FANDOM

Argos Kilm
Bitwa nad Argos Kilm
Konflikt Wojna Gildii
Data 13 Aprilusa, Miesiąca Porządku 1:980 Terry (13 sierpnia 3379 roku)
Miejsce Argos Kilm
Wynik Zwycięstwo Kombinatu Arkturiańskiego,
wybuch Wojny Gildii
Strony
Logo Lwowski Corporation Kombinat Arkturiański:
Logo Lwowski Corporation Lwowski Corporation,
Logo Milicji Lwowski Corporation Milicja Lwowski Corporation,
Logo Lwowski Corporation mieszkańcy planety i jej księżyca,
Flaga Imperium Arkturiańskiego Imperium Arkturiańskie
Logo Czevak Industries Kombinat Przemkowski:
Logo Czevak Industries Czevak Industries,
Logo Kombinatu Kombinat,
Flaga Frakcji Przemka0980 Republika Osterańska
Dowódcy
Logo Lwowski Corporation Arcturus Lwowski (lider),
Logo Lwowski Corporation Lonia Trocki
Logo Czevak Industries Przemysław Czevak (lider),
Logo Czevak Industries Umaris Kargo
Siły
Logo Lwowski Corporation siły obrony planetarnej,
Flaga Imperium Arkturiańskiego Armia Imperium Arkturiańskiego,
Logo Milicji Lwowski Corporation kontyngent wojskowy Milicji Lwowski Corporation
Logo Czevak Industries prywatna armia korporacji Czevaka,
Flaga Frakcji Przemka0980 Armia Republiki Osterańskiej,
Logo Kombinatu wojska Kistandoru,
Logo Kombinatu wojska Orianu,
Logo Kombinatu wojska Koryntu
Straty
spore straty w ludności cywilnej,
strata 40 procent sprzętu,
wojska obrony planetarnej mają 55 procent strat w uzbrojeniu i 50 w zasobach ludzkich
utrata 12 z 16 okrętów gwiezdnych,
strata tysięcy kosmolotów,
śmierć wielu żołnierzy

Bitwa nad Argos Kilm była krwawą i decydującą bitwą dla Lwowski Corporation podczas Wojny Gildii. W wyniku potyczki Kombinatu Arkturiańskiego z Kombinatem Przemkowskim wiele istot poginęło. Argos Kilm miało dużo kopalni złota i należało wraz z księżycem ekonomicznie do firmy twórcy rasy Arkturian. Armia Czevak Industries brutalnie zaatakowała to miejsce, rozpoczynając Wojnę Gildii.

W tamtym czasie Lwowski Corporation i Czevak Industries nie mieli jeszcze sojuszników, toteż spotkali się bez pomocników. W wyniku walk na planecie zniszczona została większość farm i miast. Na orbicie pojawiło się masę wraków okrętów obydwu stron. W wyniku tego rozpoczęła się prawdziwa wojna między korporacjami, które wykorzystały rozmaite państwa oraz własną ochronę, dając masę broni wojskowym walczącym po ich stronie.

Geneza

Przemysław Czevak, lider Czevak Industries, kłócił się o hegemonię z innym magnatem korporacyjnym - Arcturusem Lwowskim. Z tego powodu gdy powstały kombinaty, w których naprzeciw siebie stanęły ich korporacje oraz sojusznicy, kwestią czasu było tylko, kiedy dojdzie do regularnej wojny między Lwowskim, a Czevakiem. Niestety do koalicji gildyjnych doszło wiele innych frakcji typu korporacje, czy też państwa. Argos Kilm było kolonią niepodległą, pod protekcją Imperium Arkturiańskiego, kierowanego przez lidera Lwowski Corporation. Przez to planeta była niezmiernie czułym punktem. Szczególną udręką był fakt że niedaleko niej przebiegał szlak handlowy łączący Maya Planet z Ratorią. W tej sytuacji zarząd dostał propozycję zaatakowania jako siły grupy planet przyszłego Kombinatu - Kistandoru, Orianu oraz Koryntu - razem z żołnierzami z Republiki Osterańskiej ruszyli celem zajęcia planety.

Przebieg batalii

Zajęcie Argos Kilm

Gdy tylko siły zajęły ją i jej satelitę Lwowski chciał raportów. Okazało się że jego przyjaciel z czasów Trzeciej Wojny Światowej wypowiedział mu wojnę. Obaj tego nie chcieli, niestety nie mogli dojść do kompromisu wskutek czego wybuchła walka. Nim jednak siły Milicji napotkały jakieś siły regularne okazało się że przybyłe siły inwazyjne były najemnikami opłacanymi przez nich i stracili u siebie wszelakie tytuły, rangi oraz możliwość życia w granicach swoich ojczyzn.

A to był błąd - wielu najemników, kaprów, piratów, byłych terrorystów oraz weteranów wielu poprzednich lub trwających wojen zaciągnęło się do Ochrony Czevak Industries albo Milicji Lwowski Corporation. Jedni widzieli możliwość wzbogacenia się, inni zaś spełnienia szlachetnych ideałów walki o wolność albo też najzwyczajniejsze w świecie możliwości zyskania sobie sławy bohatera wojennego.

Jako pierwsza ciężar wojny przyjęła pustynna, przygraniczna kolonia bogata w złoża energii chi o nazwie Argos Kilm w systemie Urija. 13.04.1:980 Terry, to jest 13 kwietnia 3379 roku siły przemkowskie dotarły na tą planetę. Cała planeta była prywatną własnością Lwowski Corporation, więc dokonano ataku na stacje orbitalnej oraz największe z miast. Pomimo zaskoczenia obrońcy byli przygotowani na atak sił Kombinatu Przemkowskiego.

Batalia w pustce

W czasie gdy siły Kombinatu Przemkowskiego zaatakowały powierzchnię w pustce kosmicznej również nie było łatwo. 7. Flota Oriańska i 12. Imperatorska Flota Wojenna Jarganu wdały się w walkę niedaleko windy orbitalnej Kalrath. Okręt uderzeniowy Arkturian Hara znalazł się pod ogniem krzyżowym ze strony oriańskich statków Ugluk i Imarida. Doszło do abordażu, w czasie którego Lonia Trocki odpierał atak na jednostkę wówczas do niej przypisany. Ze względu na ciasne korytarze nie mógł użyć granatników, na szczęście były jednak łaziki okrętowe, które służyły za swego rodzaju ciężkie wsparcie. W trakcie abordażu wycofał się do sekcji dział lewoburtowych, gdzie doszło do eksplozji zgromadzonych tam pocisków do makrodział, rozrywając Harę na pół. Okręt miał połączenie jedynie poprzez główną halę transportującą pociski ze zbrojowni do sekcji torpedowych.

Odzyskanie Havaranu

Kontratak Kombinatu Przemkowskiego

Lwowski traci Argos Kilm

Posiłki z Imperium Lwowskiego

Sztandar arkturiański nad Górą Beethovena

Skutki

Rozkład sił

Kombinat Arkturiański

Kombinat Przemkowski

Ciekawostki