FANDOM

Hammer of emperor by nerrig-d861zps
Bitwa o Avintulę
Konflikt Wojna Bermudiańska
Data 08-12 styczeń 2016 roku
Miejsce Avintula, wymiar Laigera,
Kanion Hersata
Wynik pyrrusowe zwycięstwo Wielkiego Układu,
chwilowe zatrzymanie sił Przymierza
Strony
Flaga Wielkiego Układu Wielki Układ,
Flaga Unii Unia
Sztandar Przymierza CreepyTown Przymierze Bermudiańskie
Dowódcy
Flaga Wielkiego Układu Ora Jano (lider),
Flaga Wielkiego Układu Jose Merise (siły morskie),
Flaga Unii Piter Baeger
Flaga Piekła Lilith Zrodzona w Mroku (lider),
Cesarstwo Heinrich Ratch
Siły
Flaga Wielkiego Układu Armia Nexusa,
Flaga Imperium Pospolite ruszenie,
Flaga Unii 4 regimenty powietrzno-desantowe Unii
Troll Klasy wojowników,
Cesarstwo Cesarskie pułki pancerne,
Flaga Piekła Rekieterzy Lilith,
Flaga Piekła Piraci Czarta,
Sztandar Przymierza CreepyTown Wojska najemne
Straty
milion regimentów,
20 flot gwiezdnych,
20 flot powietrznych,
507602 żołnierzy zabitych,
49103 żołnierzy rannych,
26741 żołnierzy zaginionych
setki tysięcy regimentów,
ponad 25 procent pojazdów biorących udział w Wojnie

Bitwa o Avintulę - jedno z ważniejszych starć, które zostało zakończone pyrrusowym zwycięstwem Wielkiego Układu. Na jakiś czas zatrzymała pochód, ale do czasu bitwy o planetę Orta Przymierze Bermudiańskie nadal miało szalę zwycięstwa po swojej stronie. Walka na planecie kupiła Wielkiemu Układowi czas na zbudowanie bomby memowej i jednocześnie stworzenie większej armii.

Przed bitwą

Siły Wielkiego Układu były w masowym odwrocie od klęski pod stolicą Checkowii - Alicetown. Siły wiedziały że najlepszą obroną jest atak, była to podstawa nauczania we wszystkich akademiach zarówno Wspólnoty jak i Koalicji. Prawnie Wielki Układ jeszcze nie istniał, ale wszyscy wiedzieli o zacieśnianiu się unii dwóch państw, która zmieniała się coraz bardziej z personalnej w realną, na przykład zniesiono Radę Koalicji i wprowadzono jeden Parlamentum, a armie razem stanęły pod nazwą Armii Nexusa, choć i wtedy istniała spora autonomia. Zdając sobie sprawę, że klęska może się znowu powtórzyć zważywszy na walkę zarówno z Przymierzem, jak i z Osią Antynexusiańską Lwowski postanowił przyjąć główny atak na najbliżej położonym wymiarze kontrolowanym przez Imperium wymiarze, którzy znajdował się trzy dni drogi międzywymiarowej od Wyspy Afenetreti, która była bramą do najazdu na płaskowyż Nexus. Tym razem jako lider nie wyruszył - zrobiła to kanclerz Ora Jano. Sam był zajęty obroną Unii oraz ratowaniem sytuacji po Alicetown.

Przebieg bitwy

Nadejście sił bermudiańskich

Przymierze przyszło do wymiaru Laigera dosyć błyskawicznie. Armada transwymiarowych pancerników netrollskich klasy Pikna, wspomagane przez cesarskie fregaty Andreasburg i piekielne śmigacze kosmiczne Żagle Burzy przybyły na lokalną planetę lesistą Avintulę. Napotkali tam flotę pojazdów LC Starship SSh-33 i wielu innych okrętów kosmicznych. Cesarscy mieli jednak ze sobą kilka okrętów TC-18 Archangel, produkowane u nich na kupionej licencji od Wielkiego Układu i nazwane WRB Klausewitz B-158. Nazywane przez Wielki Układ "Gniewem Kaisera" rzeczywiście budziły trwogę wśród nexusiańskiej armady.

Skład wojsk

Wielki Układ

Przymierze Bermudiańskie

Przypisy