trzeciej osobie; uznana wśród wielu państw autorka wielu opowiadań, ma obywatelstwa wszystkich Wielkich Graczy. Jest żoną innego znanego artysty - Jefry'ego Ompantha z Federacji.

Historia

Eneraidola to nie jest jej prawdziwe imię, gdyż to normalne jest trudne do wymówienia przez osoby ze znanej części Fantazji. Niewielu zna prawdę skąd pochodzi, mimo tego że wszyscy mówią o tym - jest przedstawicielką jednego z narodów białych elfów. Jej prawdziwe imię to Enaru Shi-Ka Runi Rin-Ja Ien-To. Niektórzy je tłumaczą jako Enaru Milcząca-Krowa Wodzówna Szarego-Mistrza Kronikarza-Wstecznoczasowe, co jest oczywiście niemożliwe do wymówienia. Ma męża, również artystę, utalentowanego lecz tak samo hulakę i uwodziciela. Jednak gdy ją napotkał, zakochał się na serio od pierwszego wejrzenia, znajdując "swoją żeńską wersję siebie". Był to Jefry Ompanth z Federacji.

Jako dziedziczka tytułu szlacheckiego wyruszyła na uniwersytet. Miała być piękną panią dworu, tymczasem okazała się niezależna oraz żądna przygód, co rozczarowało jej rodzinę i starszego brata. Gdy ojciec chciał ją wydać za mąż za starszego o ponad 300 lat barona. Uciekła przez jedno z tamtejszych państw dzięki znajomym, potem przez Góry Kanionów Śmierci oraz do Centrum przez wschodnie terytoria obecnej Prawdy. Wkrótce jako członkini Centrum Times Everyday ukazał się jej talent pisarski. Tak oto zaczęła swoją karierę artystki. Na konkursie w Charington City poznała wówczas swojego przyszłego mężą.

Po pojawieniu się wymiaru SPORE Nexus w Fantazji przyłączyła się do walki w Wielkiej Krucjacie Nexusiańskiej jako członkini Ochotniczych Korpusów Posiłkowych. Relacjonowała też walki z innych frontów Nieskończonej Wojny, zwłaszcza jej epizodu zwanego Wojną CreepyTown, toczącą się między Państwami, a Przymierzem. Obecnie mieszka w Centrum, może się też poszczycić posiadaniem obywatelstwa we wszystkich blokach politycznych. Jako jednej z nielicznych dziennikarzy udało się przetrwać atak na Enclave Capital City, miasto stołeczne Unii. Od tamtego czasu daje dużo datków na odnowy po wojnie, zarówno dla mieszkańców Wielkiego Układu, jak i innych Wielkich Graczy.

Umiejętności

Eneraidola ma ostry styl krytyki oraz wyjątkowo duże zdolności do samoobrony, jednak jest pokojowo nastawiona do wielu postaci w Fantazji. Zdolności pozwalają jej rozwinąć niebywałe akrobacje podczas walki, ma celne oko i jest doskonałym strzelcem wyborowym, ponadto szermierka jej nieobca, styl walki wyniosła z Krainy Niebieskich Migdałów. Krytyka u niej nie należy do łatwych - potrafi zmieszać z błotem nawet takie dzieło, które dla niektórych jest epickim arcydziełem, ale też i wynieść z nizin krytycznych te mniej znane dzieła.

Jako Główny Kronikarz (można też mówić Główna Kronikarka) sprawuje pieczę nad wszelkimi dziełami fikcyjnymi, znana jest też z tego, że służy na rozmaitych dworach i w parlamentach, na przykład u Welffa jest doradczynią w sprawach medialnych (co w państwie, gdzie ludzkość to rasa panów jest wielkim zaszczytem). Prócz tego zachowuje również te z fikcji, które padły, jak u Lwowskiego fikcja odnośnie mitycznego Zakonu Islamskiego i Cesarstwa Warszawskiego, gdzie historia była alternatywna od 960 roku. Cesarstwem były tam tereny Rzplitej, jej zaborców i Skandynawii, zaś Zakonu - cała Afryka i Bliski Wschód, pod władzą dżihadystów.

Dane z Leksykonu

Drogi czytelniku. Tak oto odczytujesz autorkę wielkiej encyklopedii tegoż wielkiego dzieła, a konkretniej Leksykonu "Wojny o Fantazję". Cóż, niezręcznie pisać autobiografię czy nawet o sobie samej, więc napiszę to co musisz wiedzieć. Nazywam się Enaru Shi-Ka Runi Rin-Ja Ien-To, po Waszemu jednak jest to zbyt długie i niezrozumiałe. Ci, którzy bezsensownie tłumaczą imiona, nazwiska oraz nazwy własne powiedzieliby "Enaru Milcząca-Krowa Wodzówna Szarego-Mistrza Kronikarza-Wstecznoczasowe". Bezsensowne, nieprawdaż? Więc pozwól że uproszczę - w moim języku nazywam się Eneraidola i gdy tu dotarłam zafascynowały mnie lokalne języki, jak Nexusiański w jakim piszę wiele, czy Basic - język w jakim piszę swoje opowiadania.
Może nie zgadniesz skąd pochodzę. Może zgadniesz. Mniejsza z tym. Otóż pochodzę z mitycznej dla Was części Fantazji, na terenie Niezbadanego Świata, jak wy określacie - Krainy Niebieskich Migdałów. Przejść do Centrum łatwo nie było, ale w końcu się udało. Dołączyłam do Zakonu Rycerzy Wielkiego Pokoju, a wciąż nie mogę pojąć jak wy to wszystko wytrzymujecie - istnienie zarówno wojny jak i pokoju w serii konfliktów zbrojnych, grze politycznej nazywanej Nieskończoną Wojną. Jeden z nich, Wojna CreepyTown, sprawił że poczułam się winna temu, że Twórcy z Wiedźminów, do których i ja należałam, pokłócili się.
Historia moja jest długa, więc ja streszczę - urodziłam się jako spadkobierczyni tytułu Shashishu, co w Waszych tytułach szlacheckich można przetłumaczyć jako Markiz. Uciekłam gdy mój ojciec chciał mnie wydać za starszego aż o 300 lat barona. Dzięki pomocy przyjaciół uciekłam z Krainy przez Góry Kanionów Śmierci, potem do dzisiejszych wschodnich terenów Prawdy, frakcji Nieskończonej Wojny. Tak oto trafiłam do Starego Świata i rozpoczęłam karierę jako dziennikarka w "Centrum Times Everyday". Sławny dziś mój talent pisarki pozwolił mi osiągnąć rangę Głównego Kronikarza w Zakonie Rycerzy Wielkiego Pokoju.

Ciekawostki

  • Elficki naród z którego pochodzi, jest jednym z nielicznych jeśli chodzi o białą karnację.
  • Jest świetnym pilotem bombowców strategicznych.
  • Jako przedstawicielka misji dyplomatycznej Państw Nexusa w Przymierzu CreepyTown brała udział w uroczystym ochrzczeniu przez kapłanów Wiary Nexusiańskiej czołgu Pazdan.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki