FANDOM

64070.jpg

Elfka władająca Arkanami

Arkany - rozmaite, paranormalne siły. Obecnie posiadanie Arkanów jest praktycznie wszędzie dozwolone. Każdy jest czarodziejem, mimo rozwoju technologii i wygrzebania wiedzy z czasów Koniunkcji. Arkanami określa się psionikę, magię, telepatię, Moc i inne takie siły. Nie potrzeba różdżki, wystarczy ręka, mózg lub układ myślowy oraz składnik arkanistyczny we krwi, czy płynie maszyny, jak manaruda albo implanty.

Arkaniści w wielu wypadkach posiadają takie same prawa, jak reszta. Jednakże nie wszędzie tak jest - są miejsca rządzone przez arkanofobów, a w innych brak arkanistycznych możliwości to ciężki defekt naturalny w państwach arkanofilów i arkanistów. Miejsca takie mają ustrój nazywany magokracją, czyli są to "rządy magów".

Historia

Początki Arkanów

Za początek Arkanów należy założyć powstanie wszechświata, jakieś 14 miliardów lat temu. Pierwsza mogła być psionika, albo Moc. Nie wiadomo niestety, co jest pierwotną wersją sił nadnaturalnych. Przez milenia wiele z tych żywiołów wykorzystywano dwojako - dla pomagania ludziom i do prowadzenia licznych wojen. Szczególnie upodobały je sobie mroczne siły, które chciały je całkowicie spaczyć i uniemożliwić ich wykorzystanie.

Po Koniunkcji wiele badań nad Arkanami zachowano, ale też zaginęło w mrokach dziejów. Magowie, rasa czarodziejów, postanowiła rozwijać nadal magię i odkryła wiele innych Arkanów. Na jednej z planet, Psi Prime, doszło do jawnych wojen między arkanistami-magokratami, arkanofilami-demokratami oraz arkanofobami-totalitarystami. Nieraz prześladowano arkanistów poprzez palenie na stosie, czy wykorzystywanie antymagii, dziedziny Arkanów mających na celu neutralizację i usuwanie sił arkanicznych. Antymagia początkowo była czymś innym niż Arkany.

Użyteczność

Arkany są w niektórych przypadkach nadużywane. Antymagia pozwala na neutralizację działań Arkanów, ale często używa się jej dla uniemożliwienia rzucania czarów nawet wobec porządnych ludzi. Moc używana jest ochoczo przez dyktatury, a psionika używana jest przez technokracje.

W połączeniu z technologią Arkany są jednak użyteczne w znacznym stopniu. Gdzie technika i nauka nie może, tam Arkany są strzałem w dziesiątkę. Pozwoliło to na stworzenie licznych ulepszeń na i przeciw Arkanom, otwieranych przy pomocy właśnie tych sił.

Znane Arkany

  • Psionika - magia dla wysoce zaawansowanych cywilizacji. Pochodzi od fal psionicznych w mózgu, które jeśli są w idealnej harmonii z ciałem posiadacza, mogą wpłynąć na psionikę innych i miejsca wokół.
  • Magia - popularna na światach mniej zaawansowanych. Objawia się błękitną energią, mogą nią posługiwać się osoby posiadające w swojej krwi odpowiedni minerał - manarudę.
  • Magia krwi - 
  • Antymagia - 
  • Moc - 
  • Dziura - w zasadzie nie Arkany, ale zjawisko. Ososby te nie posiadają żadnego talentu arkanistycznego, nie mogą być czarodziejami a co więcej nie tylko nie działają na nich żadne czary, ale są też niewidoczni często dla proroctw. Dziury świetnie się spisują w roli łowców czarnoksiężników lub szpiegów na dworach arkanistycznych. Nie wszyscy jednak mają ten dar - szansa na urodzenie się z nim jest jak jeden do miliarda, więc stanowią rzadkość.
  • Biotyka - 
  • Moc Osnowy - 
  • Moc Otchłani - moce władane przez Chaos, ale możliwe śmiertelnikom. Zatracenie się w niej może spowodować przejście na stronę Wielkiej Anarchii, ale odpowiednia siła psychiczna może temu zaradzić. Stosowana na małą skalę, w większości zakazana przez Zakon Arkanistów.
  • Telekineza - 

Znani Arkaniści

  • Arkilian de Launette - terrański astrostalker z Ziemi. Nauczył się panować nad Arkanami dzięki Kapitanowi. Samotnik, dowódca floty Wielkiej Wiktorii, światostatku o charakterze mobilnej bazy gwiezdnej, która służy jako centrum dowodzenia jego floty.
  • Kapitan - nieznany z imienia i nazwiska astrostalker, mentor Arkiliana de Launette, legenda wśród astrostalkerów. Zasłynął, jako obrońca Haven przed Wielką Anarchią, dziesiątkując siły wroga psionicznym wybuchem. Dowódca Wielkiej Wiktorii, jako pojedynczej jednostki.
  • Filozof - enigmatyczny elficki astrostalker, często nieznany większości kolonistów. Jest jakby filozofem, mistykiem, komandosem i arkanistą w jednej postaci. Nie wiadomo, jak zarabia na życie. Wielu się go boi, inni podziwiają, jeszcze inni zaś uznają za świra. Wydaje się wiedzieć więcej, niż normalny elf.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki