FANDOM

Chronologia wydarzeń ze świata Fallen Times, miejsca akcji powieści pod tym samym tytułem.

Czasy przed Wojną

Czasy Wojny

1914

  • 20 sierpnia - wybucha Wojna Światowa atakiem Austro-Węgier, Niemiec, Bułgarii oraz Imperium Osmańskiego na Rumunię oraz Serbię. W jej obronie stają Imperium Rosyjskie, Zjednoczone Królestwo oraz Francja.

1916

  • Lipiec - wojska Nowej Rzeszy oraz Monarchii Austro-Węgierskiej wkraczają do Królestwa Polskiego.

1917

  • 19 luty - car Rosji Mikołaj II obiecuje niepodległą i wolną Polskę z własną politykę zagraniczną oraz całkowicie samodzielną, w zamian za unię personalną. Również w nim władca rosyjski deklaruje powstanie w Rosji monarchii konstytucyjnej. Wielkim Kanclerzem - premierem Imperium - zostaje Aleksander Kiereński.
  • 15 kwietnia - nad Wołgą rusza wielka ofensywa rosyjska, która wygania wojska Państw Centralnych. W ciągu miesiąca wróg zostaje wygnany na przedpola Moskwy, Piotrogrodu oraz Cieśninę Kerczeńską i północny Kaukaz. Wykorzystując to zachodni sojusznicy przeprowadzają spod Verdun, Soissons i Marsylii wielkie ofensywy, które doprowadzają do dojścia sił pod Florencję oraz Zagłębie Ruhry.

1930

  • 25 lipca - rozejm verdeński. Zawieszenie broni między Ententą, a Państwami Centralnymi. Pierwsza zmienia się w Ligę Narodów, druga - Oś Krajów Radziecko-Faszystowskich.
  • 11 września 1930 - na skutek patowej sytuacji i serii pyrrusowych zwycięstw Państwa Centralne podpisują rozejm z Ententą. Nastaje era teoretycznego pokoju.

1939

  • 01 września - zerwanie rozejmu przez Niemcy, które atakują Litwę i Polskę. W jej obronie stają sojusznicy, czyli Wielka Brytania i Francja.
  • 10 września - w wyniku afery związanej z Paktem Ribbentrop-Mołotow premier Józef Stalin zostaje zdymisjonowany i na wniosek cara postawiony przed rosyjski odpowiednik Trybunału Stanu.

1950

  • 20 marca - Państwa Osi atakują resztkami sił przy użyciu broni atomowej, biologicznej oraz chemicznej tereny Ligi. W odwecie ich wróg robi to samo. To powoduje całkowite skażenie powierzchni Ziemi. Ludzie uciekają do schronów i innych miejsc pod ziemią. Rozmaite istoty giną i pojawiają się nowe.

Czasy po Wojnie

1950

  • Maj-Październik - przebudowa tuneli i kanałów wielu miast w podziemne aglomeracje.
  • Listopad - zanikają ostatnie miejsca ocalałe od hekatomby na powierzchni, jak Szwecja czy Szwajcaria.

1952

1984

  • Grudzień - rodzi się Fil.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki