FANDOM

Dawikh Jager
Obraz olejny Dawikha Jagera
Dawikh Jager
Data urodzenia 14.01.920.M11 (14 stycznia 2930 p.n.e.),
Gradikah
Data śmierci 29.11.630.M12 (29 listopada 2220 p.n.e.),
Psi Prime
Przyczyna śmierci zawał serca
Miejsce pochodzenia Gradikah
Rasa Człowiek
Narodowość Gradikahczyk
Płeć mężczyzna
Wzrost 175 cm
Kolor i wygląd włosów brak, był łysy
Kolor oczu zielone
Znaki szczególne blizna na głowie po operacji mózgu w kształcie krzyża
Rodzina Unalia Dai (żona),
Lidia Harej Dai (córka)
Przynależność Imperium Gradikah (na początku),

Republika Skadiańska (od drugiego etapu powstania)

Zawód żołnierz
Wyznawana religia Wiara w przodków

Dawikh Jager [czyt. Dawik Dżeger] - członek armii Imperium Gradikah, później zaś powstaniec i lider sztabu armii powstańczej, zamienionej potem w wojsko Republiki Skadiańskiej. Mąż Unalii Dai i ojciec Lidii Harej Dai. Założyciel i rektor lokalnej Akademii Wojskowej na księżycu planety Psi Prime - Hanie. Jager był doskonałym strategiem, ale i bardzo lojalnym oficerem imperialnym w stopniu pułkownika. Dopiero gdy Gradikahczyk ujrzał bezwzględność lokalnych żołnierzy swego państwa zdecydował się pomóc powstańcom z Mgławicy Skadiańskiej.

Historia

Wczesne życie

Dawikh Jager wychował się w jednej z biedniejszych części planety Gradikah. Aby zasilić rodzinę składającą się z jego rodziców, dziewięcioro rodzeństwa i babci musiał pracować oraz kraść. Kryzys jaki dotykał planetę przez sankcje Wspólnoty Gwiezdnej sprawił, że nabierał coraz większego przekonania, że to rząd nexusiański jest winien sytuacji na planecie. Demonstracje oraz bunty w fabrykach przedsiębiorstw ze Wspólnoty sprawiały, że coraz częściej trenował zdolności obrony, taktykę, strategię oraz sztuki walki wręcz. Wtedy to wstąpił do Grupy Imperialnej Młodzieży, lokalnej wersji harcerzy powiązanych mocno z rządem Imperium Gradikah.

Tam uczył się walki oraz wartości patriotycznych. Szczególnie mocno zainteresowało go latanie, dlatego bardzo chciał zdobyć własny kosmolot. Niestety, okazało się że chorował na wrodzoną skoliozę, mimo to był jednym z najlepszych absolwentów, dlatego na początek dostał posadę strzelca w wieżyczce bombowca strategicznego. Często nosił ze sobą pistolet maszynowy by go ukryć w jednej z głębszych kieszeni munduru. Skończył wojskowe studia z wyróżnieniem, zajmując 5. miejsce jeśli chodzi o najlepsze wyniki na Uniwersytecie Gradikah.

Insurekcja w Mgławicy Skadiańskiej

Niedługo potem w Mgławicy Skadiańskiej wybuchło powstanie. Wysłany został w celu spacyfikowania wszelkiego istniejącego oporu na Psi Prime. Udało mu się parę razy przeciwstawić siłom powstańczym, niszcząc ich czołgi i z zaskoczenia atakując przy pomocy mechów bazy pancerne oraz artyleryjskie, bez niczyjej pomocy. Tropił każdego, kto był zwolennikiem insurekcji, ale nie ukrywał swojej pogardy względem policji politycznej. Wkrótce jednak zobaczył, co wyczyniają służby specjalne - wieszanie, masowe egzekucje, palenie w mieszkaniach żywcem, pogrzeby żyjących. Wtedy zrozumiał że jest po złej stronie.

Postanowił więc przejść nocą razem z lojalnymi mu ludźmi w liczbie 200 tysięcy żołnierzy razem z pojazdami i ekwipunkiem, wywiesili białą flagę, a wtedy zdziwieni powstańcy aresztowali ich. Po przesłuchaniu jednakże udało im się dowiedzieć, że mieli dość Imperium i chcą przynależeć do ruchu oporu. Posiadali tajne informacje i byli chętni je udzielić. Stanął na czele nowo utworzonej formacji, zwanej Batalionem Jagerskim, wchodzącym w skład 3. Pułku Południowego. Jego pomocniczką została Unalia Dai, zajmująca się na terenach zajętych przez siły powstańcze edukacją, a w trakcie walki wyśmienitej czarodziejki. Mimo swojej początkowej niechęci człowiekowi i elfce. Związek ten z czasem z profesjonalizmu przerodził się w przyjaźń i odwzajemnione uczucie miłości.

Ślub z Unalią Dai

Kiedy powstanie dobiegło końca Unalia i Dawikh pobrali się. Ona została jedną z założycielek Uniwersytetu Arkanistycznego, a on założył na Hanie Akademię Wojskową. Dzięki jego staraniom Republika stała się niepodległym państwem, jedynie sprzymierzonym ze Wspólnotą Gwiezdną. Razem z Unalią mieli dziecko - Lidię. Podczas gdy Unalia została pracowniczką i wreszcie ministrem edukacji narodowej. Opiekowała się domem w wolnych chwilach, a kiedy nie mogła robiła to robotyczna służba. Dawikh został rektorem swojej akademii oraz na jedną kadencję ministrem obrony narodowej Republiki Skadiańskiej. Niestety po wielu latach na zaawansowanego raka zmarła jego żona. Z rozpaczy odciął się od świata i zmarł. Córka, zgodnie z ich testamentem, przejęła fortunę obydwojga z nich.

Charakterystyka

Unalia była delikatna i pełna gracji, ale Dawikh był ulepiony z innej gliny - to zimny służbista, jaki wszystko musi mieć uporządkowane. Posiadał ścisły plan dnia, chodził sztywno, zawsze ćwiczył w ogrodzie walkę, był oszczędny. Jednak mimo to był czułym człowiekiem, jeśli coś się stało złego względem jego rodziny, wówczas zaczynał zmieniać się z dyscyplinowanego człowieka w heroicznego obrońcę swoich bliskich.

Ciekawostki

  • Dawikh często jeździł na mechanicznym koniu, z elektroszablą u boku.
  • Jego córka okazała się być lepszą wojowniczką niż on sam - pokonała swojego ojca na walkę drewnianymi mieczami w wieku zaledwie 14 lat, a w wieku 17 trafiła puszkę z 3050 metrów karabinem ze szczerbinką.