FANDOM

Draconiar

Draconiar na zdjęciu przed serriganami

Draconiarze (inna nazwa: Pierwsza Cywilizacja) to prastara, humanoidalna rasa istniejąca, jako pierwsza we wszechświecie. Jest pierwszą, jaka kiedykolwiek powstała. Są twórcami ludzi na Alterze, ale też mrocznej rasy serrigan, która początkowo była rasą rolników i prostych przedstawicieli taniej siły roboczej.

Z draconiarzy pochodzi słynny Steve, postać enigmatyczna, która okazuje się być ostatnim monarchą. Przewidział koleje losu i razem ze swymi zwolennikami w wielkim bólu opuścił rasę i ukryli się w jądrach galakty, czarnych dziurach oraz podziemnych kryptach.

Biologia

Dziki draconiar

Rekonstrukcja draconiarza w komputerze Obietnicy

Draconiarze nie tylko latali, czy byli obdarzeni darem jasnowidzenia, pamięci genetycznej, czy olbrzymiej siły i prędkości. Byli w stanie ziać ogniem, co nie umiały inne rasy w czasie ich państwa. Ponadto potrafili szybko rozpoznać sytuację taktyczną, zastrzelić z odległości dwóch kilometrów (to rekord w skali istot naturalnych) i skakać bardzo wysoko. Przedstawiciel gatunku mógł przeżyć nawet tysiąc lat.

Historia

Niewiele wiadomo o historii draconiarzy. Prawdopodobnie powstali na dawno wymarłej planecie. Stworzyli potężne imperium pełne niezwykłych budowli, maszyn i statków kosmicznych. Opracowali możliwość tworzenia i rozwijania życia (narzędzia tworzenia nowych gatunków, powiększacze stworzeń).

Upadek i jego przyczyna jest znana: serriganie. Żądne większej władzy, gotowi zaatakować też niebiosa, zaczęli potajemnie tworzyc superkomputer, który miał im przynieść zwycięstwo. Zamiast tego zmienił ich w cyborgi i wchłonął wiedzę, samemu stając się niemalże bogiem. Armadorój , Groksowie i Hordorój byli niemalże razem z serrigańską rebelią nie do powstrzymania. Aby ratować imperium na jakiś czas, stworzyli groprotossów, gatunek roślinożernych ssaków z planety Prothissall rozwiniętych technologicznie, ale nie tak jak oni i żarłocznych aszergów, owadopodobnych i gadopodobnych istot żyjących w tak zwanym Roju. Powstali i istnieli na planecie Kirrach. Mieli zwyciężać tam gdzie nie mogli groprotossi.

Ostatecznie Imperium i sojusznicze Protektoraty padły. Aby zapobiec upadkowi rasy, stworzono światostaki, olbrzymie arki zakorzenione między jądrem, a skorupą planet. Gdy planeta ginęła, okręt przenosił się w wymiarze na inną, a na odpowiednie hasło miały przenieść się na jej orbitę. Wielkie Imperium skłamało pozostałym raso, że serrigańska armia zniszczyła całą cywilizacje. Steve i inni z Rady - dworu imperialnego - skryli się w korytarzach czarnych dziur i jądrach galaktyk. Monarcha wybrał Drogę Mleczną

Skorupa planety nie tknęła nigdy żadnego statku. Stefek powstał ponownie po spotkaniu z Conradem na planecie Resirtha i wiedząc, że ich upadły twór można pokonać, poderwali się do walki o istnienie Pierwszej Cywilizacji i razem ze Wspólnotą zwyciężyli. Draconiarze założyli nomadyczną cywilizację - armadę światostatków - budując jeszcze więcej z ich floty i powiększając tym samym swe państwo.

Kultura

O dziwo ich kultura przypominała dość wybuchową mieszankę. Średniowiecze, XIX wiek, steampunk i kultura czasów Związku Radzieckiego przeplatała się, tworząc istną mozaikę. Młodzież wyglądała jak robotnicy fabryk epoki neowiktoriańskiej, ludzie średniego wieku byli już dojrzałymi rycerzami o zasadach moralnych, a emeryci i reńciści zachowywali się, jak starzy żołnierze radzieccy - dumni patrioci i zasłużeni wojownicy.

Rząd

Stefek

Stefek, ostatni z władców Imperium

Rząd draconiarzy to Imperium Draconiarzy. Obejmowało jedynie planety należące do tego gatunku. Reszta, czyli Protektoraty, to niepodległe, sprzymierzone z imperium. Na mocy traktatów, w zamian za opiekę militarną i otwarte granice, gatunki stworzone przez nich miały dawać im dziesięć procent żywności i wszystkie technologie, mogące pomóc w życiu codziennym.

Doktryna militarna

Dryl wojskowy przypominał - brytyjski. Mundury były podobne do czerwonych kubraków, a główna siła szła w lotnictwo, piechotę powietrzną, morską i armię lądową. Zamiast obywateli szły roboty i inne maszyny.

Religia

Według pradawnych zwojów i ksiąg, istniało pięć wielkich religii. O mniejszych wyznaniach nic nie wiadomo. Od największej liczby wyznawców religiami draconiarskimi są:

  • Imperialny Zakon Draconiarski (monoteistyczna wiara w draconiarskich potomków i przodków, jako twórców życia i strażników porządku we wszechświecie).
  • Spodianizm (monoteistyczna wiara w Spoda, wszechmocnego boga).
  • Kult Zwojów (dośc ciekawa religia, oparta o zwoje, mówiąca o wiecznym błogosławieństwie przez bogów religii).
  • Smoczy Kult (tajemnicza wiara mówiąca o smokach, jako wcieleniach bogów, a prorokach - jako ich dzieciach).
  • Druidyzm (w zasadzie nie religia, lecz filozofia, przypominająca buddyzm).

Polityka

W przeciwieństwie do swych tworów, draconiarze uważali się za normalną rasę i propagowali politykę wspólnoty pangalaktycznej. Dla nich każdy gatunek był piękny i doskonały, nawet groprotossi. Wielkie Imperium Serrigan tym bardziej się ich przeraziło, gdy dowiedzieli się, że w całym wszechświecie przeżyły trzy miliony ich twórców.

Ekonomia

Wydaje się, badając paleotechnologię i architekturę, że gatunek miał dobrze rozwiniętą kulturę agralną (nieliczne ocalałe podziemne kompleksy rolnicze na jałowych planetach), olbrzymi przemysł (masowa produkcja i olbrzymie hale fabryczne) i dobrze rozbudowane usługi (urządzenia do komunikacji, gdzie w świadomości jedna sekunda to w świecie jedna nanosekunda).

Znani draconiarze

  • Stefek, ostatni monarcha i wódz gatunku w zniszczeniu serrigan.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki