FANDOM

570199
Unalia Dai, przykładowa elfka
Elfy
Nazwa Rasy Elfy
Planeta macierzysta Laglastia
Długość Życia 500 lat,
niekiedy nawet do 7000
Wzrost 2 metry
Kolor włosów blond,
rude,
brunatne,
fioletowe,
niebieskie,
zielone
Kolor oczu zielone,
żółte,
czerwone,
niebieskie,
zielone,
fioletowe,
brązowe
Waga niekiedy może przekraczać u wyjątkowo chorych nawet 300 kilogramów
Skóra biała,
żółta,
fioletowa,
czarna,
zielona
Cechy charakterystyczne Długie uszy,
często spotykane długowłose osobniki
Cechy dodatkowe Brak istot nieczułych na Arkany
Język Lan-daler (najbardziej powszechny),
Wspólny,
inne dialekty lokalne i obce
Wynik na skali Kardaszowa 2,24
Przynależność różnie

Elfy to rasa konkurująca i współpracująca jednocześnie z ludźmi. Charakterystyczną cechą tej rasy są jej długie, szpiczaste uszy. W przeciwieństwie do swoich przyjaciół podatnych bardziej na śmierć i nie rodzących się bez wyjątku z Arkanami nie poświęcają uwagi magii i technologii w równym stopniu - wolą magię, a gardzą technologią, jednak w ich państwach jest wysoko zaawansowana technika dzięki porozumieniu z krasnoludami.

Z charakteru dla wielu ludzi są trudni do zrozumienia, czasem okazują jawnie swoją wyższość i arogancję, mimo to zwracają się do innych ras z wyjątkowym szacunkiem oraz współczuciem. Najczęściej elfy mają się ku ludziom, dzięki czemu rodzą się w ten sposób mieszańcy, zwani półelfami. Macierzystą planetą po Koniunkcji jest Laglastia, bardzo mocno podobna klimatem do Ziemi, a swoją wielkością - do Tarydosyi.

Biologia

Elfy mają długi okres normalnego życia - do ponad 300 lat. Dzięki obecnej medycynie średnia wieku zwiększyła się do 500, a najstarsi mogą liczyć nawet 7000 lat. Elfy dzielą się na rozmaite podgatunki. Przybyli oni z rozmaitych światów, nadejście Koniunkcji przewidzieli ich prorocy, jako jedni z nielicznych. Rasa ta zmieniała się przez wiele lat, to właśnie mroczna odmiana elfów zainicjowała powolne odchodzenie rozmaitych istot z Chaotycznych Plemion do rozmaitcyh wspólnot nexusiańskich. Każdy elf, bez względu na to gdzie i jak się urodzi, wyczuwa Arkany i potrafi nimi władać - nigdy nie urodzą się elfy niemagiczne.

Historia

Kultura

Rząd

Rządy elfickie to przeważnie monarchie oparte na rządach zamkniętych kast, klas arystokratycznych i burżuazyjnych, banko-, eugeno- lub handlokratycznych. Takie są największe z państw. Te słabe i małe są republikami. W przeciwieństwie do ludzkości elfy wolą monarchizm, gdyż republikanizm uznają za zbytnią biurokrację oraz przede wszystkim za ustrój niezwykle niestabilny, przede wszystkim zaś za niepewny.

Doktryna militarna

Religia

Elfy czczą głównie swoich przodków i są nieteistyczni. Nieliczne religie teistyczne uważają że istnieje tylko jeden bóg, ponieważ elfy są przyzwyczajeni do wyznawania wielu istot jednocześnie. Ważne jest jednak iż większość wierzeń nawołuje do rozwoju technologicznego i behawioralnego. Sprawia to iż nie ma kapłanów uznających odkryć za herezję, ale za nowe zaadaptowanie dzieł bogów/przodków do swojej rasy.

Ekonomia

Polityka