FANDOM

„Ludu Nexusa! Dzisiaj ruszamy na ostateczny atak. Tu i teraz wymażemy wszelakie ślady istnienia netrolli i zajmiemy te tereny w celu unifikacji pod sztandarem nowego narodu nexusiańskiego. Zaczęli tę wojnę, więc my ją skończymy. Dzisiaj wszyscy usłyszą nasz krzyk. Dzisiaj. Zmieciemy. Na zawsze. ALICETOWN!!!”
―CreationKeeper do ludu Nexusa.
12 Tanks for the Memories
20160527202128 1
Bitwa pod Alicetown
Konflikt Wojna Bermudiańska
Data 03 stycznia 2016
Miejsce Alicetown i okolice
Wynik Zwycięstwo Netrolli,
powstrzymanie Imperium Nexusa oraz jego sprzymierzeńców przed zdobyciem Alicetown,
powolne narodziny Przymierza Bermudiańskiego i Wielkiego Układu
Strony
Flaga Imperium Nexusa Imperium Nexusa,
Flaga Wielkiego Układu ochotnicy z innych nexusiańskich organizacji
Troll Netrolle pod wodzą Arcyherszta Zieqeua,
Flaga Piekła, Cesarstwo ochotnicy z Piekła oraz Cesarstwa
Dowódcy
Flaga Wielkiego Układu Arcturus Lwowski (wszechmonarcha Wspólnoty Nexusa, imperator Imperium, lider),
Flaga Imperium Nexusa Kazor Gairen (głównodowodzący),
Flaga Imperium Nexusa kpt. Jose Muros †,
Flaga Imperium Nexusa mjr. Filip Kiris
Troll Zieqeu (lider),
Troll Kalus Modzny z Klanu Czarnego Kompa,
Troll Owen Morris z Klanu Wisza i Czibza,
Troll Kazimioż Gnat z klanu Knadów,
Troll gen. Poros Mawod z Checkowii,
Troll gen. armii Kiłbił Biłkił z Checkowii
Troll dowódcy sztabowi i polowi
Siły
Flaga Imperium Nexusa Armia Imperium Nexusa,
Flaga Wielkiego Układu kilkaset żołnierzy z Armii Nexusa,
Flaga Imperium ochotnicze formacje ze Wspólnoty Nexusa
Troll Ochotnicy z mieszkańców Alicetown,
Troll netrolle z Kasty Wojowniczej,
Flaga Piekła, Cesarstwo ochotnicze grupy z Piekła i Cesarstwa
Straty
80 procent sił atakujących (200 tysięcy żołnierzy) poległo w boju,
10 procent (20 tysięcy) żołnierzy imperialnych poszło do niewoli,
dużo samolotów,
oddziałów kawalerii i sprzętu pancernego
3/4 populacji Alicetown,
połowa uczestniczących członków Kasty Wojowniczej,
30 tysięcy walczących wywiezionych w głąb terytoriów podbitych na "reedukację"

Bitwa pod Alicetown - decydująca w Wojnie Bermudiańskiej batalia między Imperium Nexusa, a Netrollami. Doprowadziła do porażki Imperium, początkiem formowania się Przymierza Bermudiańskiego, ale też i Państw Nexusa, a przede wszystkim do zakończenia fali zwycięstw oraz rozpoczęcia mnóstwa porażek dotychczasowym zwycięzców, co doprowadziło do zwijania się frontu i klęsk Armii Nexusa, które skończyły się dopiero 22 lutego w wyniku wygranej Nexusianbitwie o Ortę.

Preludium do batalii

„Wszechmonarcho, zbliżamy się do Alicetown. Jeśli utworzymy potężny mur okopów, stanowisk artyleryjskich, bunkrów i lotnisk miasto zostaje przez nas powoli wzięte, ale mimo wszystko zdobyte.”
―Generał Kazor Gairen do wszechmonarchy Lwowskiego przez widkom.
Ofensywa przeprowadzona w pierwszych dniach Wojny Bermudiańskiej przeprowadzona przez Netrolli załamała się w bitwa w mieście nexusiańskim Nowy Walerianburg. Od tamtej pory wojska Imperium Nexusa nie napotykały żadnego oporu poza poważnym partyzanckim czy w walce o stolice krajów netrollskich. Wszystko wskazywało na to, że wojska Arcturusa "CreationKeepera" Lwowskiego przełamią blokadę Alicetown kończąc przed połową stycznia wojnę i tym samym zdobywając nowe tereny dla i tak już nieformalnie istniejącego Wielkiego Układu. Jednak Arcyherszt netrolli, Zieqeu, podjął decyzję o kontrolowanym odwrocie wszystkich jednostek do stolic, a w przypadku ich upadku - do Alicetown. W ten sposób doszło do zorganizowania strategii skupienia sił w jednym miejscu i taktyki spalonej ziemi, podczas której wywożono najważniejsze persony do stolicy Checkowii a plemiona porzucały miasta rozdzielając się i uciekając do puszcz i na stepy, by nękać nieprzyjaciela.

Desant z powietrza

„- Generale Gairen! Wróg trzyma się wokół Dzielnicy Pałacowej. Naloty zmusiły go do wycofania się ku centralnym dystryktom. Proszę o rozkazy!
- Ostrzeliwać mury, zróbcie wyrwę! Poślijcie najpierw oddziały szturmowe, potem siły cięższe! Ciągłe wsparcie lotnicze! Wpierw jednak posłać oddziały infiltracyjne! Niech zniszczą obronę p-lot i spróbują otworzyć bramę!
- Tak jest! Wysyłam WPB.”
―Rozmowa między Gairenem a Kirisem.
Żołnierze nieformalnie już dawno istniejącego Wielkiego Układu przygotowali samoloty desantowe i wojska lądowe do ataku na miasto. O 5:30 armia Imperium Nexusa zaatakowała Alicetown. Sterowce typu LC Aeroship AS-14 i samoloty desantowe stworzone na bazie B-17, C-47 i WelCor S-25 typu razem z bombowcami CI Aero-12 i WelCor S-25 przeleciały nad górami. Zwiadowcze jednostki morskie przygotowane na nadejście ataku strzelców górskich zostały zaskoczone atakiem ze strony bombowców nurkujących. Raporty jakie dotarły do miasta zaskoczyły obrońców. Przygotowani byli na atak wszystkimi rodzajami wojsk jednocześnie, ale nie na taką skalę. Cywili nie można było ewakuować, Netrolle i tak już nie miały dokąd uciec. Głównodowodzący atakiem Kazor Gairen był znany ze swojej nienawiści do tej rasy, gdyż stracił przez nich żonę, a starszy syn poległ w Wielkiej Krucjacie Nexusiańskiej. Jego młodszy syn i córka to jedyne co mu pozostało po śmierci żony, chciał więc wziąć odwet na całej rasie za śmierć ukochanej[1].

Atak spadochroniarzy nastąpił tuż po bombardowaniu powietrzno-artyleryjskim, choć na szczęście Alicetown nie ucierpiało tak bardzo w wyniku tej taktyki. Większość pocisków udało się zestrzelić nim doleciały do miasta, mimo to jednak nie ocalono większości z wałów obronnych i posterunków, jak również baz. Wojska spadochronowe zajęły bramy miasta, autostrady, elektrownie oraz ratusz miejski. Arcyherszt zdołał uciec z atakowanego Pałacu Arcyherszta i schować się w jednej z melin teraz będącej siedzibą sztabu. Nie doszli jednak do centrum - dzielnice okalające śródmieście były istnymi fortyfikacjami. Na wieść o ataku na Alicetown netrolle ogłosiły świętą wojnę z Imperium Nexusa.

Atak na okopy przy Galeryi Stouecnei

„Jeśli opanujemy Galeryę to wedrzemy się do Centrum, to jest Dzielnicy Pałacowej. Wtedy będziemy o krok od Pałacu. Dalej!”
―Jose Muros do żołnierzy w sztabie polowym.
Crossing the battlefield by rou g-d53kmce

Nexusiańscy piechurzy w Alicetown w okolicy Galeryi Stouecnei.

W okolicach Galeryi Stouecnei miały miejsce największe batalie. Obrona netrollska była tam najsłabsza. Siły Lwowskiego z nim na czele ruszyły aby zrobić wyłom i połączyć się z żołnierzami z 16. Regimentu Pancernego. Osobiście kierował siłami Gwardii Nexusiańskiej siedząc za sterami czołgu Macharius i obsługując wieżyczkę. Galerya stała się areną krwawych walk, żołnierze walczyli na każdym piętrze, pojazdy wspierały ich z ziemi dając ogień przeciwpancerny oraz serie z CKM-ów. Macharius Lwowskiego zniszczył dwa T-72. Gdy usiłowali się przedrzeć okazało się iż od zachodu uderzyła wielka grupa armii netrollskiej. W Galeryi zaś musiał stawić czoło cesarskimi czołgami Tiger oraz Kaiser. Trzy zdołał zniszczyć, dwa uszkodzić. Niestety podczas starcia z jedną z maszyn netrollskich, jaką był ich M1A1 Abrams pojazd dostał w gąsienice, a drugi z czołgów tego typu trafił w maszynę. Lwowski oddał strzał w stronę stojącej na wprost i zrobił co mógł aby obrócić wieżyczkę ku następnemu. Wtedy obie maszyny trafiły się nawzajem - netrollska eksplodowała i została pogrzebana pod gruzem, a Macharius dostał w wieżę. Arcturus stracił przez chwilę przytomność, złamał lewą rękę, a na dodatek pojawiła mu się na czole głęboka rana.

Wydał więc rozkaz do odwrotu. Do godziny 17 wojska nexusiańskie zostały wyparte z miasta. Wieść o tym rozbudziła nadzieję wśród pobratymców Zieqeua na zwycięstwo. Co więcej regiment cesarski dostał wiadomość iż Arcyherszt przystaje na sojusz, ale Piekło powiedziało że dołączy jeśli tylko bitwa zakończy się widoczną wygraną. Siły Nexusa tym czasem przegrupowały się, przywrócone do jakiegoś stanu. Wściekły wszechmonarcha nakazał dniem i nocą bombardować miasto przy jednoczesnym utrzymaniu pozycji. Zakazał odwrotu. Siły Piekła wysłane zostały celem zaatakowania pozycji Armii Nexusa, które usilnie broniły się na pobliskim lotnisku aeroklubowym, przerobionym na bazę lotniczą. Nim jednak dotarli w ogóle do płotu zostali zaatakowali przez podjazd, który załatwił dwójkę towarzyszy i trzeciemu odrąbali lewą rękę. Czwarty i piąty z drużyny komandosów cudem uszli cało razem z rannym. Samoloty tymczasem wystartowały i zrzuciły bomby na śródmieście, niemalże rujnując Pałac Arcyherszta do reszty. Piętra od drugiego w górę zniszczone były całkowicie, sala balowa miała dwie wielkie dziury, w suficie i podłodze. Dwie z wież zawaliły się od bomb jakie zrzuciły bombowce nurkujące. Uszkodzeniu uległ system hydrauliczny, oberwała również pijalnia alkoholu i łaźnia pałacowa.

Armia Imperium okopała się w Galeryi całkiem porządnie. Stanowiska obsadzili superżołnierze, czołgi oblężnicze oraz żołnierze w pancerzach wspomaganych Mark V. Walki były całkiem poważne, ponieważ przebicie się żołnierzy nexusiańskich doprowadziłoby do przebicia się ku centrum i usiłowanie oddzielenia od siebie sił netrollskich. Żołnierze i milicja robili co mogli, byle tylko uniemożliwić przebicie się siłom wroga. Wkrótce Nexusianie dostali posiłki i odcięli od siebie Netrolle. Miasto było otoczone, a oddziały się broniące odcięte i podzielone na pół. Mimo to udało się wywalczyć odcinek ledwie 10 km, dzięki czemu stworzono Wyuom Nadzjei. Tą drogą leciały desantowce oraz śmigłowce jakie niosły zaopatrzenie oraz kolejnych żołnierzy. Tymczasem siedzący w sztabie Zieqeu obmyślał sposób w jaki przybyłe posiłki netrollskie mogą się przebić by pomóc siłom w Pałacu.

Kontrofensywa

„This klin to naża jedyna szanza. Inney już nie bendzie. Muzimy to wykożystadź!”
―Poros Mawod w Pałacu Arcyherszta.
738118

Netrolle wyrzucają w kontrofensywie wojska Imperium Nexusa z Dzielnicy Pałacowej Alicetown

Grupa kryptografów pracujących w podziemiach atakowanego wieżowca mieszkalnego zdołała odnaleźć zaskakujący dowód - jeden z dowódców nexusiańskich, kapitan Jose Muros spierał się z majorem Filipem Kirisem w sprawie użyczenia mu wojsk celem zamknięcia kotła i wygnania sił na zachód. Muros był już u bram Dzielnicy Pałacowej, gotowy zdobyć Pałac, ale Kiris będący jego dowódcą wyraźnie mówił że musi z tego zrezygnować na rzecz umocnienia pozycji kotła, inaczej ofensywa się załamie. Arcyherszt zauważył lukę, więc skierował 122. i 348. Dywizję Pancerną w celu powstrzymania natarcia. Wsparcia miały udzielić też 14. Eskadra Szturmowa z Kalosa i 6 kompanii szturmowych piechoty. Po drugiej stronie miały stanąć 712. i 812. Dywizje Pancerno-Artyleryjskie, 10 kompanii szturmowych oraz 29. Eskadra Szturmowa z Zieqeugradu.

Muros wciąż się upierał, ostatecznie jednak został zmuszony przez wszechmonarchę pod groźbą degradacji. Niestety, było już za późno, a jego oficer behawioralny nie podpisał tego. Późniejsze reformy jakie doprowadziły do powstania Wielkiego Układu uniemożliwiły tego typu żołnierzom podpisywanie dokumentów i decydowanie o wysłaniu sił razem z dowódcami. Netrolle przypuściły zmasowany atak, a siły wroga wdarły się na wewnętrzny dziedziniec pałacu oraz Niski i Średni Kompleks, stojąc u bram Wysokiego Kompleksu, który o mało co nie został przejęty. Na wieść o przybyciu posiłków i przerwaniu okrążenia wokół Pałacu wróciła nadzieja. Siły nexusiańskie zrobiły wszystko, aby uciec. 30 procent sił ofensywnych zdołało uciec. Czujące się pewnie Netrolle wyrzuciły ich na dobre z Dzielnicy Pałacowej. Kolejna godzina zmusiła Armię Imperialną do wycofania się z centralnych i wysokich dzielnic. Wschodnie tereny jednak i pod-miasto wciąż były w ich rękach. Netrollski sztab z Zieqeuem na czele. Mjr. Kiris dowiedział się iż kapitan Muros zginął poświęcając swój osobisty regiment celem ubezpieczenia odwrotu sił imperialnych. Nikt jednak nie patrzył na niego jako na bohatera, a jako sprawcę klęski[2]. Arcturus, wiedząc że nie wygra postanowił, że przypuści kontratak z użyciem posiłków jakie przybyły. Siły zdołały zająć z powrotem astroport na południu i składy paliwa na północnym wschodzie.

Zemsta Nexusa

„To nie jesd koniedz! Bendzie dróga fała! Rzykujta siem!”
―Owen Morris do dowódców obrony miasta.
Revenge of krieg by arkurion

Imperialne czołgi atakują fort na przedmieściach Alicetown

Lwowski, stojąc na pokładzie swojego lotniskowca gwiezdnego Gajnanta Justecon (eo. Zwycięska Sprawiedliwość) wykombinował więc nowy sposób. Port był osłabiony, nie było tam żadnej obrony, jak na front, więc postanowiono natychmiast przeprowadzić atak. Netrolle bowiem skupiły się na wyparciu sił z Dzielnicy Pałacowej, nie zauważyli jednak że siły wroga postanowiły się umocnić na zewnętrznych dzielnicach i przedmieściach na wschodzie. O 19 siły nexusiańskie stanęły u brzegów rzeki, nie zdobywając jednakże śródmieścia położonego na rzecznej wyspie sporych rozmiarów. Mosty były zniszczone, toczyła się wielka próba przeprawy na drugi brzeg obu sił i na położoną w centrum jeziora Wyspę Pałacową, zakończona zwycięstwem netrollskim. Lwowski nakazał bronić brzegów za wszelką cenę i nie dopuścić do wbicia klinu w szeregi wojsk na południowych przedmieściach.

W tym celu najsilniejsze okopy powstały od ujścia Mauej do rzeki Pułnodznej Wódy, wzdłuż jeziora i wschodniego brzegu Żegi[3] aż po ujście dopływu zwanego Hlupchlópem. Miały być potężną linią biorącą na siebie pierwszy ostrzał wrogich sił. Artylerię razem z siłami wsparcia ustawiono nieco dalej. Tymczasem Zieqeu dowiedział się o słabym punkcie - niedaleko północnego dworca kolejowego istniała dziura. Można było dokonać przejścia tunelem podwodnym, który jeszcze nie został zalany.

Wbicie klinu

„Dobra, cwaniaki! Wbiliśta nam klin wcześniej to teraz my go Wam wbijemy tak, że zrobi się przez to u Was lewatywa.”
―Gen. Gairen w sztabie obmyśla strategie i taktyki w ramach odzyskania inicjatywy w mieście.
Wieść o istnieniu tunelu pozwoliła mu wykombinować nową strategię. Chodziło o wysłanie komandosów, jacy mieli za zadanie zniszczyć lokalny obóz, w którym nexusianie zgromadzili swoje czołgi. W międzyczasie Gairen przekazał wszechmonarsze iż bez posiłków będzie zmuszony się wycofać. Decyzją sztabu i Tajnej Rady, w skład którego monarcha wchodził wyrażono zgodę na powolne wycofywanie się z miasta i rozpoczęcie Protokołu Zhurong[4]. Generał miał jednak wątpliwości co do rozkazu. Na pomoc mogły przybyć jedynie pancernik powietrzny Almalexia Ghertana i 3. Grupa Armii. Ostatecznie Arcturus sam się wycofał, a dowództwo całkowite powierzył Kazorowi. Generał rozkazał więc przygotować się na wojnę pozycyjną. W okopy weszły stanowiska kaemów, czołgi automatyczne, działa artyleryjskie, a nawet stanowiska snajperskie. Siły nexusiańskie wzięły nawet superżołnierzy i eisenmanów - syntetyczno-organiczne istoty o wysokości 2,5 metrów oraz sile atlety. Gotowi na atak netrollskich klas wojowników liczyli na żołnierzy w liczbie Grupy Armii.

Jakże wielkim przerażeniem było dla nich gdy dowiedzieli się że idzie nie siła w liczbie niemieckiej Grupy Armii, a radzieckiego Frontu. Protokół został nieco zmieniony - miał oznaczać w razie klęski zrównanie Alicetown z ziemią za wszelką cenę. Tymczasem po drugiej stronie barykady Arcyherszt Zieqeu kazał ewakuować wszystkich niezdolnych do noszenia broni lub służby wojskowej. Co kwadrans na miasto spadało 50 pocisków burzących MDA-25. Niszczyły one dowolne zabudowania w mieście, w większości celując w okopy. Bitwa nie mogła już trwać w mieście, tylko na przedmieściach, ponieważ siły przeniosły znowu bitwę na przedpola Alicetown. Żołnierze ewakuowali się na trzecią linię, otaczającą miasto. Podczas wieczornego obmyślania strategii generał zdecydował się aby wbić klin między 26. Pułk i 38. Pułk wojsk Checkowii.

Alicetown w ogniu

Skutki

Skład armii

Skład obu armii biorących udział w batalii.

Imperium Nexusa

Rozkład sił Imperium Nexusa, atakujących.

Grupa Armii "Północ"

  • 112 pułków szturmowych
  • 49 regimentów piechoty
  • 51 kompanii pancernych
  • 16 skrzydeł myśliwskich
  • 8 skrzydeł bombowych strategicznych
  • 10 skrzydeł bombowych taktycznych
  • 31 pułków artyleryjskich
  • 35 drużyn snajperskich

=Grupa Armii "Środek"

  • 97 pułków szturmowych
  • 20 skrzydeł myśliwców bombardujących
  • 10 skrzydeł bombowców strategicznych
  • 15 skrzydeł bombowców taktycznych
  • 62 kompanie pancerne
  • 24 pułki artyleryjskie
  • 36 batalionów walki miejskiej
  • 29 drużyn snajperskich

Grupa Armii "Południe"

  • 102 pułki szturmowe
  • 32 drużyny snajperskich
  • 59 pułków artyleryjskich
  • 6 skrzydeł bombowych taktycznych
  • 2 skrzydła bombowe strategiczne
  • 24 skrzydła myśliwców bombardujących

Netrolle

Rozkład sił netrollskich, obrońców.

Grupa Armii "Kapital"

  • Gwardia Pałacowa (autonomiczna, podlegała Arcyhersztowi)
  • 7 kobiecych batalionów śmierci
  • 269 pułków piechoty
  • 45 kompanii pancernych
  • 71 pułków artyleryjskich
  • 49 drużyn snajperskich
  • 28 skrzydeł myśliwców bombardujących
  • 37 eskadr śmigłowcowych

Grupa Armii "Zieqeu"

  • 157 pułków piechoty
  • 41 kompanii pancernych
  • 66 pułków artyleryjskich
  • 109 drużyn snajperskich

Grupa Armii "Zubrowka"

  • 159 pułków piechoty
  • 39 kompanii pancernych
  • 21 skrzydeł myśliwców bombardujących

Przypisy

  1. Ukochana zginęła przez ataki rakietowe Netrolli. Od tamtego momentu Gairen tak nienawidził Netrolli, że ponoć stawiał ich głowy na pale po tym jak zdobywał kolejne tereny.
  2. Jose Muros zginął ponoć chcąc odkupić swoje winy, niektórzy jednak przedstawiają go jako tchórza, który liczył na to, że zostanie zapamiętany jako bohater.
  3. Nazwa rzeki przepływającej przez Alicetown i okolice. Wypływa z położonych na południu Gór Smedangufki.
  4. Protokół ten zakłada zastosowanie masowego bombardowania i zmiany danego miejsca w całkowite pustkowia. Zastosowanie Protokołu Zhurong na terenie województwa powoduje otoczenie go i całkowite wybicie wszystkich, łącznie z cywilami i zwierzętami, jak również zniszczenie całkowite znajdujących się tam budynków. To jeden z najrzadziej wydawanych Protokołów Ostatecznych.