FANDOM

CI HA-46

Dwa śmigłowce wojsk obrony terytorialnej CI HA-46 nad Lunaburgiem

Czevak Industries Helicopter Aerial machine type 46 w skrócie CI HA-46 - śmigłowiec z układem Kamowa przeznaczony do walk powietrze-powietrze i powietrze-ziemia. Mają potężne działo Gaussa pod kokpitem dla dwóch pilotów, siedzącego bliżej silnika sterujacego uzbrojeniem i radarem oraz siedzącego przed nim sterującego maszyną. Wygląda jak Mi-24 Hind, w miejscu rakiet posiada na obu skrzydłach jedną wyrzutnię roju rakiet, wyrzutnię stingerów i podwójne plazmowe działo przeciwpancerne. Stabilizację pilotażu maszyny poprawia specjalny ogon z tyłu, który ułatwia zwroty oraz pilotaż dzięki umieszczonym tam silnikom antygrawitacyjnym.

Pojazd stworzyła firma Czevak Industries kierowana przez Przemysława Czevaka, rywala Arcturusa Lwowskiego, lidera innej firmy zbrojeniowej - Lwowski Corporation. Obecnie jest on wykorzystywany głównie przez rozmaite reżimy oraz policję w celu zabezpieczenia aglomeracji miejskich i pościgu za terrorystami. Całe eskadry CI HA-46 często służą w ataku na siedziby wielu groźnych grup przestępczych i mafii w całym kosmosie.