FANDOM

„Naszą wyspę od lat nawiedzały wojny, klęski oraz anomalie, więc wątpię aby ktokolwiek i kiedykolwiek ją zajął.”
―Loki Krueger podczas spotkania z Arcturusem Lwowskim pod koniec Wojny o Pokój na Gai Bermudii.
Wyspa Kraj

Wyspa Bermudia

Bermudia to wyspa położona na terenie Trójkąta Bermudzkiego w połowie neutralna, a w 1/3 zamieszkała i kontrolowana przez zwolenników Przymierza Bermudiańskiego, zaś na południu - przez zwolenników Arcturusa Lwowskiego. Położona jest na Gai Bermudii. Część północno-zachodnia stanowi trzon tej organizacji - na południe od Znanej Części znajduje się Piekło, frakcja demonów pod władzą Lilith Zrodzonej w Mroku. W zatoce istnieje założone przez nieludzi miasto Lich City, obecnie stolica samozwańczej republiki. W Znanej jest najwięcej cywilizacji, to tam koncentruje się cała cywilizacja, a jedną z najsilniejszych w regionie jest Federacja. Nieznana Część jest uważana za dziką, lecz nie jest ona taka w całości. Oprócz agresywnego i imperialistycznego państwa Piekło istnieją też inne organizacje, jak połączona z Wielkim Układem przy pomocy unii personalnej Unia, zawijająca kiedyś do portu w Lich City oraz Nordreg (miasta założonego przez ludzi).

Wyspą targa Wojna Bermudiańska, część wielkiej gry politycznej zwanej Nieskończoną Wojną. Toczy się ona między Państwami Nexusa (inna nazwa Wielkiego Układu), a Przymierzem Bermudiańskim. Linia frontu przebiega właściwie na lądowych granicach Unii, ucierpieli też w niej cywile - podczas walk zbombardowano Enclave Capital City - stolicę państwa złożoną z archipelagów i platform, a na wyspie bomby nexusiańskie zrzucono na tereny wojskowe w Lich City oraz miasta w całości należące do wroga. Nordreg i wiele innych miasteczek jest neutralnych wobec wojny, Lich City wywalczyło ją sobie w powstaniu przeciwko Wielkim Graczom. Wiele z nich należy do innych Graczy, jak Nordreg, które należy do Porozumienia Antywojennego - tereny walk leżą bowiem gdzie indziej, a walki tyczą się tylko Państw i Przymierza. Całą wyspę zaś otacza Spice Sea, które jest mieszanką wody i dziwnych substancji, przez co statki potrzebują specjalnych układów aby w ogóle się na nim znaleźć. Na granicy, jeśli się statek nie przerzuci wówczas panuje taka sytuacja jakby utknął na mieliźnie.

Historia

Tysiąclecia ukrycia

Przez tysiąclecia wyspa pozostawała ukryta przed światem zewnętrznym, tak jak cały obszar Trójkąta Bermudzkiego. Nie tylko Fantazja nic o tym nie wiedziała, ale też cała Gaia Bermudia. Mieszkańcy za bardzo się nie interesowali światem zewnętrznym, zajmowali się tylko regionem. Według lokalnych wyspa ta, przed pojawieniem się Federacji, nawiedzana była przez anomalie aż w 2009 roku powstało państwo ze stolicą w Zeleagradzie. Nordreg głównie zamieszkiwali ludzie, a Lich City - nieludzie. Ci drudzy zawsze prześladowali na wyspie ludzkość, traktowali ich jako niewolników lub mięso armatnie, ale wraz z rządami jej lidera - Karla Zelei Ceaudreanu - role się odwróciły. Do tego czasu mieszkańcy żyli w swoich regionach, głównie w Znanej Części, nie myśląc o eksploracji wyspy.

W trakcie powstania Federacji miała miejsce Wojna Ojczyźniana. Bermudiański Ruch Oporu, Lich City i Nordreg stworzyły Sojusz Antyfederacyjny, jaki początkowo odnosił sukces, lecz ostatecznie przegrali. W trakcie federacyjnego prymu jednak Auferia Kaisteras została złapana i magią zmieniona na jedną z przywódczyń Sojuszu. Wkrótce jednak stracili nad nią kotrolę i pognała za Linię Wschodnią, zmieniając się w Mistrzynię Legionu, frakcji potworów o jakich się nie śniło nikomu. Ceaudreanu i jego Dzieci zdołały ją jednakże pokonać i tym samym zakończyć inwazję Legionu. Jak się okazało Karl zdołał schwytać jej duszę, odtworzyć ciało w Zeleagradzie i usunąć wszelkie ślady prania mózgu, dzięki czemu, choć wszystko pamiętała i posiadała moce, stała się z powrotem umiłowaną córkę Wodza Federacji Bermudzkiej, a nawet ponoć ma być następczynią swego ojca.

Odkrycie przez cywilizacje Fantazji

Góry Tyraiso

Góry Ceaudreanu były miejscem spotkania Centrum z Federacją Bermudzką.

Kiedy do wymiaru dotarły ekspedycje z Centrum początkowo nic nie wiedziano o wyspie. Odkryły ją co prawda, ale uznawały za inny wymiar. Wkrótce jednak robiły się tu pojazdy Koalicji i ścigane Osi. Obiekty zidentyfikował przypadkiem Primaris Magos, a wyspę - zupełnym przypadkiem, gdy Koalicja ONZ i większości cywilizacji związanych z Centrum broniła planety przed Sługami Upadłego Pierwszego bronili planety przed Sługami. Konflikt ten, od czasu odkrycia wyspy nazwano Wojną o Pokój na Gai Bermudii. Gdy Oś Sług zaatakowała Federację, bardzo szybko radzili sobie z jej wojskami. Wiedząc, że Koalicja ma już kilka zwycięstw na swoim koncie postanowili do niej dołączyć i zniszczyć Alians Sług. Mieszkańcy byli podzieleni - jedni widzieli ich jako śmiertelne zagrożenie dla wyspy, a drudzy jako wybawicieli i obrońców przed ekspansywną, zaborczą Federacją Bermudzką Karla Zelei Ceaudreanu. Ci drudzy stworzyli wiele organizacji, zaczęli ponownie swe okrutne rządy, które przez tyle lat państwo ze stolicą w Zeleagradzie umiejętnie zwalczało.

To właśnie na wyspie doszło do bitwy o Lich City, w której zginął Agrinord, lider inwazji Sług na planetę. W ten sposób szala zwycięstwa przechyliła się na korzyść obrońców. W czasach wojennej zawieruchy powstawały liczne garnizony batalionów karnych, legii cudzoziemskich i innych grup złożonych z rekrutów ochotniczych lub przymusowych[1]. Jedną z takich był 110. Regiment Ochotniczy Zakonu Rycerzy Wielkiego Pokoju w Centralii, który podniósł bunt na tydzień przed zakończeniem wojny. Kapitulacja Aliansu Sług na planecie oznaczała rozwiązanie tego typu oddziałów. Potwierdzał to również przybyły do wszystkich koszar regimentów ochotniczych list, a raczej jego kopie. W tych miejscach zapanował wybuch radości poborowych żołnierzy.

Okres spokoju

Okres od 17 sierpnia do 13 grudnia w roku 2015 na pewno można uznać za stabilny i w miarę spokojny dla wyspy. Nie doszło do żadnych wojen czy utarczek granicznych, ożywił się handel Federacji i innych organizacji z resztą Gai Bermudii. W tamtym czasie wytyczono nowe drogi oraz założono nowe miasta oraz wsie, zwłaszcza na południu czy wschodzie Bermudii, czyli w Nieznanej Części. Odbudowano zniszczenia wojenne, a Linia Wschodnia stała się miejscem, do którego trafiało sporo wsparcia ze strony Rycerzy Wielkiego Pokoju.

Wojna między dwoma Wielkimi Graczami

13 grudnia 2015 roku Imperium Nexusa i Netrolle z wyspy Bermudia rozpoczęły Wojnę Bermudiańską. Atak obu frakcji na siebie nawzajem odbył się w tym samym czasie. Wkrótce powstało Przymierze Bermudiańskie i Państwa Nexusa. Do kwietnia sytuacja na froncie sprawiła, że granice Unii i Nowego Lizandrysu z Piekłem, Checkowią i Federacją stały się linią frontu na wyspie. Panuje wojna pozycyjna, zniszczeniu uległo wiele dróg, lasów oraz pól. Najgorsza sytuacja ma się na tak zwanym Kościanym Moście, gdzie codziennie giną całe kompanie. Batalia ciągnąca się tam od kwietnia 2016 roku jest znana jako bitwa o Kościany Most wśród Przymierza, a Armii Nexusa - nad Krwawą Rzeką. Na całą Fantazję przyjęła się nazwa bitwa o Kościany Most na Krwawej Rzece[2]. Wojna doprowadziła do poważnych zniszczeń w wielu dużych miastach, w tym w mieście Lich City.

Potem konflikt wraz z Ofensywą Scheffenberga poskutkował okupacją Arcyksięstwa i Republiki Krajowej. Jednakże wkrótce sztab w Stołecznej Enklawie zdecydował o przeprowadzeniu operacji "Morski Piasek", która miała na celu wyzwolenie nexusiańskich ziem. Poskutkowało, a Przymierze zaczęło się chwiać. Zmiana frontu nastąpiła jednak dopiero w grudniu 2017 roku, kiedy to padł Dystrykt, największy slums Federacji Ceaudreanu. Rozpoczęło to serię niepowodzeń na froncie dla bermudiańskich sił, nawet operacja "Karty na stół" nic nie dała, ale osłabiła siły nexusiańskie. 20 lipca 2020 roku, gdy atak na wymiar Bermudia Secunda zakończył się sukcesem wówczas cały wymiar opustoszał, a Instytucje Centrum wymusiły podpisanie 22 lipca rozejmu na wyspie, a konkretniej - na Górze Smoczej, zaś 05 sierpnia podpisano traktat pokojowy na Luciusie, w pobliskim wymiarze Astronomican. Od tamtego czasu na wyspie panuje spokój, choć czasami zdarzały się lokalne konflikty.

Frakcje

Znana Część (szary kolor na mapie)

Lates 1.0.4

Teoretyczna mapa Znanej Części wyspy (podziękowania dla Przemka0980)

Znana Część to tereny znane przed odnalezieniem w Fantazji wyspy Bermudia przez odkrywców z Centrum oraz początkiem wojny.
  • Federacja - zbiór rozmaitych państw kierowany przez Karla Ceaudreanu. Uważają że ludzkość jest rasą panów, a nieludzie mają się im podporządkować. Do Przymierza dołączyli najpóźniej, bo dopiero po tym jak aresztowano i stracono przez Wszechpolicję Nexusa przebywających wówczas w Wielkim Układzie oficerów i polityków federacyjnych za to, że przemycali broń dla Netrolli, co oburzyło Państwa. Opinia publiczna zażądała wendetty na nich, więc Ceaudreanu i reszta polityków podjęła decyzję o wstąpieniu do ich wrogów, to jest Cesarstwa, Piekła i Netrolli.
  • Wolne Miasto Lich City - samozwańcza republika piracka ze stolicą w tej aglomeracji. Zajmuje tereny miasta i okoliczne miasteczka czy wsie. Powstała podczas insurekcji mieszkańców przeciwko frakcjom Wojny Bermudiańskiej. Przymierze straciło wówczas symbol, Wielki Układ zaś - terytoria. Uważa się te tereny za anarchistyczne oraz objęte Traktatem Neutralności, ratyfikowanym na Forum Fantasia (rodzaj ONZ w Fantazji) w jego siedzibie - Centrum - oraz rebeliantów, czyli Lich City.
  • Wolne Miasto Nordreg - nieformalnie tak się nazywa władza miasta Nordreg. Kontroluje ona kilka wiosek oraz miast. Tereny te należą do Porozumienia Antywojennego i dzięki możliwości transportu przez rzeki ich pojazdy mogą wpadać do Spice Sea oraz do miast w Federacji Bermudzkiej jak również do Lich City. Ponieważ teren ten należy do Porozumienia Antywojennego władze są w stanie zimnej wojny z Unią, Krajową Republiką Ludowo-Demokratyczną, Hanzą Północną i Arcyksięstwem Nowego Lizandrysu od strony Wielkiego Układu, a od strony Przymierza Bermudiańskiego z Checkowią, Nev'ah, Republiką Smerfii, Chi-charrą, Federacją Bermudzką i Piekłem.
  • Niepodległe Państwa Północne - umowna grupa miast-państw, leżących na północ od Nordregu i Federacji, na południe od Hanzy Północnej i na wschód od Filanki. Najsłynniejsze miasta to Centralia, Leeshran oraz Irenestadt, jak również podwodne miasto Bermud, położnone gdzieś pod cieczą, jaka wypełnia Spice Sea.
  • Głębina Neptuna - niezależne miasto podwodnych istot, jakie utrzymuje kontakt jedynie z Wolnym Miastem Lich City. Istoty z powierzchni mogą wejść jedynie do niektórych dzielnic poprzez specjalne skafandry, a dostać się można jedynie poprzez batyskafy z oznaczeniami Mare Internum, okrętu Stanislausy Thatch-Avery. Nie jest jedyna - Nexus i Federacja też się dogadały z miastem, organizując nawet specjalne przedsiębiorstwa prowadzące wycieczki do Głębiny Neptuna.

Nieznana Część (czarny kolor na mapie)

Nieznana Część to tereny nieznane przed odnalezieniem w Fantazji wyspy Bermudia przez odkrywców z Centrum oraz początkiem wojny.

  • Unia - leży na południu. Jest w unii personalnej z Wielkim Układem. Wszystko zaczęło się wraz z upadkiem tamtejszych cywilizacji, które ewakuowały się na masową skalę z wyspy lub też zostały z niej wygnane. Gdy doszło do ustanowienia Stołecznej Enklawy powołano unię, a Arcturus Lwowski został jej imperatorem. To monarchia konstytucyjna, po zagładzie planety Imanathn należącej do Państw Nexusa, w której zginęli tylko żołnierze Przymierza, co otworzyło drogę do podboju wyspy, a Unia stała się do tego bazą wypadową. Jednak bitwa pod Zelagradem - stolicą Federacji - zatrzymała pochód i sprawiła, że teraz wojna weszła w etap patowej sytuacji.
  • Piekło - państwo ze stolicą w mieście o tej samej nazwie, rządzone przez Lilith Zrodzoną w Mroku w sposób autokratyczny. Leży na południe od Federacji i oddziela ją od państw Netrolli. Piekło ma bitną armię, nie lubią jednak swojego północnego sąsiada, który w czasie Wojny o Pokój na Gai Bermudii najechał naród demonów i innych piekielnych z wyglądu istot rządzonych przez rozmaite grupy przestępcze czy anarchistyczne pod pretekstem cichego wspierania Sług Hastadariusa i jego sojuszników.
  • Checkowia - państwo Netrolli, obecnie główne państwo. Stolicą jest Alicetown - miejsce gdzie w styczniu 2016 roku Imperium Nexusa nie zdołało rozbić ich potęgi i podbić tej rasy[3]. To stąd władzę nad resztą swojego ludu ma Arcyherszt Zieqeu. Jest to bardzo zróżnicowana kraina - na zachodzie istnieją pagórki będące odgrodzeniem od Federacji, na południu są rzeki gdzie na trzech z siedmiu mostach wiodących na południe znajduje się linia frontu, na północy istnieją śnieżne pustkowia, zaś na wschodzie istnieje pustynia. Jest to teren żyzny, w większości klimat jest umiarkowany lub stepowy, co przekłada się na urodzajność lokalnych gleb.
  • Arcyksięstwo Nowego Lizandrysu - państwo na północny zachód od Unii. Jest to jeden z narodów należących do Koalicji Nexusa, powstały specjalnie w ramach zapory przeciw Przymierzu. Obywatele są rodowitymi mieszkańcami wyspy, Nowy Lizandrys to nazwa stolicy arcyksięstwa. Miejsce to zamieszkują Ci obywatele wyspy, którzy porzucili Przymierze Bermudiańskie tylko dlatego, że woleli porządek narzucony przez wszechmonarchę-imperatora. Jako integralna część Wielkiego Układu zrobią wszystko aby zabić każdego żołnierza wroga, który ośmieli się podejść bliżej stolicy i teleportu, wiodącego do bramy międzywymiarowej w okolicy Olympus Mons.
  • Hanza Północna - tajemniczo upadłe państwo. Zaledwie pod koniec Wojny Bermudiańskiej zostało odnowione i wstąpiło do Państw Nexusa, jako część Koalicji. Hanza Północna stanowi największe na wyspie stanowisko archeologiczne, gdzie archeolodzy, paleotechnolodzy i badacze z całej Fantazji usiłują odkryć co się stało z tymi ziemiami. Nie stwierdzono żadnych elementów walk, klimat najwyraźniej również nie wpłynął za mocno na mieszkańców, co jest niezwykle zagadkowe.
  • Dragoss - smocze państwo leżące na północ od Finlanki, na wschód od U-Bootstadt i na zachód od Małej Alzacji. Dragoss to państwo o hierarchii plemiennej, tak samo w rządach. Wejść tam mogą tylko smocze lub jaszczurze rasy, ale nie ludzkie rasy czy jakieś inne im podobne. Przebywać tam mogą jednak Ludzie Realni, jakich smoki uznają za równych sobie. Dragoss jest ich ostatnią ostoją na ludzkiej teraz Gai Bermudii.
  • Finlanka - państwo powstałe z resztek pokonanego Legionu. W czasach Wojny o Pokój na Gai Bermudii Legion pomagał Sługom dostać się na zachód Federacji, co przypłacił pacyfikacją przez siły Koalicji Centrum-ONZ-Federacja, gdy tylko wyszły dowody. Finlanka została stworzona przez córkę Ceaudreanu, Auferię, ta jednak nie chciała obejmować władzy nad tym krajem i oddała go w ręce mieszkańców, gdy tylko skończyła się wojna. Obecnie państwo jest całkowicie neutralne, istnieje w nim coś między szariatem w wersji animistycznej, a demokracją oligarchiczną.
  • Chi-charra - państwo netrollskie. Chi-charra jest regionem, gdzie żyją rasy z Wysp Arpa, ale większość stanowią Netrolle. Podczas Wojny Bermudiańskiej front przeważnie nie posuwał się dalej niż kilometr od granicy i znajdował się raz w strefie nadgranicznej Chi-charry, a raz w strefie Unii. Chi-charra do dzisiaj pozostaje bermudiańskim państwem, taj jak sąsiadujące Nev'ah i Smerfia.
  • Republika Smerfii - państwo ras z Wysp Arpa, założone przez Netrolle, obecnie ponad 2/3 mieszkańców to Netplatyrowie. W tamtym regionie mieszkają jednak jeszcze rasy Legionu, konkretniej na granicy ze Skelią. Republika Smerfii należy do Przymierza Bermudiańskiego, jednakże tamtej region nie został aż tak dotknięty Wojną Bermudiańską. Wojna toczyła się na terenie Nev'ah i Chi-charry.
  • Wolny Templaraburg - położony wśród gór i w nich wybudowany gród niezwykle zaawansowany arkanistycznie, a technologicznie nie wykraczający poza obecny poziom. Krzyżują się w nim drogi prowadzące do Skelii, Finlanki, Checkowii i Nev'ah. Miasto to żyje głównie z handlu, jest jedną z największych aglomeracji w regionie. Zostało wybudowane przez uchodźców i żołnierzy zakonnych. Centrum stanowi wzniesiony na wzgórzu na wysepce istniejącej na rzece położonej na wschód od Góry Smoczej zamek wykonany z betonu.
  • Miasto U-Bootstadt - miasto rozmaitych okrętów podwodnych. Stworzone przez anomalie, jakie ściągnęły okręty, około 15 takich pojazdów podwodnych z różnych epok, a wszystkie to U-Booty, stąd nazwa miasta. Leży na północy archipelagu, dosłownie w klifie, na nim, pod nim oraz na plaży przy klifie. Stworzyli je naziści z Neuen Drittes Reich jako baza wypadowa do ataku na resztę Bermudii, ostatecznie jednak pokonały ich siły zakonne wraz ze swoimi sojusznikami w czasie wojny z Aliansem Sług. Obecnie osada jest kontrolowana przez niezależne władze demokratyczne pod lennem zakonnym.
  • Skelia - drugie z państw dawnego Legionu. Skelia to wielki kraj pełen stepów, tajg, tundr oraz wielu innych miejsc, jakie są nietypowe dla tej strefy. Kraj ten jest dobrze rozrastającym i rozwijającym się bytem. To dyktatura wojskowa, świecka i neutralna względem pozostałych frakcji, zwłaszcza wobec tych, które toczyły Wojnę Krajową. Jako jedni z nielicznych - obok Ash-nozy i Finlanki - uznają istnienie Wolnego Miasta Lich City, dlatego otworzyli w swojej stolicy placówkę dyplomatyczną, podobnie jak otwarto ich placówkę w śródmieściu Lich City.
  • Tereny Vice Island Town - miasto niezależnie, ale przez istniejące tam fedenklawy jego status waha się między byciem wolnym miastem-państwem, a terytorium Federacji Bermudzkiej. Jest pod protektoratem Centrum. Założone zostało przez Federację Bermudzką i Wielki Układ w czasach, gdy ta pierwsza organizacja nie była jeszcze częścią Przymierza. Prawnie jest terenem stowarzyszonym ze Stanami Zjednoczonymi, będąc w połowie niepodległe, a w połowie terenem amerykańskim.
  • Hanza Południowa - państwo powstałe z nexusian i bermudian, którzy znaleźli z Legionem wspólny język i założyli państwo o podobnym działaniu co stara Hanza Północna. Jednak w przeciwieństwie do niej oni nie mają zamiaru dołączyć do Wielkiego Układu. Utrzymują jednakże ze swoją północną wersją i z Unią znakomite stosunki, zwłaszcza w przypadku handlu morskiego czy lotniczego.
  • Ash-noza - trzecie państwo Legionu. Demokracja, która bardzo mocno przypomina Republikę Wenecką. Ash-noza była kiedyś częścią powstałego po Wojnie o Pokój na Gai Bermudii Państwa Legionu, a z racji upadku i podziału go na trzy powstały Skelia, Ash-noza i Finlanka. Ze wszystkich z tych państw ta kraina jest najbardziej liberalna i szanująca prawa innych, jak również najbardziej otwarta.
  • Nowa Polska - położone na wschód od Małej Alzacji, północny wschód od Skelii oraz na północ od Ash-nozy państwo powstałe w dużej mierze przez Polaków, na początku będące ich kolonią, a potem w związku z dekretem ONZ - niepodległym krajem. W tamtym regionie żyją obok siebie ludzie i nieludzie, wyznania skupione w Jerozolimie i wyznania lokalne, języki ludzkie i bermudzki. Miejsce to jest kolebką europejskiej cywilizacji w tamtym regionie, podczas gdy Mała Alzacja jest ostoją cywilizacji północnoamerykańskiej i latynoskiej.
  • Mała Alzacja - kraj powstały przez amerykańskich Niemców i latynoskich Japończyków, mieszają się tutaj wpływy obu Ameryk, jest to też ostoja ich cywilizacji w tamtym regionie. Region ten jest bardzo surowy, obfituje w endemityczny krajobraz - dżungle pośród śniegów, pełne rozmaitej roślinności i zwierzyny. Pomimo trudności da się tutaj żyć, a mikroklimat pozwala na uprawę kilku nieznanych dotąd roślin, które wzbogaciły lokalną kuchnię, na przykład Lodowe Con Carne.
  • Nev'ah - netrollskie państwo powstałe na terenie dawno upadłego królestwa, najprawdopodobniej byli to przodkowie Unii. Nev'ah jest państwem netrollskim, ale większość zaczynają stanowić Netelfy. Warto zauważyć że jako członek Przymierza Bermudiańskiego dzielnie stawiało opór siłom Unii i Państw. Przez te tereny, a konkretniej południowy zachód kraju przetoczyła się ofensywa, jaka pozwoliła na uderzenie na ziemie Checkowii od wschodu, a przez kraj przeszły też wojska w trakcie Ofensywy Scheffenberga, jakie przyblokowały idące na odsiecz północy grupy armii na wschodzie.
  • Księstwo Ruslandii - monarchia zbudowana przez rosyjskich imigrantów z innego wymiaru. Jest to państwo demokratyczne, gdzie panuje kniaź. Netralne, ale ekonomicznie sprzymierzone zarówno z Federacją jak i z Unią. Księstwo to jest mieszanką kultury okresu Aleksandra I Romanowa z technologią futurystyczną okresu podróży kosmicznych.
  • Wolne Miasto Nowy Londyn - nadmorskie handlowe miasto na południe od Vice Island Town. Brytyjska kolonia, co oznacza że jest tym samym jednym z terenów świata zewnętrznego. Nowy Londyn to prosperująca metropolia, gdzie prowadzi się badania, mające na celu badanie warunków i zjawisk panujących w Trójkącie Bermudzkim, w tym również urządzania naukowych ekspedycji na teren wyspy. Samo miasto zbudowano w eksperymentalnej jeszcze -  biorąc pod uwagę technologie i Arkany panujące na Gai Bermudii poza Trójkątem Bermudzkim - technologii budowaniu miast-uli, znanych doskonale z wymiarów, które są rozmaitymi wersjami świata Warhammer 40,000.
  • Królestwo Zelrim - netelfickie państwo, gdzie ich kultura zmieszała się z japońską. Zelrin leży na półwyspie Qarasha, na najdalej wysuniętych na wschód ziemiach wyspy. W kraju rządzi król i Rada Królewska. Dawniej tereny te należały do Netrolli, ale postanowili podarować te nieużytki na rzecz Netelfów. Okazało się że ich magia potrafi przywrócić życie i tym samym zmienić puste, wulkaniczne pola w żyzne ziemie, a ruiny starożytnych miast w piękne metropolie.

Miejsca

Tutaj są tylko główne miejsca. Mniej ważne miasta i tereny istnieją w oryginalnym artykule.

Znana Część

  • Lich City - miasto leżące na zachodzie wyspy w Znanej Części. Niezależna aglomeracja, która po zwycięstwie w insurekcji trwającej podczas Wojny Bermudiańskiej jest jednym z największych miast neutralnej frakcji w regionie. Samozwańczo władcami są liderzy nieuznawanej republiki pirackiej zwanej Wolnym Miastem.
  • Nordreg - miasto leżące na północ od Lich City. W przeciwieństwie do tegoż miejsca w nim większość stanowią rasy ludzkie. Miasto jest neutralne wobec Wojny Bermudiańskiej, bo należy do Porozumienia Antywojennego. Od czasów odkrycia wymiaru przez cywilizacje związane z Centrum nie doszło w pobliżu do żadnej walki mającej wpływ na miasto, nawet Wojna między Sługami a Koalicją tutaj nie dotarła.
  • Dystrykt - mieszkają tutaj głównie nieludzcy obywatele Federacji. Zmuszani są tam do ciężkich prac w imię Federacji. Kiedy Wielki Układ zaatakował to miasto zdobył je na cały luty 2016 roku i zmienił jego nazwę na Lanediliagród, na cześć wszechmonarchini Nexusa i żony Arcturusa Lwowskiego. Po przegranej dla Wielkiego Układu w bitwie pod stolicą Federacji kraj Ceaudreanu przywróciła stary porządek w mieście.
  • Głębina Neptuna - jedyne w swoim rodzaju miasto. Jako jedyne na planecie znajduje się pod wodą. Nie trzyma z żadnym z Wielkich Graczy, jedyne stałe kontakty utrzymuje z władcami z Lich City. W zamian za perły i skarby świata podwodnego syreny i trytony mieszkające w nim dostają wszelkie dobra z powierzchni. Nikt z powierzchni nie może tam mieszkać ani się pojawić, tyczy się to też syren i trytonów którym nie wolno ukazywać się w miastach portowych i na poziomie morza. Kontakt utrzymuje się więc poprzez specjalny batyskaf z Mare Internum opracowany przez Przemka gdy ten poznał Stanislausę.
  • Centralia - miasteczko na północny zachód od Nordregu, niezależne, należy jednakże do Niepodległych Państw Północnych. To tam istniał 110. Regiment Ochotniczy Zakonu, który zbuntował się na krótko przed końcem Wojny o Pokój na Gai Bermudii. Żyje tam jakaś setka tysięcy istot, najwięcej ludzi[4]. Resztę stanowią inne rasy, największą ich ilość stanowią mieszańcy (istoty powstałe jako owoc miłości przedstawicieli dwóch innych ras bądź innych osobników mieszanej krwi).
  • Zeleagrad - stolica Federacji, najliczniejsze i największe miasto na wyspie. Podczas Wojny Bermudiańskiej Armia Nexusa doszła aż pod jej granice, lecz dzięki wysiłkowi generalicji i admiralicji Przymierza Bermudiańskiego udało się uniemożliwić im zdobycie miasta i pokonanie Federacji Ceaudreanu. W czasie drugiej bitwy nie mieli tyle szczęścia i ostatecznie zmuszeni byli skapitulować.
  • Góra Smocza - najwyższa góra wyspy, leżąca na jej samym środku. Kiedyś góra ta wyznaczała granice między Znaną i Nieznaną Częścią, obecnie jest jedną z wielu atrakcji. Żyje na jej szczycie Serek, jeden z ostatnich smoków zdolnych przybierać humanoidalną formę.
  • Zębata Twierdza - główna siedziba Przemka Przemkowskiego, jego baza wypadowa. Majestatyczna twierdza z zewnątrz wygląda jak Kaer Morhen razem z doliną podczas śnieżnej zimy, zawsze tak wygląda. Leży gdzieś na południe od Risorto, gdzie znajduje się wysokie oraz długie pasmo górskie, a dolina sama jest na granicy dwóch Części. Drogę znają jedynie najważniejsi członkowie Frakcji Przemka Przemkowskiego, która ma tam główną siedzibę oraz wszyscy jego kumple. Stanowi cud architektury, gdyż dzięki elektronice, parze, a także kołom zębatym udało się stworzyć rezydencję, która zmienia wygląd pokoi, położenie ich i wiele innych, jednocześnie nie uszkadzając ich, konstrukcji budynku i wyglądu zewnętrznego.

Nieznana Część

  • Enclave Capital City - stolica Unii, położona na małym archipelagu i przylegających do nim atoli oraz platform. Znajduje się na południe od nazywanej tak przez mieszkańców tegoż państwa Zatoki Berlinga. Czasem nazywana Stołeczną Enklawą, jest bazą wypadową wojsk Państw Nexusa w Wojnie Bermudiańskiej.
  • U-Bootstadt - miasto stworzone przez anomalie, jakie ściągnęły rozmaite U-Booty, gdzieś blisko 15 takich pojazdów podwodnych - jakieś 4 z Pierwszej i reszta z Drugiej Wojny Światowej, znaleźć można tam też wrak U-Boota typu XXI. Miasto to leży na północy archipelagu, dosłownie przy, pod, w i na klifie, ponieważ tak się rozrastało. Stworzyli je naziści, których ostatecznie pokonały w Wojnie o Pokój na Gai Bermudii siły zakonne wraz ze swoimi sojusznikami. Obecnie osada jest kontrolowana przez niezależne władze demokratyczne pod lennem zakonnym.
  • Alicetown - nieformalna stolica Netrolli, kwatera główna ich Arcyherszta, znanego jako Zieqeu. Ułożenie uliczek jest takie jak w miastach arabskich, ale bloki mieszkalne są identyczne jak w krajach byłego bloku socjalistycznego. Alicetown liczy ponad 4 miliony ludzi i jest jednym z największych na wyspie miast. Leży na południe od Góry Smoczej i Zeleagradzie oraz nieco na wschód od Piekła rządzonego przez Lilith.
  • Templaraburg - miasto wybudowane przez uchodźców i żołnierzy zakonnych. Centrum stanowi wzniesiony na wzgórzu na wysepce istniejącej na rzece położonej na wschód od Góry Smoczej zamek wykonany z betonu. Templaraburg leży na szlaku łączącym stolicę Federacji Ceaudreanu z Vice Island Town, na skrzyżowaniu dróg prowadzących na północ w stronę ruin Hanzy Północnej lub na południe ku linii frontu Wojny Bermudiańskiej i enigmatycznej Unii.
  • Arkturgrad - stolica Nowego Lizandrysu. Silnie ufortyfikowane miasto położone na wzgórzu, na granicy dzielnic śródmiejskich z resztą istnieją potężne mury forteczne z betonu, udekorowane zasiekami i naszpikowane bronią p-lot, kaemami czy też działami przeciwpancernymi i artylerią.
  • Vice Island Town - miasto na wschodzie wyspy, niepodległe i pod protektoratem Centrum, lecz niektóre porty są częścią Federacji Bermudiańskiej, nazywane są Fedenklawami. Założone zostało przez nią i Wielki Układ w czasach gdy ta pierwsza organizacja nie była jeszcze częścią Przymierza Bermudiańskiego.

Ciekawostki

  • Wyspa przypomina Antarktydę kilkukrotnie pomniejszoną w skali.
  • Na Bermudii są wszystkie znane mieszkańcom Gai Bermudii gleby i strefy klimatyczne.
  • Według geofizyków nexusiańskich wyspa powstała poprzez silną aktywność wulkaniczną w jednym miejscu oraz poprzez uderzenie w to miejsce jakiegoś meteoru, który nie zabił ludzkości. Serek mówi z kolei że archipelag powstał przez silny rytuał magiczny przeprowadzony przez Źródła.
  • Ponieważ przez Spice Sea w promieniu jakichś 400 km od centrum wyspy nie da się normalnie płynąć Federacja razem z Centrum, ONZ i innymi państwami Fantazji odkryli specjalny napęd filtrujący ciecz oraz umożliwiający pływanie w niej jak w wodzie. Okręty podwodne z kolei miały w czasie zanurzenia specjalne osłony filtrujące i zmieniające ciecz Spice Sea wewnątrz bańki w czystą wodę. Gdy się wynurzały bańkę wyłączano, a woda szła w akwen.

Przypisy

  1. Do dzisiaj można znaleźć popadające w ruinę zapomniane przez świat garnizony. W jednych mieszkają potwory, ale inne zajęły też liczne sabaty.
  2. Krwawa Rzeka to nazwa nexusiańska i nie ma nazwy u Netrolli. Ponadto w międzywymiarze istnieje inny Kościany Most, który jest na rzece Upera. Przez nią przechodzi droga wiodąca z Gór Creepy do Trójgranicznego Centralnego Wymiaru, gdzie leży Kościany Most na Krwawej Rzece.
  3. Od tamtego czasu Alicetown jest niejako stolicą całej rasy.
  4. Wiąże się to z tym, że awanturnicy i naukowcy z różnych stron świata na wieść o odkryciu wyspy natychmiast postanowili ją zbadać i szukać przygód. Centralia była niejako pierwszą miejscowością, do której przywędrowali przybysze z innych ziem.