FANDOM

Flaga Wielkiego Dominium Ludzkości
Flaga Arcyksięstwa
Arcyksięstwo Nowego Lizandrysu
Typ władzy monarchia parlamentarna
Waluta 1 lizan=100 dawaderasów
Twórca/Twórcy Wielki Układ
Dokument ustanawiający Proklamacja
Stworzone na podstawie Federacja
Lider Arcturus Lwowski
Pierwszy lider Arcturus Lwowski (jako arcyksiążę Nowego Lizandrysu)
Organ ustawodawczy Parlament
Organ sądowniczy Niezależne sądy
Organ wykonawczy Arcyksiążę
Stolica/główna siedziba Nowy Lizandrys
Strefa wpływów południe Nieznanej Części wyspy Bermudia
Podział administracyjny 15 guberni
Język bermudzki
Hymn Dumka Nowego Lizandrysu
Powiązania Koalicja Nexusa
Sojusznicy Unia, Krajowa Republika Ludowo-Demokratyczna
W stanie pokoju Instytucje Centrum
W stanie wojny Przymierze Bermudiańskie (dawniej),
Sługi Hastadariusa
Data założenia 2015

Arcyksięstwo Nowego Lizandrysu jest państwem leżącym na wschód od Piekła i na południe od Krajowej Republiki Ludowo-Demokratycznej. Należy do Koalicji Nexusa, wchodzącej z kolei w skład Wielkiego Układu. Od wschodu zaś graniczą ze sprzymierzonym z Układem państwem zwanym Unią. To na graniczy Arcyksięstwa i Piekła toczył się bój zwany bitwą o Kościany Most na Krwawej Rzece. Z powodu faktu, że oni i KrajRL-D graniczyli z państwem Przymierza Bermudiańskiego na zachodzie kraju w guberniach przy granicy z państwem tej frakcji panował stan wojenny.

Historia

Arcyksięstwo powstało przez żołnierzy i uciekinierów z krajów Przymierza Bermudiańskiego, szczególnie od Netrolli i Federacji Bermudzkiej. Swoją nazwę zawdzięcza przede wszystkim określeniu na stolicę wybudowaną na ruinach starożytnego, nie-ludzkiego miasta, które nazwali Nowym Lizandrysem i to od niego wzięło się określenie na całe państwo. Państwo, jakie powstało miało być częścią ewentualnego kordonu między Przymierzem a Unią, zaś w przypadku zwycięstwa na wyspie jednym z kilku organów Wielkiego Układu jaki miałby kontrolować zajęte ziemie. Państwo zostało zajęte w czasie Ofensywy Scheffenberga, jaka zakończyła się okupacją Krajowej Republiki Ludowo-Demokratycznej, Arcyksięstwa i ziem na Bermudii należących do Unii. Część wschodnia jednak pozostała pod panowaniem Lwowskiego.

Na wieść o sukcesie Przymierza wszechmonarcha-imperator zwołał w Enclave Capital City, stolicy Unii, sztab mający na celu opracowanie kontrofensywy. Nosząca nazwę "Morski Piasek" była doskonale przeprowadzonym atakiem błyskawicznym w połączeniu z działaniami partyzantów górskich i tych kryjących się w lasach, a zakończyła się wyzwoleniem stolicy KrajRL-D - Reduty Tupolewa. Akcja ta doprowadziła do poważnych strat w siłach Przymierza i pozwoliła na atak sił Wielkiego Układu i Unii na wymiar Ziemi Cesarskiej. Po zakończeniu Wojny Bermudiańskiej udało się odbudować wiele zniszczeń wojennych, a w 2039 roku stanęła w obliczu politycznego kryzysu jaki wynikł z potężnej zapaści ekonomicznej wywołanej wojną, a nawet konfliktami Nieskończonej Wojny. Obecnie jest to jedno z państw na Gai Bermudii jakie ostatnimi czasy niezależnie od Państw Nexusa sprzymierzyło się militarno i gospodarczo z ZSRR, Kubą i Chinami, co odbiło się ostrym echem ze strony państw NATO, w tym USA znajdującego się nieopodal. Politycznie, ale też i w pozostałych dziedzinach jest nadal uzależnione od decyzji z Pałacu Nexusa.

Ciekawostki

  • Arcyksięstwo Nowego Lizandrysu to jedyne państwo na Gai Bermudii gdzie istnieje Wiara Nexusiańska.
  • Czasami Nowy Lizandrys i Krajowa Republika mają spięcia na granicy, dlatego region ten obsadziły siły pokojowe Wielkiego Układu. Początkowo miały to być siły Centrum, jednak wszechmonarcha stwierdził iż "ten problem to wewnętrzna sprawa Układu".
  • W Arcyksięstwie język bermudzki ma akcent majańsko-rosyjski. Słychać to w wymowie gdzie jest twarde D, językowe R, zełowane L oraz częste przedźwięczenie w S, gdzie mówi się zamiast tego Sh lub Sz.