FANDOM

Elfka
Przykładowa elfka
Elfy
Nazwa Rasy Elfy, Dzieci Sevyunu
Wojownicy Dobra
Planeta macierzysta Svera
Długość Życia nawet 5000 lat
Wzrost około 2 metry
Kolor włosów fioletowe, zielone
żółte, rude
czarne, blond
białe
Kolor oczu fioletowe, zielone
żółte, czerwone
czarne, blond
białe
Waga około 75 kg
Skóra biała, fioletowa
ziemna, zielona
żółta, czerwona
czarna
Cechy charakterystyczne taki sam kod genetyczny jak u ludzi
szpiczaste uszy
Cechy dodatkowe obuskrętne aminokwasy
doskonałe umiejętności strzeleckie
Język różnie
Wynik na skali Kardaszowa 2,15
Przynależność różnie

Elfy - długo żyjąca rasa, która bardziej rozwija siły nadprzyrodzone aniżeli technologię. Osiągają wzrost ludzki i mają prawie że te same geny. Co ciekawe mogą jeść żywność opartą zarówno na lewoskrętnym, jak i prawoskrętnym białku, co wynika z ewolucji jaka przeszła na ich planecie - Sverze. Razem z ludźmi, krasnoludami i innymi humanoidami stanowią większość w galaktyce, pod względem historii podróży gwiezdnych oraz medycyny przewyższają ludzi, jednak względem liczebności są nieco w plecy. Przeważnie są miłe oraz opiekuńcze, aczkolwiek również zdarzają się w większości Ci, których charakteryzuje chłodne zachowanie, agresja i zaborczość.

Biologia

Tak jak większość humanoidalnych istot elfy mają parę rąk, oczu, nóg, uszu oraz usta, nos, włosy na głowie i dyformizm płciowy (istnienie płci męskiej oraz żeńskiej). Posiadają pięć palców u końca każdej kończyny oraz paznokcie. Szczególnie charakterystyczne są u nich równe uzębienie oraz wysoka podatność na magię, praktycznie nigdy żaden elf nie mógł nie działać bez Żywiołów Pochodnych. Podobnie jak wiele innych ras elfy dzielą się na rozmaite gatunki:

Nocne Elfy

Nocne Elfy to elfy o jasnofioletowej lub jasnoniebieskiej skórze, które posługują się tajemną magią pod postacią druidyzmu. Niezwykle potężne w Sevyunie stanowią jeden z najpotężniejszych szczepów elfickiej rasy. Przez wiele lat uznawani byli za dzikusów, jednakże udało im się udowodnić jak są potężne. Nie należy ich mylić z Leśnymi Elfami - Nocne ograniczają się wyłącznie do dżungli i lasów monsunowych.

Mroczne

Mroczne Elfy pochodzą z zapadających w wieczne dni lub noce polarnych pustkowi Svery. Parały się nekromancją i rozmaitymi zakazanymi zdaniem innych osób zdolnych do czarów. Grają dosyć marginalną rolę w społeczeństwie tejże rasy, ale często przydają się w roli agentów, ponieważ ten gatunek opanował do perfekcji sztukę ukrywania się. Mają ciemną skórę i często noszą dla niepoznaki ubrania o kolorze otoczenia.

Lud Dnia

Mają żółtą skórę i długie jasne włosy, białe lub blond. Są rasą drugą w liczebności i żyją na wschód od terenów Słonecznych Elfów. W czasie swojego istnienia stworzyli jedne z najbardziej zaawansowanych w starożytności cywilizacji, znacząco wyprzedzając swoich zachodnich kuzynów i daleko w tyle pozostawiając całą resztę Svery. Po jakimś czasie jednak popadli w stagnację, umożliwiając zachodnim kuzynom dominację na świecie w czasach rewolucji przemysłowej.

Słoneczne

Najczęściej widywane elfy. Są one gatunkiem który skórą przypomina ludzi karnacji indoeuropejskiej. Władają doskonale zarówno wiedzą sevyunową, jak i technologiczną. Słoneczne Elfy nazywane są też Wysokimi, ponieważ to one pierwsze stworzyły cywilizację i nadal ją tworzą, będąc najbardziej postępową. Niegdyś prowadzili wiele wojen, zwłaszcza religijnych, obecnie większość uznała przywiązanie do religii za główny z czynników wojennych, dlatego są świeccy w większości. Są uzdolnionymi naukowcami i wielu z nich stara się o posadę w inżynierii czy ekonomii.

Lud Kamienia

Elfy z Ludu Kamienia to szarawe istoty, jakich celem przeważnie jest górnictwo i metalurgia. Gatunek ten to mistrzowie w wytwarzaniu stopów. Przez wiele lat żyli na pustkowiach i dolinach, ale Słoneczni, Bagienni i Leśni wygnali ich z niżej położonych terenów, zmuszając do prowadzenia życia w pasmach nieurodzajnych gór, rozpoczynając życie na głodzie. Po paru wiekach powrócili do świata z nizin, dzięki swoim kontaktom z innymi szczepami, a nawet rozpowszechnili technologię uprawy win na zboczach gór.

Leśne

Leśne elfy są druidycznymi elfami z umiarkowanej strefy klimatycznej, zamieszkującymi przeważnie nieprzebyte lasy pełne zwierzyny. Niegdyś zniewolone zdołały podnieść powstanie i tym samym skryć się w lasach, gdzie następnie ewoluowały do nowego szczepu. Elfy leśne znane są z idealnej harmonii technologii oraz natury, ich pól bronią zaczarowane zwierzęta i rośliny, a same żyją w wielkich miastach-drzewach.

Lud Stali

Mowa tutaj nie o rasie elfów pochodzącej wprost lecz o androidach powstałych przez elfią rasę. Przez wiele lat służyli w roli służby u elfickich możnowładców gwiezdnych lub też w roli żołnierzy. Obecnie jednak zdołali wywalczyć sobie wolność i własne prawa, stając się częścią społeczności planet i księżyców zamieszkałych przez elfów. Są też najlepszymi mechanikami na stacjach kosmicznych.

Podziemne

Nieliczna rasa żyjąca w podziemiach, zagnana tam przez rozmaite wojny. Mają skórę jasnoniebieskie. Podziemne elfy żyją najczęściej w jaskiniach i górach. Rzadko kiedy wychodzą na powierzchnię, ponieważ wolą światło księżyca niż słońca. Ich podziemne imperia ciągną się po całej Sverze, udało im się też zadomowić w podziemiach RadPlanet.

Lud Gwiazd

Nazywane też Astroelfami żyją na pokładzie rozmaitych okrętów kosmicznych. Rodzą się na nich i umierają. Charakterystyczne jest to, że mają bladą skórę, osłabiony układ immunologiczny, większe zainteresowanie technologią niżeli Sevyunem oraz świecą im się na biało ich tęczówki, białka z kolei są całe czarne, a źrenice - żółte, czerwone, błękitne lub też białe.

Bagienne

Zielonoskóre elfy, ciemniejsze jednakże od Leśnych. Zamieszkują wielkie bagna na północnej części macierzystej planety oraz te kolonie, na których jest sporo bagnistych terenów. Przez wiele lat żyli jako niewolniczy, a ich kulturę unicestwiono, ostatecznie jednakże zdołali się wyzwolić i odbudować kulturę poprzez asymilację niektórych elementów z innych kultur, a następnie dostosowując swoje starożytne dziedzictwo do nowoczesnych czasów.

Historia

Elfy pochodzą ze zróżnicowanej, dwukrotnie większej od Ziemi planety o nazwie Svera. Przez wiele lat egzystowali na niej, podzieleni na rozmaite szczepy rasy i plemiona. Z czasem zaczęli tworzyć państwa i rozpoczęli powolną eksplorację kosmosu. Napotykając energię chi rozpoczęli badania nad nią, tak samo rozpoczynając budowę swoich państw i imperiów. Kiedy napotkali ludzkość i wiele innych ras zachowywali dystans, początkowo się bojąc, a potem sprzedając przestarzałe technologie tym gatunkom, dla których były one skokiem technologicznym. Przez cały ten czas elfy rozwijały się jako niezależne kolonie, najczęściej w roli magokracji, niekiedy też w roli technokracji.

Kultura

Elficka kultura nastawiona jest na piękno oraz na delikatną grację w ukształtowaniu. Wiele z ich budowli to nie betonowe, surowe domy lub drewniane szopy lecz marmurowe pałace i karmazynowe zamki. Obrazy ukazują największe postacie, bitwy, wydarzenia oraz wiele innych sytuacji, jakie są istotne dla całej elfickiej rasy, niezależnie od szczepu. Pomimo podziału na szczepy w czasach sverańskiej globalizacji kultura się zunifikowała i nabrała w pewien sposób kształtu ujednoliconego.

Doktryna militarna

Elfy mają za sobą setki, a często nawet i tysiące lat władania rozmaitym orężem. Ich armia to grupa świetnie zaprawionych bojowników, wszechstronnie uzdolnionych wojaków, jacy mogą swobodnie walczyć na bliski dystans mieczami i młotami bojowymi, a na dalekie dystanse celnie strzelają nawet na 1000 metrów z karabinów maszynowych. Mawia się, że lepiej spotkać na swojej drodze ludzkiego żołnierza, niż elfickiego wojaka.

Polityka

Elfy z zachowania są monarchistyczne i demokratyczne, jednak nie pogardzą rządami żelaznej ręki, jeśli na horyzoncie widnieje całkowita klęska czy przegrana. Mają jednak jeden poważny warunek takich rządów - musi kierować najmądrzejsza istota, która jednocześnie nie pozostawi swoich kompanów ani braci i sióstr w potrzebie w przypadku najazdu jakiegokolwiek wroga.

Angielska wersja