FANDOM

Dworzec Zachodni - miejsce w Warszawie. W tunelach oraz kanałach urządzili się dawni pasażerowie, mechanicy i konduktorzy, którzy cudem 20 marca 1950 roku uniknęli śmierci. Sąsiadują z Kotłownią na północy oraz Bractwem Sybiraków na zachodzie. Z racji wybudowania oraz urządzenia istniejących wcześniej tuneli pod trasą kolejową prowadzącą do Dworca Centralnego ciągną się od dawnego skrzyżowania kolejowego na zachodzie, przez Odolany, aż do przebiegu ulicy Żelaznej na wschodzie są najdłuższym podziemnym miastem. Dworzec Zachodni jest stale odbudowywany, udało się niedawno reodkrywcom odzyskać z rąk mutantów dawny hostel koło dworca, jednak miasto jest zagrożone od południa - ze strony dawnego parku przybywają zmutowane ptaki żądne ludzkiego mięsa.

Historia

Pamiętny dzień

20 marca 1950 roku wielu ludzi chciało wyjechać do innych miast lub przyjechało pracować do Warszawy. Gdy nagle usłyszeli syreny w całym mieście wszystkim rozkazano uciekać do kanałów, a stamtąd jak najszybciej do bunkra przeciwatomowego, gdyż głównym tunelem wprowadzano maszyny, takie jak 7TP czy T-34/75, które wjechały tam razem z wagonami. Nie wszystko poszło po myśli - na dworzec spadła niemiecka bomba atomowa. W schronie jednak wielu dało radę przeżyć, rozpoczęli uprawę roślin i hodowanie zwierząt, wszystko po to, aby przetrwać najgorszy okres w swojej historii. Główne wejście zamurowano, a tunele urządzono tak by przypominały podziemne dzielnice. Jednymi ze szczęśliwców byli właśnie rodzice ojca Fil, przyszłej mieszkanki kotłowni. Tutaj otwarto pierwszą powojenną szkołę mechaniczną, ponieważ to właśnie pod tym miejscem żyło najwięcej przedwojennych absolwentów szkół mechanicznych oraz inżynieryjnych.

Odbudowa i rozbudowa

Z czasem Dworzec Zachodni jako jedni z nielicznych szczęśliwców zdołali zagospodarować olbrzymią liczbę tuneli, tworząc olbrzymią metropolię. Zbudowali też windy dla pojazdów, aby mogły wjechać na posterunki na powierzchni i stamtąd wyjeżdżać. W 1968 roku grupa potomków rosyjskich i węgierskich studentów rozpoczęła strajk w Szkole Głównej. Na tamtejszym wydziale mechaniki studenci wyraźnie opowiedzieli się przeciwko nacjonalizacji kierunku. Szybko przyszli też i inni studenci z innych kierunków i wydziałów. Z czasem tunele dawnej Warszawy stały się areną masowych protestów w maju-lipcu. Rozpoczęły się bowiem braki w żywności przedholokaustowej - narastały trudności ze sterylną uprawą. Opracowano jednak wielopoziomowe plantacje, a kryzys i widmo walki o żywność zostało zażegnane. Tak samo było z wodą zdatną do picia, wysiłek studencki sprawił, iż otrzymano taką jak ze świata przed użyciem na masową skalę przez Oś i Ligę broni typu ABC.

Sojusz z Kotłownią

W latach 70. Rzesza wypowiedziała wojnę wielu frakcjom, w tym Kotłowni, Bractwu Sybiraków i Dworcowym. Trzy frakcje połączyły siły aby unicestwić wroga. Początkowo przez 2 lata doszło do serii przegranych walk, ale wielka ofensywa pod cerkwią św. Jana Klimaka odwróciła szanse. Centrum interweniowało i sprzeciwiło się całkowitemu zniszczeniu frakcji, czyniąc ją słabą oraz niezdolną do prowadzenia wojen. Od tamtego czasu Republika Nowej Woli i Dworcowi żyją w zgodzie przygotowani na atak Rzeszy, Bractwa lub Gildii.

Walka o Hostel

Dzielnice

Dzielnica Mechaników

Dzielnica nędzy

Slumsy, położone na południowym zachodzie, gdzie gorzej żyje się tylko w dzielnicy niemieckiej. Dzielnica nędzy jest całkiem duża, mieszkają tam głównie sieroty, woźni oraz śmieciarze, jednym słowem najgorzej płatne profesje. Patrolowane dzień i noc w celu pilnowania porządku. Najsłynniejszymi atrakcjami są puby i budele, w których biedota rozładowuje swoje napięcie po ciężkim dniu pracy dla przeżycia w tym paskudnym, szalonym świecie.

Dzielnica niemiecka

Najbiedniejsza dzielnica, getto gdzie mieszkają potomkowie Niemców. Słabo zurbanizowany obszar, położony pod dzielnicą nędzy. W tamtym miejscu wychowuje się wielu złodzei, kieszonkowców oraz morderców na zlecenie. Nawet policja nie patroluje tego obszaru, toteż lokalni szeryfowie współpracują z wojskiem, które jako jedyne pilnuje tutaj porządku. W dzielnicy operuje sporo gangów, panuje też ożywiony półświatek przestępczy i handel narkotykowy.

Dzielnica handlowa

Hostel

Dziuple

Dzielnica metali

Więcej z Fandomu

Losowa wiki