FANDOM

Draconiar

Draconiar na zdjęciu przed serriganami

Draconiarze (inna nazwa: Pierwsza Cywilizacja) to prastara, humanoidalna rasa. Jest pierwszą, jaka kiedykolwiek powstała we wszechświecie. Są twórcami ludzi na Alterze, ale też mrocznej rasy serrigan, która początkowo była rasą rolników i prostych przedstawicieli taniej siły roboczej.

Z draconiarzy pochodzi słynny Steve, postać enigmatyczna, która okazuje się być ostatnim monarchą. Przewidział koleje losu i razem ze swymi zwolennikami w wielkim bólu opuścił rasę i ukryli się w jądrach galakty, czarnych dziurach oraz podziemnych kryptach.

Biologia

Dziki draconiar

Rekonstrukcja draconiarza w komputerze Obietnicy

Draconiarze nie tylko latali, czy byli obdarzeni darem jasnowidzenia, pamięci genetycznej, czy olbrzymiej siły i prędkości. Byli w stanie ziać ogniem, co nie umiały inne rasy w czasie ich państwa. Ponadto potrafili szybko rozpoznać sytuację taktyczną, zastrzelić z odległości dwóch kilometrów (to rekord w skali istot naturalnych) i skakać bardzo wysoko. Przedstawiciel gatunku mógł przeżyć nawet tysiąc lat.

Historia

Niewiele wiadomo o historii draconiarzy. Prawdopodobnie powstali na dawno wymarłej planecie. Stworzyli potężne imperium pełne niezwykłych budowli, maszyn i statków kosmicznych. Opracowali możliwość tworzenia i rozwijania życia (narzędzia tworzenia nowych gatunków, powiększacze stworzeń).

Upadek i jego przyczyna jest znana: serriganie. Żądne większej władzy, gotowi zaatakować też niebiosa, zaczęli potajemnie tworzyc superkomputer, który miał im przynieść zwycięstwo. Zamiast tego zmienił ich w cyborgi i wchłonął wiedzę, samemu stając się niemalże bogiem. Armadorój, Groksowie i Hordorój byli niemalże razem z serrigańską rebelią nie do powstrzymania. Aby ratować imperium na jakiś czas, stworzyli groprotossów, gatunek roślinożernych ssaków z planety Prothissall rozwiniętych technologicznie, ale nie tak jak oni i żarłocznych aszergów, owadopodobnych i gadopodobnych istot żyjących w tak zwanym Roju. Powstali i istnieli na planecie Kirrach. Mieli zwyciężać tam gdzie nie mogli groprotossi.

Ostatecznie Imperium i sojusznicze Protektoraty padły. Aby zapobiec upadkowi rasy, stworzono światostaki, olbrzymie arki zakorzenione między jądrem, a skorupą planet. Gdy planeta ginęła, okręt przenosił się w wymiarze na inną, a na odpowiednie hasło miały przenieść się na jej orbitę. Wielkie Imperium skłamało pozostałym raso, że serrigańska armia zniszczyła całą cywilizacje. Steve i inni z Rady - dworu imperialnego - skryli się w korytarzach czarnych dziur i jądrach galaktyk. Monarcha wybrał Drogę Mleczną

Skorupa planety nie tknęła nigdy żadnego statku. Stefek powstał ponownie po spotkaniu z Conradem na planecie Resirtha i wiedząc, że ich upadły twór można pokonać, poderwali się do walki o istnienie Pierwszej Cywilizacji i razem ze Wspólnotą zwyciężyli. Draconiarze założyli nomadyczną cywilizację - armadę światostatków - budując jeszcze więcej z ich floty i powiększając tym samym swe państwo.

Kultura

O dziwo ich kultura przypominała dość wybuchową mieszankę. Średniowiecze, XIX wiek, steampunk i kultura czasów Związku Radzieckiego przeplatała się, tworząc istną mozaikę. Młodzież wyglądała jak robotnicy fabryk epoki neowiktoriańskiej, ludzie średniego wieku byli już dojrzałymi rycerzami o zasadach moralnych, a emeryci i reńciści zachowywali się, jak starzy żołnierze radzieccy - dumni patrioci i zasłużeni wojownicy.

Rząd

Stefek

Stefek, ostatni z władców Imperium

Rząd draconiarzy to Imperium Draconiarzy. Obejmowało jedynie planety należące do tego gatunku. Reszta, czyli Protektoraty, to niepodległe, sprzymierzone z imperium. Na mocy traktatów, w zamian za opiekę militarną i otwarte granice, gatunki stworzone przez nich miały dawać im dziesięć procent żywności i wszystkie technologie, mogące pomóc w życiu codziennym.

Doktryna militarna

Dryl wojskowy przypominał - brytyjski. Mundury były podobne do czerwonych kubraków, a główna siła szła w lotnictwo, piechotę powietrzną, morską i armię lądową. Zamiast obywateli szły roboty i inne maszyny.

Religia

Według pradawnych zwojów i ksiąg, istniało pięć wielkich religii. O mniejszych wyznaniach nic nie wiadomo. Od największej liczby wyznawców religiami draconiarskimi są:

  • Imperialny Zakon Draconiarski (monoteistyczna wiara w draconiarskich potomków i przodków, jako twórców życia i strażników porządku we wszechświecie).
  • Spodianizm (monoteistyczna wiara w Spoda, wszechmocnego boga).
  • Kult Zwojów (dośc ciekawa religia, oparta o zwoje, mówiąca o wiecznym błogosławieństwie przez bogów religii).
  • Smoczy Kult (tajemnicza wiara mówiąca o smokach, jako wcieleniach bogów, a prorokach - jako ich dzieciach).
  • Druidyzm (w zasadzie nie religia, lecz filozofia, przypominająca buddyzm).

Polityka

W przeciwieństwie do swych tworów, draconiarze uważali się za normalną rasę i propagowali politykę wspólnoty pangalaktycznej. Dla nich każdy gatunek był piękny i doskonały, nawet groprotossi. Wielkie Imperium Serrigan tym bardziej się ich przeraziło, gdy dowiedzieli się, że w całym wszechświecie przeżyły trzy miliony ich twórców.

Ekonomia

Wydaje się, badając paleotechnologię i architekturę, że gatunek miał dobrze rozwiniętą kulturę agralną (nieliczne ocalałe podziemne kompleksy rolnicze na jałowych planetach), olbrzymi przemysł (masowa produkcja i olbrzymie hale fabryczne) i dobrze rozbudowane usługi (urządzenia do komunikacji, gdzie w świadomości jedna sekunda to w świecie jedna nanosekunda).

Znani draconiarze

  • Stefek, ostatni monarcha i wódz gatunku w zniszczeniu serrigan.