FANDOM

Ibrahim Ishmael
Widok Aramis z orbity
Aramis
Astrografia
Region: Aram
Sektor: Strange-ZP
Układ: Nowa Kaurava
Pozycja w układzie: druga
Gwiazda: Nowa Kaurava
Księżyce: 2 - Fritz i Phlox
Odległość od gwiazdy: 0,7 j,a.
Długość dnia: 26,1 ziemskiej godziny
Długość roku: 389 dni
Geografia
Typ: planeta rolna, przemysłowa o klimacie pustynna
Promień: 10256 km
Wsp. Keplera: 1,5
Atmosfera: sucha i gorąca
Klimat: pustynny
Temperatura: 35 °C
Grawitacja: 1,2 g
Dominujący krajobraz: pustynie piaszczyste
Woda: występuje deficyt, zazwyczaj zielona
Ważne miejsca: Pustynia Omgardia
Społeczeństwo i inne
Języki: Wspólny, Basic, polski, angielski
Rząd: Protektorat Aramisu
Ludność: wielorasowa
Struktura demograficzna: 120 mln mieszkańców
Główne miasta: Arkturburg (stolica)
Import: woda, żywność
Eksport: metal, relikty wymarłych ras
Przynależność: Republika Unirii

Aramis - pustynna, mało znacząca dla Fantazji planeta. Ma własny rząd, który jest jednym z należących do Republiki Unirii. Całą pokrywają pustynię, nie wszędzie zachowała się woda sprzed czasów wielkiej suszy, wyniszczającej dla tego ciała niebieskiego. Znajduje się w wymiarze Inad, na terenie neutralnym dla Nieskończonej Wojny. Lokalną gospodarkę ratuje wymiana żywności i wody na metale oraz relikty wymarłych już cywilizacji. Stolicą miasta jest Arkturburg, miasto założone przez Nexusian.

Historia

Początki kolonii

Założycielami tutejszej cywilizacji byli wygnańcy z Federacji i Imperium Nexusa, którzy chcieli zbiec od Wojny Bermudiańskiej, jednego z epizodów Nieskończonej Wojny. Tutejsi mieszkańcy, jakimi byli przystosowani do pustynnego klimatu ludzie, pomogli przybyszom. Aramis nie mógł za bardzo się rozwijać - bestie, gorąc i choroby zwiększyły śmiertelność noworodków, a woda stała się też walutą, słona była o połowę mniej warta od słodkiej. Mimo wszystko kolonia prosperowała i rozwijała się na tyle mocno, na ile mogła.

Kryzys nastąpił wraz z suszami, ale na ratunek przyszły inne kolonie. Dzięki handlu reliktami wymarłych cywilizacji oraz pozyskiwanymi metalami udało im się stanąć na nogi. W zamian oferowano im olbrzymie ilości wody oraz żywności. Nauczono ich sztuki rolniczej i pasterskiej pod ziemią, co okazało się dla nich istną rewolucją. Kolonię założono w połowie 2017 roku, wraz z masowym exodusem oraz kolonizacją wielu miejsc w międzywymiarze oraz nowo odkrytych międzywymiarów. Republika Unirii powstała nieco na wschód od Wielkiej Zjednoczonej Republiki, na terenach gdzie zaczyna się Pustynia Nieubłaganego Konania w Katuszach.