FANDOM

Arthalinne w obu postaciach
Arthalinne, jako normalna i jako zmodyfikowana
Arthalinne Tesla - Hathera
Prawdziwe imię i nazwisko Arthalinne Tesla z domu Hathera
Znane pseudonimy Lady Conrad,
Komandor Armady Obietnicy,
Cesarzowa Stworzenia
Data urodzenia 12 kwietnia 2505 roku
Miejsce pochodzenia Moria
Rasa Człowiek, plemię Alteran
Narodowość Alteranka
Płeć Kobieta
Wzrost 169 cm
Kolor i wygląd włosów długie, rude
Kolor oczu brązowe, świecące się
Znaki szczególne świecące na brązowo oczy
Rodzina Urik Hathera (ojciec),
Morrigan Hathera (matka),
Nikola Konstantynowicz Tesla (mąż),
Victor Tesla-Hathera (starszy syn),
August Tesla-Hathera (zmiennokształtny, przybrany syn),
Nicardus Tesla-Hathera (młodszy syn),
Igraine Tesla-Hathera (starsza córka),
Isabeau Tesla-Hathera (młodsza córka)
Przynależność GLOK,
Ród Hathera,
Armada Obietnicy
Zawód zastępczyni dowódcy Armady Obietnicy, mistrz szpiegów, czarodziejka
Wyznawana religia ateistka

Arthalinne [czyt. Artalin] Tesla z domu Hathera [czyt. Hatera] - alterańska szlachcianka o rudych włosach, żona Admirała Conrada i komandor na Obietnicy. Jest wpływową osobą na alterańskim dworze, głównie ze względu na liczne kontakty. Pełni rolę szpiegmistrza na okręcie męża.

Nie zostawia żadnej sprawy, czy istoty samej sobie. Na wieść o ataku Hordoroju na Urjonę, kolonię z której pochodziła, rozkazała ruszyć na nią. Gdy porwano Admirała, razem z Ijonem Tichym ruszyła, by go odbić. Jej zawziętość i chęć zemsty potrafią wyzwolić w niej prawdziwego władcę piekieł. Podczas walk sama pokonała całe hordy. Mutacje, jakim została poddana w dzieciństwie sprawiają, że nie pierwszy raz rozbiła całe dywizje.

Wczesne życie

Arthalinne z matką

Arthalinne z matką na balu w swoim domu

Tak jak Nikola, wychowała się wśród klasy rządzącej. Imperium Alterańskie zaoferowało jej wiele, lecz nie pasowała do otoczenia. Większość koleżanek wolała modę i przyjęcia, ona zaś wojsko i kosmos. Razem z ojcem podjęła się służby na okręcie Sojuszu, patrolując przestrzeń terrańską.

Tam została schwytana przez Hordorój i potem przez aszergi. Oba te organizmy ją zmieniły, a gdy znaleźli ją żołnierze Sojuszu - poddali eksperymentom. Była bowiem już tylko z twarzy człowiekiem. Testy przyniosły jedynie modyfikację formy i nowe właściwości magiczne - gdy chciała, mogła stawać się Cesarzową Stworzenia, potężną czarodziejką szybszą od jakiegokolwiek organizmu we wszechświecie. Zachowywała jednak tożsamość i wszystko, co miała przy sobie. Mutageny doprowadzono do starannej modyfikacji, by miała kontrolę nad nimi i nad genami.

Wyruszyła do Konfederacji, by pomóc tamtejszym ludziom w odparciu Armadoroju, Hordoroju i terrorystów. Jej umiejętności stworzyły z niej istny cud wywiadu. Bali się nie tylko ludzie ze wszystkich plemion, ale też seraphimowie, aszergi i Hordorój. Ci ostatni przekonali się na własnej skórze, jaki błąd popełnili tworząc swą wunderwaffe w roli Arthalinne.

Poznanie męża

Arthalinne spotyka Conrada

Arthalinne spotyka Conrada na platformie

To właśnie tam spotkała Armadę Obietnicy, gdzie poznała Admirała Conrada, swojego przyszłego męża, Podczas walk z terrorystami z Dominium napotkała go i współpracowała na jakiś czas. Początkowo sobie nie ufali, postanowili jednak pomóc sobie nawzajem po ostrzale z myśliwca bandytów. Powiedział, że zajmie się atakiem frontalnym, a ona dywersją. Niestety ją wykryto, a wówczas zmieniła się w Cesarzową. Conrad był przerażony, jednak prawda, jaką mu przedstawiła, zmieniła jego sposób postrzegania na nią.

W czasie wyprawy na Ziemię, również ona przekonała się co do niego, mówiąc że takie działania są tradycją wśród jej plemienia. Nie czekając dłużej postanowili wziąć ślub. Od teraz Arthalinne miała nazwisko Tesla, prawdziwa nazwa Admirała Conrada to bowiem Nikola Kontantynowicz Tesla. Razem uratowali Ziemię przed Groksami.

Żona kosmicznego kowboja

Przez następne lata brali udział w walce z bezprawiem i wrogami GLOK, takimi jak na przykład C'Serwoidzi, zapobiegając ukończeniu i dalszej budowie gigantycznego mecha TX-5000. Szli zacięcie i rozbili obozy Bractwa Anarchistów Pokoju, terrorystycznej organizacji nawołującej do zakończenia wojny. Każdy uważał ich za radykałów i ugrupowanie terrorystyczne.

Arthalinne po cywilnemu

Arthalinne w czasie przybycia Armady do Vat Tego

Gdy przybyli do Vat Tego, spotkali Reinharda von Radekowa, którego postanowili puścić wolno. Przez następne lata pracowali dla Sojuszu Ludzkiego i Gwiezdnej Ligi. Ich najsłynniejszą akcją był atak na superbroń eksperymentalną Groksów i Hordoroju, która mogła zaatakować każde miejsce w galaktyce, w której się znajdowała, Działo herzowi - słoneczne zostało zniszczone, zanim w ogóle zostało ukończone.

Wkrótce ruszyli z dobrze znanymi napadami na pociągi wroga, gdzie u seraphimów odkryli ludzkich niewolników. To rozpoczęło ostrą kampanię przeciw Imperium. Arthalinne zasłynęła z niszczenia ogrodzenia i sabotażu umocnień seraphimskich. Podczas tej kampanii odkryli ruiny twórców wszelkiego życia - draconiarzy.

Polecieli później na Ziemię, by odnaleźć dla Muzeum Ludzkości na Hezjod Ikony Początków, prastarego artefaktu stworzonego po wylądowaniu okrętu na Błękitnej Planecie. Miejscem ukrycia prastarego artefaktu była cerkiew Wasyla Błogosławionego na Placu Czerwonym w Moskwie.

Wielka Gwiezdna Wojna

Atak na Braxis

Arthalinne przesłuchiwana w celi

Arthalinne w formie zmodyfikowanej złapana przez Hordorój podczas próby uwolnienia Admirała

W 2600 roku urodziła syna, Victora. Pięć lat później musiała oddać go rodzicom pod opiekę, bo Gwiezdna Straż musiała załatwić pewną sprawę z Hordorojem. Okazało się, że z Pustki, układu macierzystego Hordoroju wypełzają Groksowie. Arthalinne i Conrad zostali niestety schwytani. Hordorój miał plan stworzenia z niej swojej istoty. W porę jednak przybyła pomoc. Musieli poddać się jednak Rytuałowi Gwiazdy Ochronnej, prastarej sztuce odinfekowania spaczonych, długiej i męczącej, po uwolnieniu się z niewoli. Udało im się dosyć szybko ją przejść.

Zaraz potem rozpoczęła się Trzynasta Plaga. Hordorojowi pomagali Groksowie. Arthalinne niejeden raz zmieniła się w Cesarzową i przeraziła wroga. Groksowie mimo najnowszej broni, jaką w ogóle mieli, nie zdołali nawet jej trafić. Groksjańska inwazja spowodowała atak ich i Hordoroju na Braxis, stolicę Sojuszu.

Hathera podczas walk z Groksami

Hathera na Braxis

Siły poszły w rozsypkę i wojska wycofały się, wcześniej ewakuując planetę. Wkrótce potem odzyskali teren, jako Koalicja Ludzkich Planet. Wielki Arcymistrz Hordoroju poległ. Groksowie poszli w rozsypkę, a ona rozbiła uciekające armie wroga. Victor był tak jak jej rodzina, cały i zdrowy, a oni poświęcili się dalszym przygodom. Pamiętna bitwa o Braxis wpłynęła na jej psychikę. Kiorek, Gwiezdny Strażnik, oddał życie w obronie ludzkości przed zagładą. Uznawała, że nie powinien był oddawać go, wiedziała jednak, że nie było innego "do tej roboty".

Serrigański spisek

Po 10 latach nadciągnęło nowe zagrożenie - znikające kolonie w Pasie Wschodniokosmicznym. W tym czasie Conrad i ona poświęcili się badaniom Armadoroju, Hordoroju i Groksów. Odkryli, że ich twórcami są serriganie. W czasie zaginięć polecieli do sektora, by zbadać sytuację. Wyglądało to tak, jakby wszyscy uciekli przed czymś w pośpiechu. Wszystko było zawalone.

Załoga zdołała ocalić jednak jednego człowieka, który się przed nimi skrył - Owena. Dowiadując się, że to Hordorój stoi za porwaniami, wspomagany Armadorojem zażądała pościgu za nimi, w porę się jednak opanowała. Jej rodzina wręczyła osobiście Yggrasilum - potężny miecz z pistoletem i innymi ustrojstwami. Był to symbol rodu Hathera.

Arthalinne razem ze swoim mężem odkryli po długim misjach, że ludzie zostali na polecenie serrigan zawiezieni do jednej z placówek, gdzie mieli być surowcem do producji zmiennokształtnego. Pokonali obrońców, ale zmiennokształtny istniał. Był świadomością w wieku miesiąca. Planowała go zabić, lecz mąż zaproponował wcielenie do załogi. Alteranka stanowczo odmawiała, ostatecznie wypadło na decyzji Admirała. Miał już osiem lat w wieku ludzkim.

Serrigańska inwazja

W roku 2612 wszechświat zaatakowali serriganie, zniewalając Armadorój, Groksów i Hordorój oraz mając wsparcie z innych frakcji najechali wszechświat. Arthalinne zdołała ewakuować swoją rodzinę z zaatakowanego Tarsonis, tak jak innych ludzi. Armada Obietnicy stała się jedyną nadzieją na powstrzymanie Wielkiego Imperium Serrigan.

Odkrywając, że prawą ręką jest Reinhard wściekła się i poprzysięgła mu śmierć, jeśli go zobaczy. Rozpoczęło się jednoczenie wszystkich frakcji we wspólną potęgę. Jednak do jedności droga daleka była, dlatego zdecydowano się pomóc wielu stronom gry o władzę nad wszechświatem. C'Serwoidzi i Seraphimowie użyli najnowszych jednostek przeciw Gwiezdnej Lidze, aszergi brutalnie zajmowały światy groprotossów, by pozyskać nowe materiały genetyczne do asymilacji. Ruszyli na Nowe Luthien odbierając sygnał SOS.

Na planetę dotarli jednak za późno. Kolonia była zbombardowana z orbity. Znaleźli jednak grobowce, które mówiły o Stefku, podobno potężnej broni draconiarzy zdolnej zniszczyć zagrożenie ze strony nazistopodobnych ideologią obcych.

Dotarli na planetę Resirtha, legendarną i dawno zaginioną kolonię draconiarzy. Tam spotkali żołnierzy serrigańskich i zabili ich w walce. Technologia, jaką tam znaleźli znacznie wykraczała poza wszelką serrigańską i opartą na niej mieszkańców wszechświata. Dotarli wkrótce śladem poszukiwań na Annonicę, zniszczoną i dawniej radioaktywną oraz zabójczą w zamierzchłych czasach dla normalnego życia. Ludzie opuścili ją z powodu zbyt dużego promieniowania i aktywności sejsmicznej. Zginął tam Reinhard, zabity przez męża kobiety. Była to jego osobista wendetta.

Arthalinne, dzieci, zmiennokształtny, Nikola i rodziny obydwojga rozpoczęli rozmowę w Sali Okrągłego Stołu. Tam usłyszeli o ataku na Hezjod. Ruszyli więc na planetę, a tam ujrzeli, jak wsie zmienione zostały w obozy koncentracyjne, a miasta w getta. Na szczęście udało się wygnać wroga, zanim na dobre się zagościł, choć zabił ponad pół miliona mieszkańców.

W końcu Armada zdecydowała się na naprawdę samobójczy krok - lot do Jądra Drogi Mlecznej. Aby to zrobić i wrócić w jednym kawałku zebrali dużo akumulatorów i pokaźny zestaw naprawczy. Tylko tak mogli znaleźć Stefka. Dodatkowo mieli całkiem potężny arsenał. Groksowie ich wykryli i strzelali. Wezwali nawet statek-matkę Serriganie lecieli w stronę centrum galaktyki, wiedzieli bowiem, co może tam być. Statek Groksów doznał poważnych uszkodzeń, lecz dotkliwie zniszczył powierzchnię Obietnicy. Mimo to statek ocalał, a stara maszyna Groksów zaczęła się rozpadać.

Steve

Steve w spodku

Znaleźli tam Stefka, ostatniego monarchę, który opowiedział im o historii i upadku swego ludu oraz powód dla którego serriganie się takimi stali. Kluczem do zniszczenia agresora oraz ich sojuszników było zniszczenie Wielkiego Imperatora Serrigan. Aby to zrobić wrócili ze Stefkiem na Resirthę.

Wracając z Promieniem Otchłani Stefka i Kosturem Życia obrali kurs na wspomnianą planetę. Budząc z krypt rasę, sprawili, że Stefek pokazał swoją postać i tożsamość - to monarcha Imperium Draconiarzy, który doznał oświecenia przed powstaniem Wielkiego Imperium. Wkrótce dotarła wiadomość o tym, że flota inwazyjna obrała kurs na Układ Słoneczny, a konkretniej na Ziemię.

Sztandar Wspólnoty

Flaga Wspólnoty

To rozwścieczyło Admirała Conrada, którego próbowała uspokoić Arthalinne. Wpadła też na pomysł zjednoczenia raz na zawsze wszystkich w wielką w luźną organizację polityczną zwaną Gwiezdną Wspólnotą Pangalaktyczną. Conrad przystał na tą propozycję.

W tym czasie w Sali Okrągłego Stołu zebrali się przedstawiciele państw. Zrozumieli, że albo razem pokonają zagrożenie, albo osobno będą ginąć. W Pakcie, książce będącej odpowiednikiem konstytucji zagwarantowali sobie równość i wzajemną tolerancję.

Armady wszystkich państw wypędziły w godzinę z jednej planety wszystkich serrigan. Wojna nie ustawała, a flota wroga zbierała się do ostatecznej bitwy w Sol. Miejsca zdobyte nie tak dawno przez Wielkie Imperium w blitzkriegu musiały szybko być przez nie opuszczane. Arthalinne nazwano w szeregach najeźdźców Krwawą Królową.

Ziemia i Księżyc były już podbite, inaczej niż inne planety, które obcy pominęli. Arthalinne, Stefek i Conrad wtargnęli na lotniskowiec flagowy, gdzie był Wielki Imperator. Idąc ponad pięćdziesiąt pięter wyżej odkryli, że to fanatycy draconiarscy, którzy uważali swą rasę za bogów i panów. Nie znaleźli posłuchu, więc stali się jedną konstrukcją i świadomością, która kierowała serriganami i ich tworami. Po długiej walce, podczas której Hathera została ranna, Imperator padł. Uciekli z niszczącego się statku na Obietnicę, gdzie Stefek i Arthalinne wydobrzeli z bólu.

Po zniszczeniu serrigańskiej Osi, Arthalinne żyje razem z Nikolą i przybranym oraz czwórką biologicznych dzieci. Poświęca się pomocy im w nauce i jak najlepszym ich wychowaniu.

Ciekawostki

  • Jej ulubionym miejscem jest Vat Tego.
  • Jeden z jej pseudonimów to "Lady Conrad".
  • Początkowo odmówiła wychowaniu zmiennokształtnego na własnego syna.
  • Miała zaledwie dziesięć lat, gdy pochwycił ją Hordorój i aszergi.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki