FANDOM

Airme
Dertiae na zdjęciu
Dertiae Lantaan
Prawdziwe imię i nazwisko Dertiae Lantaan
Znane pseudonimy Córa Księżyców
Data urodzenia 13 Draconicus 9:044 Wiary i Nauki (13 czerwca 2044 rok ziemski),

Patro, Elnia

Miejsce pochodzenia Elnia
Rasa Elfka,

gatunek Ludu Nocy

Narodowość Elnianka
Płeć kobieta
Wzrost 191 cm
Kolor i wygląd włosów zielone średniej długości
Kolor oczu fioletowe
Rodzina Arcturus Lwowski (mąż),

Areminoth (pierwszy syn), Alexandra (pierwsza córka, bliźniaczka), Alexandrus (drugi syn, bliźniak), Areminotha (druga córka)

Przynależność Lwowski Corporation (żona prezesa),

Imperium Arkturiańskie (żona monarchy), Dynastia Lwowski

Zawód Czarodziejka
Wyznawana religia druidyzm

Dertiae Lantaan [czyt. fonetycznie] jest elfką z Ludu Nocy i była żoną zmarłego prawdopodobnie przez zatrucie Arcturusa Lwowskiego. Była jedną z nielicznych istot, której nigdy nie skrzywdził. Przy niej zawsze łagodniał i był milszy. Jej ulubionym miejscem były ogrody Serenia Imperial Palace na Arctur Prime, planecie jego gatunku. Uwielbiała hodować tam białe róże, które stanowiły jej symbol. Mimo swego wieku sprawiała wrażenie młodej kobiety.

Wczesne życie

Urodziła się wśród arystokratów na planecie Patro. Nocna elfka była wysoce uduchowioną osobą i życzliwą. Obrała kierunek poetki, choć niewiele wydała w całym swoim życiu. Dertiae podczas swoich lat edukacji zaprzyjaźniła się z Wysoką Elfką o imieniu Umna Traja. Na studiach zaczęła uczęszczać do różnych rewolucyjnych grup, ponieważ w jej mniemaniu stary porządek musiał ustąpić na rzecz nowego.

Po skończeniu studiów, a w międzyczasie zaliczenia nauk humanistycznych Dertiae zaczęła pracę, jako prawnik sądowy. Wkrótce, gdy tylko ludzkość weszła w poczet gatunków gwiezdnych. Kobiety z tegoż gatunku zachowywały się jednocześnie jak elfickie i krasnoludzkie, piękne i harde w jednej duszy. W czasie początków powstawania ludzkich cywilizacji poznała Julianę Teslę, uzdolnioną złodziejkę oraz Marcusa Augustusa Bernsteina, polityka i amerykańskiego magnata finansowego.

Poznanie Lwowskiego

Podczas pobytu na Ziemi przyleciała do Sankt-Petersburga. Już sam widok latem i lokalna kuchnia oraz architektura zachwyciły ją. Dertiae ponad 2 tygodnie poświęciła rozmowie na temat radzieckiego miasta przez UniNet, formę internetu w Nexus Uniwersum na inne systemy, galaktyki i wymiary. Pewnego razu ktoś stał na przystanku autobusowym i zobaczył ją. Był to Arcturus Lwowski. Bandyta zabrał jej torebkę, a Rosjanin stanął w jej obronie, paraliżując złodzieja. Jednak w obronie jego samego stanęło paru osiłków i szabrowników. Arcturus, mimo paru ran i siniaków, zdołał sobie poradzić i oddał brązową torebkę Nocnej Elfce.

Dertiae podczas wizyty w Petersburgu

Dertiae w czasie wizyty w Petersburgu

Wtedy postanowiła go znaleźć na portalu randkowym. Postanowiła się z nim spotkać przy stole. Okazało się, że wiele ich łączyło. Dertiae i Arcturus wkrótce się ożenili, ale następne lata miały być pełne zawiłych sytuacji. Mąż otworzył Lwowski Combine, kombinat firm zbrojeniowych, która szybko zmieniła się w korporację. Sama zaś dzięki pomocy męża otworzyła kawiarnię i trzymała się na uboczu. Podobnie jak on była osobą uzdolnioną w Arkanach, więc eksperymentowali z czarami oraz sposobami na ich unieszkodliwianie.

Dzieci i ich dorastanie

Wkrótce, 20 maja 2919 roku narodził się pierwszy syn, Areminoth. Był on niezwykle podobny do matki. Wkrótce okazał sięwyjątkowo podobny charakterem do ojca. Wkrótce wstąpił do wojska Wspólnoty Nexusiańskiej i awansował powoli do rangi generała brygady. To właśnie on stał za mniej drastycznymi wyrokami wojskowych dla swojego ojca. Udzielił mu przecież połowy wojsk w roli flot kaperskich i informacji w czasach różnych konfliktów lokalnych.

Charakterystyka

Dertiae była odbiciem Lwowskiego - kochała ludzi, poddani ją miłowali, uwielbiali. Podczas gdy Arcturus był w wielu miejscach symbolem strachu, ona stała się na jego terenach z kolei nadziei na lepsze jutro. Jej słowa zmieniały postawę męża - rozwód byłby dla nich zresztą kompromitacją. Dertiae szczególną opieką otoczyła Emilię, którą kochała równie mocno, jak Arcturusa. Wielokrotnie wisząc na skraju tragedii próbowała się zabić, dlatego często zaglądała na dno butelki z whisky i wielorybówką.

Ciekawostki

  • Podczas gdy Przemysław i Arcturus się nienawidzili, ich żony były przyjaciółkami.