FANDOM

Endymtorblacklibraryguardians Artykuł może zawierać poważne spoilery. Czytasz na własne ryzyko! Jeśli jednak nie chcesz sobie psuć niespodzianki z nadchodzących opowiadań po prostu nie czytaj tego artykułu dalej.
02 Salazar
Arcturus Lwowski - jedyne zdjęcie
Wizerunek Arcturusa
Arcturus Lwowski
Prawdziwe imię i nazwisko Arcturus "CreationKeeper" Lwowski
Znane pseudonimy Wszechmonarcha Wielkiego Układu,
imperator Unii,
Spędzający Sen z Powiek,
CreationKeeper/CK

Władca Karakanów

Data urodzenia 1997
Miejsce pochodzenia Arcturus, Imperium Nexusa
Rasa Człowiek Realny
Narodowość nexusiańska
Płeć mężczyzna
Wzrost 177 cm
Kolor i wygląd włosów czekoladowe, zwinięte w kuca
Kolor oczu brązowe
Znaki szczególne znak Mocy Otchłani na lewej dłoni
Rodzina Poprzedni imperator Nexusa (rodzic przyszywany) †,
Poprzednia imperator Nexusa (rodzic przyszywany) †,
Biologiczni rodzice (członkowie Rady Monarszej),
Shlatz van Merinion (mentor),
Lanedilia van der Gorniłow (żona)
Przynależność Zakon Rycerzy Wielkiego Pokoju,
Unia (lider),
Wielki Układ (lider)
Zawód żołnierz,
monarcha,
artysta
Wyznawana religia agnostycyzm

Arcturus "CreationKeeper" Lwowski [czyt. Arkturus "Kri-ejszon_Kiper" Lwowski] - wszechmonarcha Państw Nexusa, założyciel Wszechpolicji Nexusa oraz zaprzysięgły wróg Przymierza Bermudiańskiego, dawniej i obecnie ostatni z członków Hanzy Krajowej, jeden z wielu istniejących w Fantazji Ludzi Realnych, trzeciego już pokolenia Twórców. Utalentowany naukowiec, inżynier oraz pilot, przy okazji również pisarz, poeta, korespondent wojenny - jednym słowej polimata, zagorzały zwolennik Zakonu Rycerzy Wielkiego Pokoju i Sojuszu Wspólnego Fantazji. Jest on potężną istotą z rasy ludzi, niemniej podczas walki skrywa twarz pod maską, integralną z kombinezonem stworzonym z rozmaitych metali, mogących wytrzymać wiele ciosów i strzałów. Mąż Lanedilii i podobnie jak ona mimo władzy nad Wielkim Układem tak naprawdę jest Samotnym Wilkiem. Pojawi się w Wojna o Fantazję, jako jeden z głównych bohaterów.

Historia

Zarys historyczny

Lwowski pochodzi z wymiaru SPORE Nexus położonym na Płaskowyżu Nexus, gdzie założył Wspólnotę Nexusa. Głównym państwem jego frakcji jest Imperium Nexusa, które należy też do państw założycielskich Koalicji Nexusa. Arcturus podczas Wojny Bermudiańska uszkodził samoloty liderów Przymierza, jak F-35 pilotowany przez Zieqeua, czy też Piekielnik sterowany przez Lilith Zrodzoną w Mroku. Ma on do nich osobistą wendettę, chcąc zemścić się za zarzucanie mu plagiatowania licznych uniwersów, sam uważa bowiem to za obrazę i bezpodstawne oskarżenia. Z powodu groźby stworzeniem multikonta oraz wieloma innymi przypadkami niejakie Rebele - pomniejsza frakcja z Lich City - zbanowała go.

Podczas gdy front utknął dla obydwu stron w martwym punkcie on poświęcił się przeszukiwaniu odkrytych oraz przedziwnych ruin, zawierających księgi spisane niekiedy alfabet aurebesh, które liczą więcej niż miliardy lat. Rasa, która je zbudowała oraz napisała stertę tomiszczy często w wielu niezrozumiałych językach została przez niego odkryta jako Pierwsi - międzywymiarowa rasa, starsza nawet od Wielkiego Wybuchu i wydająca się być "twórcami" praktycznie wszystkiego. Co więcej wydaje się, jakoby Arcturus oraz paru Wikian było powiązanych z nimi, gdyż tak rzekomo głoszą przepowiednie.

Spotkanie

Gdy w kwietniu 2015 roku na Linii Wschodniej zniknęła Twierdza 2 Przemysław Przemkowski, Primaris Magos i Szalona Kapelusznik znaleźli go na jednej z przełęczy na granicy obu części na wschód od Linii Cere, w miejscu gdzie tajemniczo zabici zostali przedstawiciele sił ekspedycyjnych Zakonu.

Creepy Dezerterzy

Lwowski pojawił się już w połowie 2015 roku, wtedy jako członek Zakonu w stopniu podpułkownika garnizonowego w miasteczku na wyspie Bermudia o nazwie Centralia. Tam został nowym zastępcą nadgenerała regimentalnego Jenshasona. Był wyjątkowo zapalczywym służbistą, służył tam razem ze swoją żoną, ale ona pod pseudonimem, jako Wilhelmina Yao.

Umiejętności

528855

Lwowski w stroju żołnierza zakonnego

Wszechmonarcha Arcturus Lwowski jest arcymistrzem tak zwanej Mocy Otchłani - tajemnej i niemalże niebezpiecznej sztuki czarnoksięstwa. Niemniej wykorzystuje te moce w słusznej sprawie. Jego oczy wówczas robią się czarne, z wyjątkiem tęczówek, które stają się krwistoczerwone. Potężna moc sprawiła, że jest bardzo niebezpieczny dla wrogów w walce. Moc ta pozwala mu nawet parać się nekromacją - zakazaną sztuką wskrzeszania zmarłych.

Posiada też potężny magiczny miecz, znany jako Ostrze Krwi, który potrafi przejąć umiejętności zabitych oraz wykorzystać magię nieprzyjaciół przeciwko nim. Nosi ciemne ubrania, między innymi czarną kurtkę, brązowe buty oraz ciemne dżinsy. Niemniej widać też pewne czerwone udekorowania. Ma też okulary oraz pelerynę z kapturem. Bardzo skryty jest jedną z najrzadziej widywanych w pojedynkę postaci z Nexusa. Posiada pistolet blasterowy na kształt Lugera P08. Na plecach, nieco na prawo od czarnego plecaka jaki ma, nosi Biankę - jedyny w swoim rodzaju oręż, strzelający amunicją 12,7 mm w Trybie Szturmowym (wtedy jest to CKM) lub Myśliwskim (luneta wtedy pozwala na strzelanie serią i zdejmowanie celów z bardzo daleka, co czyni z Bianki doskonałą snajperkę). Jednak on sam nie pogardzi większą ilością oręża na wyposażeniu.

Ponieważ jest Człowiekiem Realnym posiada masę rozmaitych mocy niedostępnych istotom fikcyjnym, jako że jest istotą z rasy Twórców - pochodzi z rzeczywistego świata, gdzie jest zwyczajną istotą. W Fantazji może się odradzać nieskończoną ilość razy, chyba że zginie z rąk innego Człowieka Realnego i śmierć ze starości takich jak on nie dotyka. Na dodatek potrafią ustanawiać portale do innych wymiarów własnoręcznie. Co więcej niektórzy z nich przewidują przyszłość i mogą odczytać przeszłość oraz myśli z umysłów. Jednak największym zagrożeniem jest możliwość transformacji ciała, co uniemożliwia niekiedy jego skuteczne wykrycie. Ponadto Arcturus jest doskonałym inżynierem i ma zdolności maklera giełdowego, ale ustępuje pod tym względem Kharlezowi.

Wyposażenie

  • Bianka - CKM i snajperka w jednym, strzelająca amunicją 12,7 mm;
  • Ostrze Krwi - magiczny cybermiecz mogący przełączać się między trybem srebrnym a stalowym;
  • Pistolet podobny do Lugera P08;
  • Tatuaż na lewej dłoni, symbolizujący możliwość władania Mocą Otchłani;
  • Wielofunkcyjny plecak w kształcie Clanka;
  • Klucz holoskopowy, podobny do znanego z serii Mass Effect Omni-Klucza, lecz działający na technologii żyroskopowo-holograficznej;
  • Harpun naręczny firmy Swing4All Company;
  • Gadżety i broń z Gadgetronu (zdobyte nielegalnie przez przemyt);
  • (czasami) Omega Super Żabójcza Über Broń Rakietowa, nielegalnie zdobyta na Wyścigach Otrapi.

Dane z Leksykonu

Wiele osób chwali Ludzi Realnych. Wiele też ich nienawidzi, czego przykładem była niejedna rewolucja. Właściwie wszyscy twierdzą, że gdyby ich przedstawić takimi, jacy są naprawdę to są oni tak naprawdę takimi samymi ludźmi jak tu, nawet jeśli to wszechświat fikcyjny. Wielu z Twórców też nigdy nie kierowało swoimi fikcjami, ponieważ nie chcieli lub nie było im to na rękę. Inni kierowali nimi lub ustawiali się w roli szarych eminencji. Tego typu pogłoski i fakty nie sprawdziły się w obliczu jednej istoty z tego gatunku - Arcturusa Lwowskiego.
Znany też pod innymi pseudonimami ów Człowiek Realny stał się dla niejednych zagadką. Naprawdę nie miał tak na imię i nazwisko, pochodził z terenów istniejącej w świecie rzeczywistym Polski, był rebeliantem oraz autorem niejednej fikcji. W dniu 24 grudnia 2012 roku rozpoczął trwającą do 19 czerwca 2016 roku Wielką Krucjatę Nexusiańską, czyli szereg wojen unifikacyjnych tych terenów. W międzyczasie Wspólnota Nexusa odkryła Fantazję i tereny zwane przez znawców krain Płaszczyzną Wikiańską. Wszechmonarcha - bo taki nosił tytuł w niej - był mocno ekspansjonistyczny i chętny do budowy własnego supermocarstwa w formie Wielkiego Gracza. Przyłączenie się do Nieskończonej Wojny zadeklarowało najpierw jego rodzinne w Fantazji Imperium Nexusa, które w grudniu 2015 rozpoczęło Wojnę CreepyTown, atakując, jak również broniąc się przed Netrollami. Konflikt narastał, raz on wygrywał, raz Zieqeuem.
Po ocaleniu w wielkiej bitwie z lutego 2016 roku całego terenu Wspólnoty pomoc zadeklarowała cała Wspólnota i nowo powstała Koalicja Nexusa. W obliczu wstąpienia ich do Wojny utworzono jednolitą frakcję, która stała się kolejnym pokoleniem Wielkich Graczy - Państwami Nexusa, tudzież nazywanymi Wielkim Układem. Okazał się wymagającym przeciwnikiem, gdyż zawsze mógł z kimś wejść w sojusz tracąc przy tym jedynie czas, ale wiele zyskując. Niejedną zauroczył wyglądem i niejednego pogonił dzięki swoim zdolnościom.
Poznałam go, kiedy zawitał do Forum Fantasia. Był miłą istotą, okazującą wiele dobrego. Jednak iluzja opadła kiedy on pokazał drugie oblicze - zimnego, cynicznego, bezwzględnego, zabójczo inteligentnego oraz charyzmatycznego polityka, który nie przebiera w środkach. Dla swoich przyjaciół i normalnej ludności był zawsze miły oraz pełen kurtuazji, ale dla wrogów był zagrożeniem równie wielkim co wojna domowa. Polowali na niego członkowie Przymierza, Prawdy, Templariuszy Solariańskich, Pierwszego Blasku, Porozumienia, Kombinatu oraz wielu innych ugrupowań. Same się też mogły usprawiedliwić - jego polityka była agresywna, ekspansjonistyczna i zaborcza.
Gdy dołączył do Zakonu Rycerzy Wielkiego Pokoju uformował razem z innymi Hanzę Krajową, część Syndykatu Bermudzkiego, samego należącego do Bractwa Creepy. Jego zdolności twórcze okazały się bezcenne, razem z resztą poprowadził ku chwale naszą grupę, co spisałam w wielu księgach. Jednak po rozpadzie Hanzy Krajowej odszedł z Centrum do Pałacu Nexusa, mniejszego wymiaru będącego stolicą i dosłownie centrum w Wielkim Układzie.

Ciekawostki

  • Uwielbia kultury słowiańskie i brytyjskie, a gardzi niemiecką, japońską, żydowską, romską, skandynawską, a także muzułmańską. Tą drugą i ostatnią uważa za kulturę barbarzyńców oraz oszustów.
  • Jego słynnym stwierdzeniem, wyciągniętym z podbitych fanonów WH40K w wymiarze Terraquila jest "Nie wiem co to strach, lecz głupi nie jestem!", co powtarzają też rozmaite grupy specjalne oraz członkowie Wszechpolicji Nexusa.
  • Oprócz broni zajmuje się też innymi rzeczami - skonstruował palnik na krew ryboliszka dla Kalashera, dodał omnisonar do Mare Internum, stworzył nowy szyfr dla Zakonu oraz zrobił wiele innych rzeczy.
  • Najbardziej na świecie uwielbia gry wideo oraz klocki LEGO, przy których bardzo skutecznie rozładowuje swoje napięcie nie niszcząc wszystkiego wokół.
  • Nie znosi mangi, anime i Pokemonów, zwłaszcza gry Pokemon Go. Nie oznacza to jednak, że całkowicie dąży do zniszczenia wszystkiego co jest z nimi związane.