FANDOM

Miasto Ehrat.jpg
Wrak lotniskowica na brzegu, centrum miasta Ehrat
Ehrat
Data powstania: 1. milenium po Koniunkcji
Data zniszczenia: 17 milenium
Data odbudowy: 17. Milenium
Położenie: teren między jeziorami, a oceanem
Funkcja: miasto
populacja: 600 tysięcy mieszkańców
Ważne miejsca: Dzielnica Atomowego Krateru, dzielnica Orth Gand, lokalny bazar zbudowany na lotniskowcu, Aleja Pamięci
Twórca: pierwsi osadnicy
Przynależność: władze kolonii

Ehrat - najliczniejsze miasto planety Ibrahim Ishmael. Założone zostało blisko pokaźnych źródeł wody pitnej oraz przy brzegu. Dziś to wmurowane w klify i kanion miasto, połączone z drugim miastem, będącym jego kolejną częścią. Ta dzielnica to Orth Gand. Dzięki stałemu mostowi umożliwiono połączenie miast, dla których jedynym połączeniem była żegluga z portu jednego do drugiego.

Miasto to jest najliczniejsze na całej planecie. Słynny jest tam bazar oraz Aleja Pamięci. Za niesławne uchodzi zaś miejsce, zwane Dzielnicą Atomowego Krateru. To teren plebsu, wzniesiony na obszarze olbrzymiego krateru po wybuchu jądrowym, a na dodatek pełnej tuneli podziemnych po wyeksploatowanej kopalni miedzi.

Historia

Uciekinierzy z Koniunkcji

Osada ta powstawać zaczęła w momencie ucieczki grupy ludzi i innych istot przed Koniunkcją. Dodatkowo dotarł tu jeden z amerykańskich lotniskowców atomowych, zwanych USS Washington. Niestety nie spoczął na oceanie, ale na piaskach bezkresnej tam pustyni. Na szczęście płynęła też niedaleko rzeka przez całkiem spory kanion i który dostarczał wody słodkiej temu miastu oraz jego sąsiadom.

Połączenie z sąsiadami odbywało się jedynie przez żeglugę z jednego brzegu na drugi łódkami i barkami. Z biegiem czasu postęp technologiczny umożliwił przetrwanie, gdyż w okolicy była techkrypta, miejsce spoczynku wielu technologii z czasów, gdy nie istniał ujednolicony Nexus. Jednak gdzieś w czwartym milenium doszło do sporu na planecie. Świat podzielił się na trzy bloki militarne, zaś świat strawił ogień bomb jądrowych. Dopiero po 200 latach świat wstał z ruin. Ludzie wyszli ze schronów i mogli żyć normalnie. Orth Gand i Ehrat połączyły się w jedno miasto na stałe.

Era gwiezdnej wspólnoty

Planeta zdołała się wzbić na pozycję gwiezdnej kolonii dopiero w 523.M15. Szybko osiadł tam biznes gangsterski, półświatek oraz rozwinęła się usługa dla podróżników gwiezdnych. W M17 planetę zbombardowano z orbity za to, że opowiedziała się za Przymierzem Terrańskim, podczas Pierwszej Wojny Międzyludzkiej. To wtedy, po ataku orbitalnym, powstała Dzielnica Atomowego Krateru. Większość mieszkańców uciekła wtedy do dawnej kopalni miedzi.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki