FANDOM

Cesarstwo
Sztandar cesarski - oficjalna flaga państwa
Cesarstwo
Typ władzy monarchia parlamentarna
Waluta marka
Twórca/Twórcy Fryderyk Wilhelm II
Stworzone na podstawie Pierwsza Rzesza
Lider Kaiser, kanclerz
Przywódca/Przywódcy Dietrich III
Wybitni członkowie Heinrich Ratch
Pierwszy lider Fryderyk Wilhelm II
Naczelny wódz Marszałek Reichu
Organ ustawodawczy Reichstag
Organ wykonawczy Kaiser, kanclerz
Stolica/główna siedziba Ziemia Cesarska, Berlin
Strefa wpływów Fantazja
Język niemiecki
Religia luteranizm, katolicyzm
Hymn Volkshymne (pol. Hymn ludowy)
Powiązania Przymierze Bermudiańskie
Data założenia XIX wiek
Data reorganizacji XX wiek

Cesarstwo, przez niektórych zwane Kaiserreich to retrofuturystyczne quasi-niemieckie państwo pochodzące z wymiaru gdzie Państwa Centralne wygrały Pierwszą Wojną Światową. Ich Ziemia miała inną niż prawdziwa historię - Niemcy nie doznali kryzysu po I Wojnie, Hitler zginął w 1915 na froncie wschodnim, a Nowa Rzesza ostatecznie osiągnęła światową dominację. Okazali się śmiertelnie niebezpiecznym przeciwnikiem, jak i ważnym pomocnikiem. Są jedną z grup Przymierza Bermudiańskiego; to oni niejako uratowali Netrolle przed hekatombą oraz Federację przed totalną zagładą z powietrza. Stawili czoła autokratycznej Prawdzie, zaawansowanym w każdej dziedzinie Templariuszom Solariańskim, pacyfikacyjnym siłom Porozumienia Antywojennego, a nawet prawie niezdolnej do powstrzymania Armii Nexusa, zbrojnego ramienia Państw Nexusa.

Historia

Przed odkryciem i wojna na Gai Bermudii

W czasie odkrycia przez instytucje z Centrum państwo to miało u siebie rok 1985 i rozpoczynało zasiedlanie planet spoza Gromady Lokalnej. Początkowo wysłanników z państwa-wymiaru nie traktowali jako przybyszy z innego świata tylko jako federację lokalnych gatunków. Gdy Kaiserreichowi wyjaśniono kim oni naprawdę są oraz skąd przybyli, rozpoczęli gorączkowe przygotowania do ekspansji mającej na celu kolonizację innych wymiarów. To właśnie wymiary zasiedlone początkowo przez Cesarstwo stały się później wymiarami Przymierza. Zostali odkryci jakieś 15 lat przed mieszkańcami Trójgranicznego Centralnego Wymiaru, a więc są najstarszymi członkami Przymierza, którzy nawiązali kontakt z resztą cywilizacji Fantazji. Właśnie dlatego w chwili przystąpienia do Wojny Bermudiańskiej byli jednymi z najbardziej rozwiniętych członków Przymierza, tym samym powoli przejmując większość wpływów.

W czasie krótkiej, ale bardzo krwawej Wojny o Pokój na Gai Bermudii Kaiserreich udzielił kilku grup armii[1]. Mnóstwo żołnierzy poszło walczyć za cesarza w imię swojego Vaterlandu, ale też by bronić niewinnych mieszkańców wymiaru. Wielu z nich nie wróciło żywych do swoich domów. Wśród tych oddziałów szczególne miejsce zajmują m.in. 72. Kompania Szturmowców im. Fryderyka II, 19. Medyków im. Willy'ego Anschutza, 359. Batalion Kawalerii Pancernej im. Marcina Lutra, 231. Dywizjon Bombowców Strategicznych im. Wilhelma II, 86. Myśliwski im. Saksonii-Anhalt oraz 120. Śmigłowcowy im. Wysp Fryzyjskich. Każdy z nich miał swoje zasługi w ocaleniu planety przed szponami Hastadariusa Upadłego Pierwszego. Kaiserreich był mocno surowy, prowadził w swojej armii ostry dryl wojskowy.

Po Wojnie na Gai Bermudii

Po pokonaniu na tej wersji Ziemi ów najeźdźców znaczenie Kaiserreichu gwałtownie wzrosło. Kosztem podupadającego Porozumienia Antywojennego przejęli wiele rozmaitych wymiarów, zmieniając je w swoje włości. Te wszechświaty miały okazać się wkrótce ważne dla niemieckopodobnego intermocarstwa. Gdy 13 grudnia 2015 roku wybuchł konflikt Netrolli z Imperium Nexusa wówczas zaczęli im potajemnie dostarczać złoto, żywność i broń. Jednak po bitwie pod Alicetown cesarz i parlament razem wydali dekret o tym, że stają się sojusznikami Netrolli. Tak oto Cesarstwo splotło swoje losy z Netrollami, Piekłem i później Federacją Welffowską, wielokrotnie okazując nieocenione wsparcie. Dzisiaj są oni hegemonem w Przymierzu Bermudiańskim, wyznaczając tym samym kierunek rozwoju, politykę, ekonomię oraz militaria nie tylko swoje, ale i reszty jego członków. Wraz z Powstaniem w Lich City Ziemia Cesarska okazała się jedynym w miarę bezpiecznym miejscem dla istnienia głównej administracji oraz dowództwa całego Przymierza, przez co jeszcze bardziej to mocarstwo zyskało na znaczeniu.

Polityka

Cesarstwo jest monarchią konstytucyjną, prowadzi politykę zasiedlania na masową skalę i militaryzację. Kaiserreich dzieli się administracyjne na sektory, pod-sektory i planety/księżyce, a na nich istnieją dane regiony, które podzielone są na państwa. Te zaś dzielą się na landy i kilka innych pomniejszych jednostek. Mieszkańcy uwielbiają państwo za to, że dają im możliwość autonomii pod warunkiem istnienia z Niemcami w unii realnej lub personalnej. W najlepszym wypadku stają się cesarskimi lennami. Dzięki temu, że przejęli większość wpływów w całym Przymierzu Bermudiańskim to oni niejako decydują o polityce Wielkiego Gracza wobec reszty cywilizacji.

Technologia i arkanistyka

Cesarstwo nie jest, jakby niektórzy nieznający świata myśleli, państwem zacofanym. Przeciwnie, jest to cywilizacja retro-futurystyczna, panuje tam kultura z przełomu XIX i XX wieku oraz z lat od 20. do nawet 70. drugiego z wymienionych stuleci. Rozwijają się w niemalże niekontrolowanym tempie. Niedawno poczyniony postęp w medycynie pozwolił na usunięcie paru chorób. Roboty wyparły w wielu miejscach produkcję, zaś po ulicach jeżdżą samochody na wodę.

Jeśli chodzi o Arkany, to wśród nich rzadko pojawiają się "czarodzieje". Jeśli już są, to najczęściej służą w celach militarno-naukowych. Gdyby nie Piekło, których uratowali podczas Wojny Bermudiańskiej w lutym 2016 roku, nie mieliby praktycznie żadnej wiedzy arkanistycznej. Nauczyli się ją wykorzystywać poprzez tworzenie zamków oraz run i pokrywanie tymi drugimi swoich maszyn, broni i pancerzy. Dzięki temu osiągi ich znacznie wzrosły, a przemysł jeszcze bardziej się rozwinął.

Wojsko

Mech
Siły Kaiserreichu stosują taktykę z Pierwszej oraz Drugiej Wojny Światowej. Nie oznacza to jednak że są na poziomie takiej technologii - mają zaawansowane komputery, wielkie mechy, działa atomowe, pojazdy z napędem FTL oraz wiele innych rzeczy. Niemalże dorównują w tym Templariuszom lub Państwom. Standardowym orężem jest w szeregach Kaiserwehry - sił zbrojnych Kaiserreichu - karabin blasterowy lub laserowy, czasami ciężkie oddziały posługują się rozszczepiaczami, karabinami Tesli czy działkiem naramiennym. Snajperzy używają również karabinów plazmowych, laserowych, a nawet Gaussa, które potrafią zadać spore obrażenia istotom robotycznym, potrafiąc je wyłączyć a przy celnym strzale nawet i zniszczyć.

Wielu twierdzi że zbuntowani żołnierze Cesarstwa stają się zawsze częścią Sług Upadłego Pierwszego. Jest to najzwyklejsza w świecie bzdura. Jeśli gdzieś są Słudzy, to zazwyczaj nie biorą żadnych jeńców i nie zostawiają śladu bytności wrogów Rycerzy. Najsilniejszym asem w ich rękawie często są atomowe działa kolejowe klasy Ansbach albo piekielnie niebezpieczny okręt-stacja klasy Fliegen Festung, równy w swojej potędze innej jednostce tego typu klasy Głos Doriana produkowanej przez Wielki Układ lub klasa Juno IV należąca do Triumfu Akzjany. Takie jednostki jednak stanowią formę baz operacyjnych lub grup ciężkiego wsparcia lotniczego.

Ciekawostki

  • Cesarstwo było niegdyś partnerem handlowym samego Imperium Nexusa, jeszcze na długo przed wybuchem Wojny Bermudiańskiej.
  • Taktyka Cesarstwa polega na wprowadzeniu wroga w wojnę pozycyjną, a potem bombardowanie miast oraz naparzanie artylerią w okopy nieprzyjaciela.
  • Jest to jedyny członek Przymierza, który jako jednolite państwo kontroluje więcej niż jeden wymiar, co faktycznie przekłada się na całą organizację, ponieważ normalnie Federacja zajmuje jedną planetę i dużą część wyspy Bermudia, Piekło z sześć galaktyk i tereny na południe od państwa z Metropolii. Netrolle nie mają jednolitego państwa i same się rządzą, tworząc własne klany, polis czy państewka, jednak to one mają najwięcej wymiarów z państw Przymierza.
  • Duża część ich broni oparta jest o założenia serbskiego wynalazcy Nikoli Tesli, jak karabin indukcyjny oraz granaty EMP.

Przypisy

  1. Grup armii było pięć. Grupa Armii Amerika odpierała ataki Aliansu w Ameryce Płn. i Płd., Solar miała za zadanie walczyć poza planetą, Central miało za zadanie walczyć w Europie i Azji, Schutzgebiete walczyło na kontynentach australijskim i afrykańskim, a Nord - walkę pośród lodów Arktyki i Antarktydy.