FANDOM

Daniria

Daniria z kosmosu, obok niej jej księżyc

Daniria - miejsce akcji całego uniwersum Science and Magic. Przed atakiem obcych żyjące tam rasy miały technologię o charakterze steampunku i dieselpunku, a najlepiej rozwinięte regiony - cyberpunku. Estetyka stanowiła połączenie naszego XIX i XX wieku. Żyją na niej ludzie, elfy, krasnoludy, gnomy i inne rasy fantasy. W 1980 roku według jednego z najbardziej popularnych na planecie kalendarzy Danirię zaatakowała rasa znana jako Imperium, będąca grupą hybryd istot żywych i robotów.

Charakterystyka

Klimatem i swoimi właściwościami astronomicznymi przypomina Ziemię. Na biegunach są pustkowia pełne lodu i śniegu, na równiku nieprzebyte, groźne dżungle, a na zwrotnikach - pustynie za dnia gorące niczym patelnia po smażeniu. Planeta ma 4 oceany i 6 kontynentów, z czego 2 z nich są na biegunach.

Rasa tamtejsza, czyli danirianami jest rasą poligatunkową. Są w niej ludzie, elfy, orkowie, niziołki, ogry, trolle, krasnoludy, gnomy, a nawet wilkołaki. Danirianie przystosowali się do wielu warunków klimatycznych. Wiele ras było wojowniczych, inne zaś były albo religijne, albo gospodarcze.

Historia

Przed Dniem I

Przed inwazją obcej rasy daniriańskie gatunki rozumne były wysoce rozwinięta cywilizacją. Estetyka była gdzieś na przełomie naszego XIX i XX wieku. Przez 5 lat trwała wojna światowa, a potem rozpoczęli życie w technologii lat osiemdziesiątych XX wieku. Jedni pławili się w luksusowych usługach, drudzy trudnili się wyjątkowo ciężką pracą przemysłową, a inni jeszcze uprawiali prymitywne rolnictwo.

Dzień Inwazji - Dzień I

W 1980 roku dziwna rasa będąca pół-żywymi istotami, pół-robotami najechała z kosmosu cywilizację na planecie. Zajęli gęste bory na północy, a wokół rozgorzała bitwa. Rasa najeźdźców z kosmosu nazywała się Imperium i oczywiście postanowiła zniewolić danirian oraz zostać panami tej planety.

Pierwsza faza - zarażenie

Imperium najpierw schowali się za księżycem Danirii, jedynym zresztą. Potem wypuścili na pustkowie, gdzie zaatakowali i zostali odparci wirusa. Wirus dotarł do pobliskich regionów administracyjnych, udało się jednak zażegnać ten wirus szczepionką. Imperium więc znowu przybyli i rozpoczęli atak na posterunki wojskowe w tamtym regionie.

Walki podczas Wojny Gildii

Siły Imperium atakują daniriańskich obrońców w jednym z miast

Walka trwała długo. Minął okrągły miesiąc, a Imperium rozpoczęło kolonizację. Do akcji wkroczyły inne siły obrony planety, tworząc wspólną, międzynarodową obronę planety. Tak powstała Unia, będąca w pełni nazywana Tymczasowym Rządem Obrony Danirii. Początkowo tworzyły go trzy państwa - Ryloda, Tezarea, Dalanta. Przenieśli swą siedzibę na atomowy lotniskowiec podwodny Państwa Zakonnego klasy Elenia. Dzięki umiejętnej strategii udało się ukryć pojazd.

Walka była długa i wyczerpująca. Danirianie jednak zdołali ocalić ten teren, choć na krótko. Opracowali szczepionkę na zarazę i zdziesiątkowali pierwszą falę inwazyjną. Wtedy siły Imperium podjęły decyzję o jawnym zaatakowaniu planety - wielkie statki kosmiczne nadleciały i przygotowywały niszczycielskie typy broni.

Druga faza - Wojna totalna

Trzecia faza - Wojna partyzancka

Więcej z Fandomu

Losowa wiki