FANDOM

Chi (zwane też Energią ChiDarem Kosmosu lub Błogosławieństwem Gwiazd) - powszechnie spotykana substancja w całym kosmosie, ludzkość odkryła ją w trakcie kolonizacji Marsa, jednak niewielkie złoża wystarczyły aby rozpocząć gwiezdny exodus. To właśnie ona jest odpowiedzią na to, dlaczego ludzkość i wiele innych ras jest w stanie żyć tysiące lat. Jest wykorzystywana niemal wszędzie: jako składnik czarów, do paliw, w kuchni, wytwarzaniu broni, a zwłaszcza w najbardziej kluczowej dziedzinie - medycynie.

Charakterystyka

Chi zostało przez ludzi odkryte na Marsie w roku 2036, kiedy to ekspedycja z Chińskiej Republiki Ludowej odkryła tajemniczą substancję, jaka wyglądała jak turkusowa woda, ale była równie gęsta jak terrańska lawa. Przywożąc próbki na Ziemię odkryli że może doprowadzić do spowolnienia zestarzenia się i być zastosowana w niemal każdej dziedzinie. Odkrywca nazywał się Liu Mai Chengde i dostał za swoje odkrycie Nagrodę Nobla, to on nazwał ją Chi, na cześć mitycznej energii przepływającej przez niebiosa i każdą sferę ziemską. Wśród innych ras ta energia też została odkryta i to dzięki niej elfy, żyjące przed jej odkryciem do 170 lat żyją teraz nawet do 5 tysięcy lat. Skorzystały też na tym roboty - te zasilane energią chi zdobyły to, czego do tej pory zdobyć nie mogły lub nawet nie miały takiej możliwości: duszę i emocje. Stały się tym samym przedstawicielami rozumnego życia.

Zastosowania

Chi znalazła zastosowanie niemal we wszystkich dziedzinach życia, począwszy od kuchni aż po gospodarkę. Chi jest również wzmacniaczem energii używanej w silnikach na biomasę, dzięki nim energia odnawialna stąd nie jest aż tak słaba jak w czasach ziemskiej Trzeciej Wojny Światowej. Ponadto Dar Kosmosu sprowadził do ludzkości nowy element życia - Sevyun. Powstały rozmaite szkoły magiczne, jak na przykład w Hiroszimie oraz Aberdeen.

Angielska wersja