FANDOM

Arcturian City.jpg
Arcturian City
Arcturian City/Arcturian
Data powstania: 1:081 Terry (2480 n.e.)
Data zniszczenia: 1:090 Terry (2489 n.e.)
Data odbudowy: 1:093 Terry (2492 n.e.)
Położenie: Arctur Prime
Funkcja: Stolica planety oraz Imperium Arkturiańskiego
populacja: ok. 6 milionów
Ważne miejsca: Serenia Imperial Palace,

Budynek Parlamentu Arkturiańskiego, Lokalna ambasada Wspólnoty Nexusiańskiej

Przynależność: Imperium Arkturiańskie

Arcturian City, czasami nazywane po prostu Arcturian jest miastem stołecznym planety Arctur Prime jak również i Imperium Arkturiańskiego, państwa Arkturian. Miasto to założono w dobie rewolucji przemysłowej na planecie przez jeden z wielu narodów, jakie w czasie Wojny Unifikacyjnej zlikwidowano na rzecz jedynego imperium. To właśnie ten z narodów arkturiańskich poprowadził cały swój sojusz do zwycięstwa i wejścia sztucznej rasy ludzkiej w erę podróży kosmicznych ustanawiając Imperium. W mieście znajduje się okazały gmach cesarza tegoż państwa - Serenia Imperial Palace - czy też inne okazałe miejsca: budynek parlamentu lub lokalna ambasada Wspólnoty Nexusiańskiej.

Historia

Początki

Po tym jak Arcturus Lwowski - niewyobrażalnie bogaty, niekiedy ekscentryczny oraz żądny władzy biznesmen, właściciel oraz założyciel Lwowski Corporation - wyhodował swoją rasę osadził ich na nieodkrytej dotąd, niezamieszkałej planecie poddanej przez niego terraformacji - tą planetą było Arctur Prime. Z księżyca planety, Helliaris, przyglądał się wszystkim kolejom losu dzięki posterunkowi nasłuchowemu. Zaledwie 2 do 3 pokoleń zajęło im przejście z epoki kamienia łupanego do przełomu I i II wieku naszej ery. Niewiele później, bo jakieś 35 lat zajął im rozwój w stan cywilizacji z XIX wieku, aż wreszcie gdzieś w 1:085 Terry stanęli na technologii dwudziestego pierwszego wieku.

Miasto wzięło swoje początki właśnie w cywilizacji podobnej do XIX-wiecznej Europy. W tamtym czasie było mocarstwem kolonialnym, czynnikiem uniemożliwiającym podbój była zarówno wielka przestrzeń do życia jak i rozciągłość wód terytorialnych. Sami bowiem kontrolowali w całości siedem z piętnastu znanych mórz. W tamtym czasie miasto rozrastało się, przybywało zarówno dużo bogaczy, jak i mnóstwo biedoty, robotników wyciskiwała burżuazja i nobilici równo, niejednokrotnie ich napuszczając na siebie. W końcu na ulicach miast wybuchła rewolucja, mieszkańcy mieli dość ucisku i rozpoczęli tym samym nie tylko przewrót we władzy, obalając jeden z rodów, lecz także wymuszając demokratyzację życia politycznego czy też równe prawa dla każdego, bez względu na status społeczny lub majątkowy.

Wybuch Wojny Unifikacyjnej Arkturian

Szczegóły wybuchu do dzisiaj nie są jasne, ale wychodzi na to że jedna z dyktatur na planecie zaczęła wojnę światową. Gdy próbowali pokonać wroga, wkrótce tracili filary. Osłabione strony konfliktu zaatakowała jednocześnie monarchia z Arcturian City, choć wtedy miasto nazywało się po prostu Arcturian. Wojna wybuchła w 1:087 Terry, a skończyła się ustanowieniem Imperium i koronacją na cesarza Arcturusa Lwowskiego, po tym jak ekspedycja z Arctur Prime znalazła w pobliskim systemie gwiezdnym placówkę Lwowski Corporation. Podczas Wojny Unifikacyjnej doszło jednak do zbombardowania (zwłaszcza nuklearnego) wielu miast na planecie. Los ten nie ominął niestety wspaniałego miasta. Uderzenie bomby atomowej doprowadziło w 1:090 do zniszczenia go.

Według miary gregoriańskiej wojna trwała w latach 2486-2496, czyli równe dziesięć lat. Podczas tego przyszły naród-założyciel Imperium niejednokrotnie otarł się o swój upadek, zawsze jednak zdołał przetrwać.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki