FANDOM

Order Volcanus.png Ten artykuł jest jednym z Artykułów na medal na tym Fandomie, decyzją jego administracji. Jest więc to sprawdzony artykuł, godny uwagi a przede wszystkim przeczytania.
Astrostalker.jpg

Jeden z typowych astrostalkerów

Astrostalkerzy - podróżujący w grupie lub samotnie poszukiwacze przygód i artefaktów, którzy mają własny okręt kosmiczny oraz są gotowi podjąć każde zadanie za opłatą. Zazwyczaj są oni postawieni w roli łowców nagród, bądź ochroniarzy. Mają własne grupy i często są neutralni względem polityki Nexusa. Ci "kosmiczni kowboje" pojawili się w dobie powstania pierwszych napędów nadświetlnych, czyli gdzieś w dziesiątym milenium po Koniunkcji.

Każdy z astrostalkerów ma na sobie kombinezon bojowe, ubranie jak w westernie, kapelusz kowbojski, rewolwery, karabiny, strzelby, snajperki oraz broń do walki wręcz. O ile te rzeczy nie są rozpoznawalne, o tyle ubranie oraz kapelusz już zdecydowanie tak.

Historia

Początki

W roku 355 jedenastego milenium spopularyzowane zostało to pojęcie w artykule UniNetu stworzonego dla "Wieści Gwiezdnych" przez Gavalina Jiroma pod tytułem "Geneza i filozofia astrostalkerów, czyli kosmicznych kowbojów". Ten dwudziestostronicowy artykuł przyniósł mu sławę, a do gwiezdnej popkultury weszło stwierdzenie "astrostalker". Wkrótce uformował się Zakon Bezpiecznej Gwiazdy, który postawił sobie za cel obronę wszelkich planet i stacji kosmicznych przed zagrożeniami Nexusa.

Powstanie organizacji rozpoczęło masowe pojawianie się takich grup. niestety oznaczało to też wzrost konkurencyjności czy pojawianie się w nich secesjonistów. Również techkrypty, które eksplorowali w poszukiwaniu technologii sprzed Ery Zagubionego Spadku okazały się miejscami, gdzie powstawały na nowo rozwiązane organizacje i w końcu stawały się astrostalkerami, opierając swoje fundamenty na zasadach grupy opisanej w Wieściach Gwiezdnych przez Jiroma.

Organizacje astrostalkerów

  • Zakon Bezpiecznej Gwiazdy - neutralni astrostalkerzy, których celem jest obrona kolonistów przed zagrożeniami zarówno ze strony zwierząt, jak i Chaosu. Najstarsza powstała grupa astrostalkerska w historii Nexusa.
  • Zakon Technologii - ich celem jest pozyskiwanie dla mieszkańców Nexusa technologii z techkrypt, gdyż uważają, że technologia powinna być dostępna wszystkim istotom rozumnym. Z tego powodu od lat walczą z Bractwem Techniki, które chce udostępniać bardziej zaawansowanym społeczeństwom różne technologie.
  • Bractwo Techniki - ci astrostalkerzy chcą przechowywania technologii tak, aby z biegiem czasu udostępniać ją, gdy społeczeństwo będzie bardziej zaawansowane. Walczą z Zakonem Technologii, który uważa, że technologię należy dać wszystkim, bez względu na stadium zaawansowania naukowego społeczeństwa.
  • Monolit - tajemniczy, mocno religijny niekiedy zakon astrostalkerów. Bardzo często zajmują się walką o jakieś miejsca napełnione Arkanami, są zazdrośni o swoje terytorium, dysponują wyjątkowo silną technologią wojskową. Przeważnie w tej organizacji są ludzie, ale spotkać można też elfy, krasnoludy, niziołki i wampiry.

Znani astrostalkerzy

  • Arkilian de Launette - terrański astrostalker z Ziemi. Samotnik, dowódca floty Wielkiej Wiktorii, światostatku o charakterze mobilnej bazy gwiezdnej, która służy jako centrum dowodzenia jego floty.
  • Kapitan - nieznany z imienia i nazwiska astrostalker, mentor Arkiliana de Launette, legenda wśród astrostalkerów. Zasłynął, jako obrońca Haven przed Wielką Anarchią. Dowódca Wielkiej Wiktorii, jako pojedynczej jednostki.
  • Raynor - dawny żołnierz Imperium Człowieka w szeregach Policji Wiary i Moralności, zwanej potocznie Inkwizycją. Obecnie nie wiadomo nic ani o jego aktualnym miejscu pobytu, ani o jego przeszłości, zanim został samotnym astrostalkerem.
  • Filozof - enigmatyczny elficki astrostalker, często nieznany większości kolonistów. Jest jakby filozofem, mistykiem, komandosem i arkanistą w jednej postaci. Nie wiadomo, jak zarabia na życie. Wielu się go boi, inni podziwiają, jeszcze inni zaś uznają za świra. Wydaje się wiedzieć więcej, niż normalny elf.

Ciekawostki

  • Większość astrostalkerów wybiera żywot najemników lub przemytników. Niektórzy z nich są nawet wynajmowani przez poszczególne państwa w roli kaprów. Innym płaci się by zabijali poszczególne osoby, tym samym pracując jako płatni mordercy.
  • Astrostalkerzy kręcą się najczęściej wokół portów gwiezdnych, pubów, barów i lokali.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki