FANDOM

Mapa Doliny Wikiańskiej

Mapa Doliny Wikiańskiej

Dolina Wikiańska - dolina w międzywymiarze. Jest znana ze względu na występowanie niebezpiecznych regionów oraz Trójgranicznego Centralnego Wymiaru, w którym toczyła się Wojna Bermudiańska. Przez całą krainę płynie wypływająca z Gór Creepy rzeka zwana Templara.

Historia

Regiony

Pustkowia Szpona Śmierci

Olbrzymie pustkowia, pełne niebezpiecznych istot żądnych krwi, kiedyś zwierząt i istot rozumnych. Pustkowia Szpona Śmierci zawdzięczają faktowi, iż występuje tam wymiar Fallout Metro i kilka mniejszych, których uniwersum jest albo świat Metro 2033 albo też Fallout. Wielu awanturników rusza tam na polowania lub przygody. Przez te tereny przetacza się wielu Straceńców, kiedyś wojowników Aliansu Sług.

Górnicza Dolina

Lodowe Pustynie Blizzarda

Wschodnia Pustynia

Dolina Gotycka

Dolina pełna wymiarów i ruin w stylu gotyckim lub neogotyckim. Szaleje tam cała masa potworów wszelakiej maści. Teren przeważnie przypomina coś co można nazwać w połowie stepem, a w połowie lasem tropikalnym. Często wyruszają tam łowcy potworów w celach zarobkowych albo poszukiwacze skarbów. Utarte szlaki są jednak w miarę bezpiecznie, choć i tam nawet w okolicach korytarzy międzywymiarowych można natrafić na watahy tak zwanych vulpusemonów[1].

Przerażające Bagna

Klify Kaldwina

Centralne Stepy

Góry Creepy

Fiordy Młota Bojowego

Główne wymiary

  • Trójgraniczny Centralny - leży na północnym zachodzie, na skraju Przerażających Bagien. To w tym wymiarze znajduje się Gaia Bermudia. Niezwykle ważny wymiar, będący terenem granicznym między Wielkim Układem, Przymierzem Bermudiańskim i Porozumieniem Antywojennym. Bogaty w zasoby i siłę roboczą, sama Gaia Bermudia jest strefą neutralną. Na niej znajdują się też będąca w unii personalnej z Państwami Nexusa Unia, a także anarchistyczne Wolne Miasto Lich City.
  • Starsze Tamriel - leży na południowych krańcach Doliny Gotyckiej. To wymiar uniwersum serii gier The Elder Scrolls, gdzie Dunmerowie nie wyginęli, ale zostali odkryci wraz z wymiarem.
  • Dragon Times - uniwersum Dragon Age, podobnie zrobione jak normalne, tyle że tutaj Inkwizycja podczas Wojny z Przedwiecznym musiała się sprzymierzyć z Imperium Tevinteru, Antivą i qunari aby powstrzymać jego frakcje, do których należała też spora grupa mrocznych pomiotów. Leży na wschód od Mass Effect Creepy.
  • Stary Świat - 
  • Astronomican - uniwersum fanowskie świata Warhammer 40,000. Jest niewielkich rozmiarów, żyje głównie z handlu wydobytą Imaginacją, trofeami ze Straceńców i innych zwierząt międzywymiaru oraz doskonałej jakości transwymiarowców. Leży w jednym z Fiordów Młota Bojowego.
  • SimWorld - 
  • Wiedźminlandia - 
  • Diablo Mephall - 
  • StarCraft Creepy - 
  • WarCraft Creepy - 
  • Anno - 
  • Dunwall-17 - 
  • Myrtan - wymiar świata Gothic, przypadkiem odkryty przez kupiecką wyprawę w stronę Gór Creepy. Leży na terenie Górniczej Doliny i jest jej stolicą. Jest neutralna wobec frakcji dawnej Wojny Bermudiańskiej i stanowi najdalej wysunięty wymiar Porozumienia Antywojennego. W okolicy można znaleźć wiele ruin Reinkarnatów i Pierwszych, sam wymiar z kolei to całkiem spory świat jeśli chodzi o powierzchnię. W paru miejscach jest pod szczelną kopułą magiczną, a w paru już nie.
  • Fallout Metro - 
  • Mass Effect Creepy - 

Ciekawostki

Przypisy

  1. Tajemnicza mieszanka pokemonów typu Bulbasaur z wilkami europejskimi. Prawdopodobnie gatunek naturalny dla międzywymiaru.