FANDOM

„Odbieramy informacje. To jest... potwierdzone ataki, powtarzam - potwierdzone ataki atomowe na Lille i Kursk, biologiczne na Sztokholm... o mój Boże.”
―Komunikat wyświetlony w telewizji na samym początku Dnia Zagłady o 08:00 czasu środkowoeuropejskiego.[src]
Atak nuklearny na Monachium

Zniszczenie jednego z miast w trakcie Dnia Zagłady.

Dzień Zagłady - określenie na 20 marca 1950 roku, kiedy to dobiegła końca Wielka Wojna Światowa, a zagładzie uległ cały znany wówczas ludziom świat. Z 5 miliardów ludzi ocalało niespełna do 10 milionów na całym świecie, rozrzuconych po schronach, kanałach, stacjach metra i piwnicach stworzonych w ramach projektu ogólnoświatowego o nazwie "Ocalenie Ludzkości". Niewiele osób przeżyło następne 5 lat, ledwie do 5 milionów, a do 1970 zostało ledwie 4,5 miliony. Jednakże wówczas rozpoczęła się odbudowa komunikacji między miastami i w ten sposób w 2015 roku świat zamieszkuje około 5 milionów osób rozproszonych po całej zdewastowanej planecie.

Przebieg

Zaczęło się w poniedziałek 20 marca 1950 roku o godzinie 08:00 czasu środkowoeuropejskiego, a 07:00 według londyńskiego. W tamtym czasie była godzina 10:00 czasu moskiewskiego oraz 02:00 wschodnioamerykańskiego. Niemcy wystrzeliły wówczas pociski z bronią masowej zagłady, rakiety balistyczne, jak również wystartowały bezzałogowe pojazdy z podobnym arsenałem. Hitler nakazał w akcie szału wystrzelić je, ponieważ pod Berlin podchodziły wojska polskie i rosyjskie. W wyniku tego rozpoczęła się zagłada. Jako pierwsze oberwały atomowym uderzeniem francuskie Lille i rosyjski Kursk, a biologicznie zaatakowana została zajęta przez Ligę Narodów szwedzka stolica - Sztokholm. Wkrótce ataków było więcej, dołączyła cała Oś Krajów Radziecko-Faszystowskich, a zaraz potem ogniem odpowiedzieli członkowie Ligi. Wszystko to stało się w ciągu jednego kwadransa. Niedługo potem w ciągu czterech godzin ataki miały skalę światową i tak aż do 13:00 apokalipsa zniszczyła niemal całą cywilizację.

W tym czasie w miastach i na wsiach wybuchła panika, wszędzie zapanował chaos. Stanęła praca w fabrykach, ruch na ulicach stanął, ludzie masowo uciekali gdzie tylko można, aby skryć się przed zagładą. Wojsko było wszędzie i ewakuowało cywili. Zamknęło na kilka minut przed atakami schrony, a wtedy wszyscy co mogli pouciekali do kanałów czy piwnic. Wysiadła telefonia, sieć, telewizja i radio. Nastał prawdziwy upadek. Kilka dni później wojsko wyszło oraz zawiozło do tuneli tych, co ocaleli. W trakcie Dnia Zagłady monitorowano poprzez tamtejsze kamery sytuację. Zniszczenie świata wielu doprowadziło do samobójstw.

Skutki

Z 5 miliardów ostało się jedynie 10 milionów, rozrzuconych po rozmaitych kryjówkach na świecie. Ludzkość zeszła do podziemi, maszyny oszalały, a flora i fauna straszliwie zmutowała, zmieniła się, aż w końcu opanowała całą powierzchnię. Ocaleli ustawili w wielu miejscach ściany z pamiątkami i zdjęciami, tworząc tym samym Ściany Pamięci. Powierzchnia planety stała się zatruta i kompletnie zabójcza przez promieniowanie, a państwa się rozpadły. W ostatnim kontakcie ze sobą przywódcy państw podpisali rozwiązanie frakcji oraz porozumienia pokojowe drogą elektroniczną. Wielu wchłonęło pełną dawkę promieniowania, zatruło się chemicznie czy zachorowało na nowe czy dobrze znane wcześniej choroby.

Ważniejszym było jednak upadek administracji państwowej oraz komunikacji. Dopiero po 30 latach nastąpiła komunikacja elektroniczna między ocalałymi z innych miast, a na początku XXI wieku udało się wypracować lądowe połączenia komunikacyjne przez stare autostrady i tory. Niektóre jednak zarosły zmutowanymi dżunglami, wskutek czego stały się niebezpieczne i niemożliwe do eksploracji. Dlatego wypracowano nowe sposoby przemieszczania się, omijając lub siłą przeprawiając się przez nowy, niebezpieczny świat. Na dodatek na powierzchni na okres 3 dni zapanowała nuklearna epoka lodowcowa. Najbardziej zimno było gdy średnia spadła do -100 stopni Celsjusza. Przez resztę zlodowacenia utrzymywała się temperatura -20 stopni. Następnie niespodziewanie przez 2 dni temperatura podniosła się do 50 stopni Celsjusza, by potem Słońce całkowicie zanikło na ponad 10 lat. Światło teraz określały monotonne, zbite w jedność chmury popiołu, ołowiu, pary, dymu i wielu innych lotnych związków.

Miasta ocalałe

Liga Narodów

Oś Krajów Radziecko-Faszystowskich

Ruch Państw Neutralnych (rozwiązany przez oba bloki)

Ciekawostki

  • Każdego roku 20 marca każda frakcja u siebie na chwilę zatrzymuje całe swoje życie, by uczcić umarłych minutą ciszy, a przy ścianach pamięci płoną dziesiątki zniczy czy latarek.
  • Według rozmaitych haseł Hitler za to co zrobił popadł w izolację, a następnie zastrzelili go i spalili jego zwłoki jego współpracownicy. Inni z kolei sądzą, że wygnano go na powierzchnię, by zginął za to, co uczynił.
Angielska wersja