FANDOM

Widok na Dzielnicę Atomowego Krateru.jpg

Widok na dzielnicę tuż spod jej zachodnich granic

Dzielnica Atomowego Krateru - dzielnica biedoty miasta Ehrat. Zbudowana jest na wzgórzu, gdzie spadła podczas bombardowania z kosmosu bomba atomowa o sile rażenia 40 kiloton trotylu. Przed 15 milenium, kiedy to doszło do wejścia planety do wspólnoty planet cywilizacji gwiezdnej, miejsce to było głównym źródłem wydobycia rudy żelaza oraz jej natychmiastowej obróki w kuźniach i hutach, jakie tam były. Ponadto dzięki handlowi miejsce to stało się pod pewnym względem spokojne. Spokój jednak skończył się dość szybko - w momencie upadku lokalnych władz i przejęcia rządów przez rozmaite gangi i bandy kryminalistów, między innymi grupy narkotykowe.

Historia

Miejsce ucieczki bandytów i biedoty

Przed momentem wejścia układu do wspólnoty gwiezdnych kolonii planety Ibrahim Ishmael, teren ten był miejscem wydobycia ważnej wówczas rudy żelaza oraz pozyskiwania czystej wody pitnej, przefiltrowanej przez liczne skały i sól, znajdującą się na wschdniej części wzgórza. Niestety, przez liczne napady, handel, konkurencję oraz korupcja władz miejskich i wiejskich doprowadziły do całkowitego pogrążenia w anarchii tego terenu. Lokalni baronowie narkotykowi, czy bandy grabieżców, które pilnowały gospodarstw wody pitnej, stali się władzą absolutną, a miejsce przechodziło od państwa do państwa, w zależności kto zapłacił więcej z państw na granicy.

W końcu jedno z nich, Imperium Ehratu, pochłonęło ten teren i wcieliło siłą do swojej stolicy. Miejsce to stało się dzielnicą biedoty. Wiele osób żyło tam w tunelach dawnej kanalizacji, czy wydobycia minerałów. Nikt nie chciał tam zamieszkać - było to getto, otoczone kordonem pacyfikacyjnym i gotowym zrównać tamto miejsce z wszelkich mieszkańców. Doszło do tego nawet trzy razy. Pierwszym były protesty wobec podwyżek, drugi z kolei nastąpił podczas otwartej rewolucji w całym państwie wobec autokratycznych rządów cesarza, a ostatni wydarzył się na krótko po udanym wysadzeniu bomby nuklearnej, umieszczonej w walizce przez terrorystę stamtąd, w statku lecącym na stację kosmiczną Lamaiath. Zginęło wówczas 40 tysięcy osób, lecących na jedną z wielu wówczas stacji.

Czas ekspansji gwiezdnej

Wygląd podziemi Dzielnicy Atomowego Krateru.jpg

Podziemia dzielnicy

W 523 roku 15 milenium, dzięki odkryciu napędu jonowego statek kosmiczny zdołał polecieć blisko prędkości światła, co umożliwiło ekspansję. Wkrótce odkryli gwiezdny wrak, a w nim - osłony plazmowe i napęd FTL. Dzięki temu układ wszedł do wspólnoty, a konkretniej do jej odłamu - Rzeszy Nexusiańskiej. W momencie odkrycia innych cywilizacji w Nexusie, slumsy Ehratu, jakimi była ta dzielnica, rozrosły się jeszcze bardziej i szły w górę. Wkrótce na najniższych poziomach nie dawało się żyć. osoby tam żyjące nazwano "żebrakami biedaków".

W wyniku położenia na części ważnych szlaków astralnych, potrzebnych dla handlu gwiezdnego i przemytu, kolonia Ibrahim Ishmael stała się istnym azylem dla ściganych w całych sektorach kryminalistów. Przez Sektor Ibrahim, gdzie istniała kolonia, przetoczyły się fale uciekinierów z dyktatur do państw demokratycznych, liczne protesty, wielkie transakcje handlowe, a nawet największe wojny w historii Nexusa. Dla walk na froncie planeta była bazą wypadową.

Wykorzystały to rozmaite grupy anarchistyczne, bandyckie, pirackie, czy rządowe. A ponieważ Dzielnica Atomowego Krateru, wcześniej zwana Bezprawiem, rozrastała się wzdłuż i wszerz, więc wykorzystały ją. Szczególnie użytek zrobiły wywiady i kontrwywiady, które zainteresowały się tą dzielnicą. Utrzymując anarchię na jej ulicach, grali między sobą w celu zyskania zasobów. Również szaleni naukowcy i łowcy niewolników korzystali z tego, bowiem ich interes w sektorze mocno rozkwitł przez sytuację w tej dzielnicy miasta Ehrat.

Powstanie miejsca bandytów i kapitanów

Wraz z powstaniem obecnego statusu planety przybywać na nią zaczęli ludzie dobrych i złych intencji. Pierwszymi byli naukowcy, wolontariusze i rycerze gwiezdni. Tymi drugimi z kolei byli łowcy niewolników, najemnicy i handlarze narkotykami. Kapitanowie przybywali do Kantyny Przyjaznego Atomu, gdzie można było wkrótce znaleźć najlepszych w całym Nexusie. Oprócz baru kantyna ta była połączeniem hotelu. Można było napić się piwa i wina, często kwitł tu też hazard w postaci holokart i bukmacherstwa.

Ibrahim Ishmael nie był dobrym miejscem dla korporacji. Rozkwitło jednak życie pirackie, wiele razy można było natknąć się na burdele, a także puby. Rozkwitł też przemyt. Władze często prowadziły radykalną politykę antypiracką.

Bombardowania planety i współczesny stan

Wiele razy planetę najeżdżały rozmaite grupy, czy to zwyczajnych piratów czy też regularne flotylle celem podbicia kolonii dla własnych celów. W czasie 16. Milenium większość planety spotkał los zniszczenia przez bombardowanie orbitalne. Wynikiem tego są kratery widoczne z orbity po dziś dzień. Ostatnie nienaruszone miejsca stały się takie po całkowitym bombardowaniu w 21. tysiącleciu.

Współcześnie planeta cieszy się umiarkowanym postępem cywilizacyjnym. Na tych terenach chętnie osiedlają się i inne rasy, w tym nawet i ludzie z Ziemi, zwłaszcza Somalijczycy i Anglicy. Niekiedy można też spotkać przedstawicieli Tarydosyi, pierwszej planety na której mieszkali ludzie, którzy wkroczyli w erę lotów z napędem nadświetlnym.

Charakterystyka

Mieszkanie w Dzielnicy Atomowego Krateru.jpg

Typowe mieszkanie w Dzielnicy Atomowego Krateru

Dzielnica Atomowego Krateru, jako że leży na wzgórzu, gwarantuje domy pod ziemią oraz całkiem duży schron. Na powierzchni jest trujące powietrze, które wydzielają z siebie kominy fabryk, zaś w samym kraterze nadal czuć trochę radiacji. Licznik Geigera nie wskazuje już radiacji godnej czarnobylskiemu Czerwonemu Lasowi, jednak nadal czuć dym nuklearny, zmieszany ze ściekami i smrodem z ulicy.

Każdy dom to często budowla z blachy i drewna, niekiedy luźno złączone technologią tak zwanej wielkiej płyty. Mieszkańcy mają, bez względu na ilość, zaledwie aneks kuchenny, łazienkę, łóżka (często piętrowe), stolik, czasami teleekran i parę innych rzeczy. Najmniejsza przestrzeń może wynieść zaledwie 15 metrów kwadratowych, największa - do 50 metrów. Mieszkańcom często przeciekają dachy, odpada tynk lub deski, brakuje wielu różnych rzeczy. Na szczęście dzięki możliwości tworzenia samemu prądu, czy rozwiniętej często państwowej opiece socjalnej, udało się im utrzymać światło nocą.

Aby zapewnić bezpieczeństwo temu miejscu, wprowadzono liczne punkty kontrolne, nocami chodzi policja, a za dnia - straż obywatelska, czyli rodzaj służb porządkowych. Warto zauważyć, że chodzą też nocą i zawsze, o każdej godzinie patrolu, pilnuje ich lokalna policja. Niestety straż jest mocno skorumpowana. Biorą łapówki, przymykają oko na przemyt, a nawet często pomagają wielu różnym organizacjom przestępczym na terenie slumsów.

Znane miejsca

  • Kantyna Przyjaznego Atomu - połączony z hotelem za pomocą tunelu pub. Ulubione miejsce awanturników z całego wszechświata. Często można tutaj spotkać piratów, kaprów, łowców nagród czy szpiegów nawet najbardziej odległych kolonii.
  • Kopalnia Highza - nieczynna już kopalnia wydobywająca resztki tego co zostało. Obecnie na jej miejscu istnieje wielki bazar.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki