FANDOM

„Ludu Nexusa! Dzisiaj ruszamy na ostateczny atak. Tu i teraz wymażemy wszelakie ślady istnienia netrolli i zajmiemy te tereny w celu unifikacji pod sztandarem nowego narodu nexusiańskiego. Zaczęli tę wojnę, więc my ją skończymy. Dzisiaj wszyscy usłyszą nasz krzyk. Dzisiaj. Zmieciemy. Na zawsze. ALICETOWN!!!”
―CreationKeeper do ludu Nexusa.
12 Tanks for the Memories
20160527202128 1
Bitwa pod Alicetown
Konflikt Wojna Bermudiańska
Data 03 stycznia 2016
Miejsce Alicetown i okolice
Wynik Zwycięstwo Netrolli,
powstrzymanie Imperium Nexusa oraz jego sprzymierzeńców przed zdobyciem Alicetown,
powolne narodziny Przymierza Bermudiańskiego i Wielkiego Układu
Strony
Flaga Imperium Nexusa Imperium Nexusa,
Flaga Wielkiego Układu ochotnicy z innych nexusiańskich organizacji
Troll Netrolle pod wodzą Arcyherszta Zieqeua,
Flaga Piekła, Cesarstwo ochotnicy z Piekła oraz Cesarstwa
Dowódcy
Flaga Wielkiego Układu Arcturus Lwowski (wszechmonarcha Wspólnoty Nexusa, imperator Imperium, lider),
Flaga Imperium Nexusa Kazor Gairen (głównodowodzący)
Troll Zieqeu (lider),
Troll hersztowie rozmaitych klanów netrollskich,
Troll dowódcy sztabowi i polowi
Siły
Flaga Imperium Nexusa Armia Imperium Nexusa,
Flaga Wielkiego Układu kilkaset żołnierzy z Armii Nexusa,
Flaga Imperium ochotnicze formacje ze Wspólnoty Nexusa
Troll Ochotnicy z mieszkańców Alicetown,
Troll netrolle z Kasty Wojowniczej,
Flaga Piekła, Cesarstwo ochotnicze grupy z Piekła i Cesarstwa
Straty
80 procent sił atakujących (200 tysięcy żołnierzy) poległo w boju,
10 procent (20 tysięcy) żołnierzy imperialnych poszło do niewoli,
dużo samolotów,
oddziałów kawalerii i sprzętu pancernego
3/4 populacji Alicetown,
połowa uczestniczących członków Kasty Wojowniczej,
30 tysięcy walczących wywiezionych w głąb terytoriów podbitych na "reedukację"

Bitwa pod Alicetown - decydująca w Wojnie Bermudiańskiej batalia między Imperium Nexusa, a Netrollami. Doprowadziła do porażki Imperium, początkiem formowania się Przymierza Bermudiańskiego, ale też i Państw Nexusa, a przede wszystkim do zakończenia fali zwycięstw oraz rozpoczęcia mnóstwa porażek dotychczasowym zwycięzców, co doprowadziło do zwijania się frontu i klęsk Armii Nexusa, które skończyły się dopiero 22 lutego w wyniku wygranej Nexusianbitwie o Ortę.

Preludium do batalii

Ofensywa przeprowadzona w pierwszych dniach Wojny CreepyTown przeprowadzona przez Netrolli załamała się w bitwa w mieście nexusiańskim Nowy Walerianburg. Od tamtej pory wojska Imperium Nexusa nie napotykały żadnego oporu poza poważnym partyzanckim czy w walce o stolice krajów netrollskich. Wszystko wskazywało na to, że wojska Arcturusa "CreationKeepera" Lwowskiego przełamią blokadę Alicetown kończąc przed połową stycznia wojnę i tym samym zdobywając nowe tereny dla i tak już nieformalnie istniejącego Wielkiego Układu. Jednak Arcyherszt netrolli, Zieqeu, podjął decyzję o kontrolowanym odwrocie wszystkich jednostek do stolic, a w przypadku ich upadku - do Alicetown. W ten sposób doszło do zorganizowania strategii skupienia sił w jednym miejscu i taktyki spalonej ziemi, podczas której wywożono najważniejsze persony do stolicy Checkowii a plemiona porzucały miasta rozdzielając się i uciekając do puszcz i na stepy, by nękać nieprzyjaciela.

Pierwsza faza walki

Pierwsza faza walk o miasto. Zakończyła się zwycięstwem Wielkiego Układu.

Desant z powietrza

Żołnierze nieformalnie już dawno istniejącego Wielkiego Układu przygotowali samoloty desantowe i wojska lądowe do ataku na miasto. O 5:30 armia Imperium Nexusa zaatakowała Alicetown. Sterowce typu LC Aeroship AS-14 i samoloty desantowe stworzone na bazie B-17, C-47 i WelCor S-25 typu razem z bombowcami CI Aero-12 i WelCor S-25 przeleciały nad górami. Zwiadowcze jednostki morskie przygotowane na nadejście ataku strzelców górskich zostały zaskoczone atakiem ze strony bombowców nurkujących. Raporty jakie dotarły do miasta zaskoczyły obrońców. Przygotowani byli na atak wszystkimi rodzajami wojsk jednocześnie, ale nie na taką skalę. Cywili nie można było ewakuować, netrolle i tak już nie miały dokąd uciec. Głównodowodzący atakiem Kazor Gairen był znany ze swojej nienawiści do tej rasy, gdyż stracił przez nich żonę, a starszy syn poległ w Wielkiej Krucjacie Nexusiańskiej. Jego młodszy syn i córka to jedyne co mu pozostało po śmierci żony, chciał więc wziąć odwet na całej rasie za śmierć ukochanej.

Atak spadochroniarzy nastąpił tuż po bombardowaniu powietrzno-artyleryjskim, choć na szczęście Alicetown nie ucierpiało tak bardzo w wyniku tej taktyki. Większość pocisków udało się zestrzelić nim doleciały do miasta, mimo to jednak nie ocalono większości z wałów obronnych i posterunków, jak również baz. Wojska spadochronowe zajęły bramy miasta, autostrady, elektrownie oraz ratusz miejski. Arcyherszt zdołał uciec z atakowanego Pałacu Arcyherszta i schować się w jednej z melin teraz będącej siedzibą sztabu. Nie doszli jednak do centrum - dzielnice okalające śródmieście były istnymi fortyfikacjami. Na wieść o ataku na Alicetown netrolle ogłosiły wielką wojnę z Imperium Nexusa.

Atak na okopy przy Galeryi Stouecnei

Crossing the battlefield by rou g-d53kmce

Nexusiańscy piechury w Alicetown w okolicy Galeryi Stouecnei.

W okolicach Galeryi Stouecnei miały miejsce największe batalie. Obrona netrollska była tam najsłabsza. Siły Lwowskiego z nim na czele ruszyły aby zrobić wyłom i połączyć się z żołnierzami z 16. Regimentu Pancernego. Osobiście kierował siłami Gwardii Nexusiańskiej siedząc za sterami czołgu Macharius i obsługując wieżyczkę. Galerya stała się areną krwawych walk, żołnierze walczyli na każdym piętrze, pojazdy wspierały ich z ziemi dając ogień przeciwpancerny oraz serie z CKM-ów. Macharius Lwowskiego zniszczył dwa T-72. Gdy usiłowali się przedrzeć okazało się iż od zachodu uderzyła wielka grupa armii netrollskiej. W Galeryi zaś musiał stawić czoło cesarskimi czołgami Tiger oraz Kaiser. Trzy zdołał zniszczyć, dwa uszkodzić. Niestety podczas starcia z jedną z maszyn netrollskich, jaką był ich M1A1 Abrams pojazd dostał w gąsienice, a drugi z czołgów tego typu trafił w maszynę. Lwowski oddał strzał w stronę stojącej na wprost i zrobił co mógł aby obrócić wieżyczkę ku następnemu. Wtedy obie maszyny trafiły się nawzajem - netrollska eksplodowała i została pogrzebana pod gruzem, a Macharius dostał w wieżę. Arcturus stracił przez chwilę przytomność, złamał lewą rękę, a na dodatek rana pojawiła mu się na czole.

Wydał więc rozkaz do odwrotu. Do godziny 17 wojska nexusiańskie zostały wyparte z miasta. Wieść o tym rozbudziła nadzieję wśród pobratymców Zieqeua na zwycięstwo. Co więcej regiment cesarski dostał wiadomość iż Arcyherszt przystaje na sojusz, ale Piekło powiedziało że dołączy jeśli tylko bitwa zakończy się widoczną wygraną. Siły Nexusa tym czasem przegrupowały się, przywrócone do jakiegoś stanu. Wściekły wszechmonarcha nakazał dniem i nocą bombardować miasto przy jednoczesnym utrzymaniu pozycji. Zakazał odwrotu. Siły Piekła wysłane zostały celem zaatakowania pozycji Armii Nexusa, które usilnie broniły się na pobliskim lotnisku aeroklubowym, przerobionym na bazę lotniczą. Nim jednak dotarli w ogóle do płotu zostali zaatakowali przez podjazd, który załatwił dwójkę towarzyszy i trzeciemu odrąbali lewą rękę. Czwarty i piąty z drużyny komandosów cudem uszli cało razem z rannym. Samoloty tymczasem wystartowały i zrzuciły bomby na śródmieście, niemalże rujnując Pałac Arcyherszta do reszty. Piętra od drugiego w górę zniszczone były całkowicie, sala balowa miała dwie wielkie dziury, w suficie i podłodze. Dwie z wież zawaliły się od bomb jakie zrzuciły bombowce nurkujące. Uszkodzeniu uległ system hydrauliczny, oberwała również pijalnia alkoholu i łaźnia pałacowa.

Armia Imperium okopała się w Galeryi całkiem porządnie. Stanowiska obsadzili superżołnierze, czołgi oblężnicze oraz żołnierze w pancerzach wspomaganych Mark V. Walki były całkiem poważne, ponieważ przebicie się żołnierzy nexusiańskich doprowadziłoby do przebicia się ku centrum i usiłowanie oddzielenia od siebie sił netrollskich.

Skład armii

Imperium Nexusa

Netrolle

Przypisy