FANDOM

Walki o Nowy Walerianburg.jpg
Bitwa w Nowym Walerianburgu
Konflikt Wojna CreepyTown
Data 29-30 grudzień 2015
Miejsce Nowy Walerianburg
Wynik Zwycięstwo Wielkiego Układu,
początek fali klęsk aż do bitwy pod Alicetown
Strony
Flaga Imperium Nexusa.jpg Imperium Nexusa Troll.jpg Netrollskie państwa
Dowódcy
Flaga Imperium Nexusa.jpg Arcturus "CreationKeeper" Lwowski (lider),
Flaga Imperium Nexusa.jpg Lanedilia Lwowska (lider),
Flaga Unii.png Piter Baeger,
Flaga Imperium Nexusa.jpg Kazor Gairen
Troll.jpg Wasieq (lider),
Troll.jpg Gul Khasier
Siły
Flaga Imperium Nexusa.jpg Armia Imperium Nexusa,
Flaga Wielkiego Układu.jpg ochotnicy z państw nexusiańskich lub przyjaciół Lwowskiego,
Flaga Unii.png Unijny Imperialny Korpus Ekspedycyjny
Troll.jpg Finlandiavodka,
Troll.jpg Checkowia,
Troll.jpg Związek Farteński
Straty
dziesiątki tysięcy żołnierzy i pojazdów unicestwienie Grupy Armii "Negzuz Cortegz"

Bitwa w Nowym Walerianburgu była pierwszą wielką bitwą Wojny CreepyTown. Odbyła się w jednym z ważniejszych nexusiańskich miast w Mieszanym Świecie. Rozpoczęło falę zwycięstw, która skończyła się dopiero w bitwie pod Alicetown. Była to pierwsza wielka bitwa wojny.

Przygotowania do batalii

Arcturus Lwowski nakazał utrzymać za wszelką cenę pozycje i nie cofać się, ale rozmaite fronty uniemożliwiały przeprowadzenie wojny błyskawicznej. Wobec tego wydał rozkaz do odwrotu w kierunku na jedno z najważniejszych miast - Nowy Walerianburg. W kierunku zachodnim, gdzie znajdował się port międzywymiarowy, skąd prowadził bezpieczny w miarę szlak do wymiaru Mieszany Świat i tym samym droga do ataku na Imperium Nexusa. Miasto przemianowano z militarnego punktu widzenia na twierdzę, obwarowano je i ewakuowano mieszkańców, razem z całym dobytkiem jaki mieli.

Tymczasem plemiona netrollskie oraz armie ich państw ruszyły w kierunku miasta, wywiad imperialny przechwycił wiadomość w której liczba żołnierzy ruszających w stronę miasta liczyła 350 tysięcy w tym ponad 100 tysięcy maszyn, między innymi czołgi, mechy, BWP, amfibie, kosmoloty, helikoptery i transwymiarowce. O 3:15 zauważono wrogą artylerię, której zasięg był 15 km od granic miasta i szybko się zbliżał.

Przebieg

Wróg u bram

Wojska netrollskie o godzinie 5 rozpoczęły atak. Artyleria rozpoczęła ostrzał Fortu Elizabeth, najdalej wysuniętej fortyfikacji tego typu. Wkrótce nadleciały Su-17, B-1, F-16, AC-130 i śmigłowce UH-60, Mi-24, Mi-28 oraz WZ-10. Walka jaka rozgorzała była ciężka. Pod ogniem okopanych sił imperialnych Netrolle ustawili szańce i kopali okopy, robili też wały ziemne. Walki najpierw działy się za pomocą artylerii i snajperów, potem przyszło lotnictwo, dopiero jak się uformowały okopy wtedy wkroczyła piechota. Wojna manewrowa była ciężka, wkrótce wkroczyły też siły powietrzne i kosmiczne. Dowódca ataku - Gul Khasier wiedział iż wdarł się spośród obu stron najgłębiej jeśli chodzi o frakcje początkowej fazy wojny. Rozkazał atak z lewej o prawej strony, biorąc Nexusian w kleszcze. Mimo to Ci bronili dwóch rzek jakie przepływały przez miasto. Udało im się sforsować pierwszą, lecz drugiej nie mogli, ponieważ jakiekolwiek pojazdy natychmiast były niszczone, a mosty obwarowane całkowicie przez siły Imperium.

Samo miasto nadal było spokojne, dopóki o 5:15 zaczęły spadać bomby i pociski artyleryjskie. Wtedy rozpoczęła się bitwa powietrzna, a artyleria miejska znalazła się w zagrożeniu. Netrolle zmuszone były się wycofać z oblegania Fortu Elizabeth i zaatakować po bokach. Dzięki ładunkom spirytusowym zrobiły wyrwę w forcie, wtargnęły do środka i poważnie nadszarpnęły stronę wschodnią, umacniając zachodnią i tym samym przebijając się przez fortyfikacje sił Lwowskiego. Na ich czele stał sam Arcyherszt Wasieq. 12. Dywizja Pancerna i 14. Dywizjon Myśliwsko-Bombowy należące do sił Związku Farteńskiego zostały przeniesione pod jego osobistą komendę. Ogłosił iż od teraz Nowy Walerianburg jest netrollskim miastem i rozpoczął się proces jego wyzwalania.

Międzyrzecze - między frakcjami

Lwowski nie kryjąc oburzenia nakazał generałowi Kazorowi Gairenowi wycofać się za rzekę Jarhandę, a Gohrisę ustanowić jako linię kontrolowanych dzielnic miasta. Szeregi zasiliły siły z różnych regionów Wspólnoty ale też będącej w unii personalnej Unii. Gairen rozkazał aby międzyrzecze było terenem starć, ale same Netrolle usiłowały okrążyć miasto i zaatakować od strony pobliskich gór. Nexusianie szczególnie mocno się bronili w Pałacu Masońskim[1]. Pałac stał na wzgórzu i dawniej był to klasztor jednego z wyznań, którego kapłan nie płacił podatków od działalności religijnej, wskutek czego Ministerstwo Spraw Religijnych Imperium Nexusa skonfiskowało opactwo i wszystkie dobra, wyganiając mnichów i przejmując ziemie. Niedługo potem Masońska Loża Oświeconych Profanów kupiła budynek i go przemianowała na Pałac. Teraz była to twierdza imperialna. Kapłan i akolici zostali bowiem ewakuowani razem z dobytkiem do pobliskiej wioski Irghanajukh. Przez długi czas nie została zdobyta. Netrolle sforsowały Jarhandę przygważdżając imperialne nexusiańskie siły zbrojne. Gdy dotarli nad Gohrisę mosty były istnymi twierdzami, a każdy kto choć się zbliżył do bulwarów lub okien ginął z ognia bunkrów lub budynków na drugim brzegu. Ostrzał artyleryjski był tak wielki iż nierozsądne było w ogóle próbować się przeprawić.

W międzyrzeczu Pałac nadal się trzymał, teraz walka nie szła po myśli Netrolli, od kiedy okazało się iż w wieżowcach i innych wysokich budowlach kryją się snajperzy. Mieszkańcy miasta wrócili i na wieść o ataku na atrakcję turystyczną miasta - Pałac Masoński - ale też próba zniszczenia Starego Miasta w skład którego wchodził piękny ratusz i hala targowa sformowali 4 bataliony pospolitego ruszenia. Zostały one skierowane do pomocy przy zaopatrzeniu, jednakże siły te miały się wykazać w niedalekiej przyszłości. Wieść o próbie zrównania Pałacu z ziemią pociągnęła za sobą poważny łańcuch przyczynowo-skutkowy. Z całej Wspólnoty ściągnęły najbardziej elitarne jednostki. Wiele narodów biorących wówczas udział w Podbojach Arkturiańskich rzuciły się do pomocy militarnej. Nie było to jednak wypowiedzenie wojny Netrollom. W tamtym czasie doszło do poważnej porażki wśród Gór Nexus Almalexia. Wydarzenie to znane jest dziś jako Oblężenie Jarghorysu. W obliczu tego Imperium stojąc na czele Wspólnoty i sprzymierzonej z nią Koalicji Nexusa zarządził w Pałacu Nexusa tak zwane Reformy Noworoczne. Te właśnie zmiany były początkiem narodzin Wielkiego Układu i od tego momentu aż do walk o planetę Orta Netrolle zmagały się z nowo powstającym Wielkim Graczem. Wiedząc iż same nie przetrwają zmuszone były szukać pomocy wśród wielu innych państw w swoich regionach.

Wkrótce Netrolle ruszyły z ofensywą mającą na celu osaczyć miasto, ale byli zaskoczeni gdy nagle zobaczyli jak wiele maszyn latających nadleciało. Wieść o ataku na Pałac Masoński sprowadziła za sobą takie konsekwencje iż zostali wypchnięci z międzyrzecza. Rozpoczęła się próba umocnienia zdobytego brzegu, wojska jakie szły otoczyć Nowy Walerianburg zmuszone były się wycofać natychmiast.

Wynik

Przypisy

  1. Rodzaj świątyni, tylko tam zamiast kapłanów jest wolnomularz prowadzący spotkania z członkami tego klubu. Masońska Loża Oświeconych Profanów, jaka zajmuje się Domami (kościołami), Wieżami (klasztorami) czy Pałacami (katedrami) jest grupą jaka usiłuje rozbudzić wśród nie-masonów swoje ideały.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki