FANDOM

Arctur Prime
Arctur Prime
Astrografia
Region: Przestrzeń Arkturiańska
Sektor: Sektor Arcturus
Układ: Arktur
Pozycja w układzie: Druga
Gwiazda: Arktur (czasami nazywana Arcturus)
Księżyce: 1 - Helliaris
Odległość od gwiazdy: 2,3 j.a.
Długość dnia: 40 ziemskich godzin
Długość roku: 1 rok ziemski
Geografia
Typ: planeta klasy edeńskiej
Promień: 18502 km
Wsp. Keplera: 0,5
Atmosfera: azotowo-tlenowa
Klimat: równikowy, syberyjski
umiarkowany
Temperatura: 31°C
Grawitacja: 2,3 g
Dominujący krajobraz: lasy mieszane
Ważne miejsca: Lwowski Corporation Main Facility

Serenia Imperial Palace

Społeczeństwo i inne
Języki: Arkturiański
Wspólny
Rząd: Imperium Arkturiańskie
Ludność: Arkturianie - 95%
inne rasy - 5%
Główne miasta: Arcturian City (stolica)
Przynależność: Imperium Arkturiańskie

Arctur Prime jest położoną w systemie Arktur planetą zamieszkałą przez podgatunek ludzi, znany jako Arkturianie. Ci ludzie zostali "stworzeni" i umieszczeni przez Arcturusa Lwowskiego, jednego z najstraszliwszych tyranów w historii wszechświata, ale też najbardziej kontrowersyjnego człowieka. Arctur Prime jest iście rajską planetą - nie ma zbyt wielu anomalii, takich jak huragany, trzęsienia ziemi, czy trąby powietrzne.

Krajobraz planety obfituje w stepy i lasy klimatu równikowego, syberyjskiego i umiarkowanego. Urodzajność gleb jest spowodowana dużą ilością mad oraz czarnoziemów na planecie. Oprócz tego istnieją tutaj różne gatunki gadów i ssaków, niewystępujących nigdzie indziej w Drodze Mlecznej. Satelita planety - Helliaris - jest jej dokładnym przeciwieństwem. To wulkaniczne ciało niebieskie jest pełne różnych kopalni i platform wiertniczych, dostosowanych do budowy na lawie. Od niepamiętnych czasów jest ono miejscem zsyłki najpoważniejszych przestępców w Imperium. Jednocześnie mieszkają tam niewielkie grupy łowców lokalnej zwierzyny i poszukiwaczy złóż.

Charakterystyka

Planeta była światem dzikim, zdolnym do kolonizacji. Jej księżyc był przeciwieństwem, ale zawierał pokaźne złoża surowców, które korporacja koniecznie chciała mieć. Rosnący wpływ Lwowskiego doprowadził do tego, że ten raj został zamieszkany przez nowy podgatunek ludzi - Arkturian, którzy łączyli w sobie cechy Homo Ekos, Fukushimian i Cyberhominów. Udało im się niebywale szybko rozwinąć, stali się niemal w ciągu wieków gatunkiem zdolnym do podróży gwiezdnych. Wtedy skontaktowało się z nimi Lwowski Corporation i jego władca. Dzięki nim rozwinęli się w błyskawicznym tempie i zajęli kilka okolicznych światów. Obecnie Arctur Prime jest niemal nietknięte przez jakiekolwiek wojny czy ataki Żywiołów Pierwotnych, przez co przechodzi swój złoty wiek.

Ważniejsze miejsca

  • Arcturian City - stolica Imperium Arkturiańskiego. Mieści się tam siedziba cesarza oraz parlamentu imperialnego.
  • Lwowski Corporation Main Facility - siedziba Lwowski Corporation. Znajduje się na zachodzie Pandatrii, w miejscu najwyższych gór tegoż kontynentu.
  • Serenia Imperial Palace - pałac położony na Wyspie Serenia, u wybrzeży Arcturian City. Prowadzi do niego naturalny skalny most, obecnie zmieniony w budowlę betonową.
Angielska wersja