FANDOM

Flaga Frakcji Przemka0980

Flaga rzeczonej Aerorepubliki

Aerorepublika Ekspedycyjna Atlantydy to tajemnicze państwo, które skupia wokół siebie gigantyczną latającą grupę platform znaną jako Columbia, kilka sterowców i kilkadziesiąt pojazdów latających, często prymitywnych przypominających te z Wojen Światowych. Twierdzą, że przebyli cały świat po Zdarzeniu, ale nikt nie wie czy to jest prawda. Ponoć ma gotowe do walki oddziały i jest zamieszkana przez ludzi podobnych do tych sprzed kataklizmu. Uważają się też, za wysłanników Atlantydy, wyspy niedotkniętej Zdarzeniem, podzieloną na narody zamieszkujące rozmaite dzielnice i szczelnie ukrytą pod potężną tarczą energetyczną. Wielu jednak uważa to za mit.

Struktura

Jeśli wierzyć wszystkim tym przesłankom Aerorepublika jest wysłannikiem tajemniczej Atlantydy i podlega bezpośrednio jej. Jest tyglem narodów, każdy homo sapiens zamieszkujący ją ma swoje prawa, aczkolwiek jest obowiązek służby wojskowej przez 7 lat. Ponadto zgodnie z rzekomą dyrektywą z wyspy zwalczają wszelkie przejawy mutacji, opętania czy innych zjawisk powstałych na miejscu dawnego świata. Są nieufni wobec Xenos, to jest istot przybywających z zewnątrz. Mają technologię wykraczającą poza XXI wiek, jak karabiny laserowe, wyrzutnie rakiet atomowych czy nawet potężne oczyszczające ze wszystkiego kwantowe bomby, znacznie potężniejsze niż słynna Car Bomba, której kopii mają ponoć setki.

Według rozmaitych podań historia była następująca: w 2015 roku wykryto, że zacznie się Zdarzenie. Narody zrobiły wszystko by zorganizować potajemną ewakuację do założonej sztucznie na Pacyfiku wyspy Atlantyda. Wyglądała jak powiększona kilkusetkrotnie wersja mapy ziemskiej. Elity zdołały uciec, tak jak kilku innych ludzi, ale to była w porównaniu z ówczesną ludzkością garstka. Ci, którzy tam zamieszkali przechowali całe dziedzictwo i przez 50 lat budowali wspólnotę międzynarodową. 80 lat PZ wyruszyli by walczyć z potwornościami nowego świata, a w 300 PZ by szpiegować narody jakie się pojawiły po kataklizmie.

Władza składa się Parlamentu reprezentującego władzę ustawodawczą, sądów reprezentujących władzę sądowniczą i Admiralicji reprezentującej władzę wykonawczą. Parlament dzieli się na Dumę (izbę niższą) i Kongres (izbę wyższą), a Admiralicji przewodzi Admirał-Prezydent Columbii. Wybierany jest spośród niej, a Admirałowie wybierani są z kolei z najlepszych dowódców i żołnierzy, więc nie są lub też nie muszą być politykami.

Funkcję policji sprawuje Gwardia Obywatelska, łącząca cechy zarówno policyjne jak i prewencyjne. Nie wiadomo czy są oni skorumpowani. Wiadomo natomiast iż w sytuacji po Zdarzeniu mają oni nieograniczone prawa i środki na wdrażanie zarówno prawa jak i jego egzekwowania wyroków. Są więc najprawdopodobniej sędziami i katami jednocześnie. Ochronę Columbii zapewnia tak zwane Luftstreitkrafte, wywodzące się z języka niemieckiego nawiązujące do lotnictwa Drugiej Rzeszy Niemieckiej.

Historia

Nieznana jest ich historia. Według tego co "wariaci" mówią rządy przeczuwały Zdarzenie, dlatego w tajemnicy rozkazały gdzieś u schyłku XX wieku przygotować Projekt Atlantyda. Kiedy doszło do zdarzenia brakowało 10 procent do skończenia całej konstrukcji. Rządy podjęły decyzję o pospiesznym zgromadzeniu "czystych wybranych" i ucieczce wszelkimi środkami na wyspę na Oceanie Spokojnym. Tam powstał jeden międzynarodowy rząd Atlantydy, a mieszkańcy odcięli się od świata na ponad 150 lat. Jedynie morskie bestie były przeszkodą, ale silna Aerorepublika broniła wyspy. Flotylla nadal ponoć broni lądu przed bestiami, a w powietrzu nieustannie latają jakieś pojazdy obrony wybrzeża oraz sterowce.

Jakieś 150 PZ radioodbiorniki wychwyciły że istnieją trzy państwa ludzkie na Ziemi jakie się ostały. Pierwszym było stworzone z Indii, Pakistanu i Chin Cesarstwo Himalajskie, drugim Federacja Północnoamerykańska, będąca tworem z wojskowych z Kanady, USA i Meksyku. Ostatnie - Carstwo Wszechmoskiewskie - okazało się tworem grup militarystyczno-monarchistycznych Rosji. Podjęto decyzję o stworzeniu Aerorepubliki Ekspedycyjnej Atlantydy, podlegającej bezpośrednio Radzie Archipelagu. Wtedy to 178 lat po Zdarzeniu wyruszyła potężna flota powietrzna z latającym miastem Columbia. Pierwsi zwiadowcy mieli dotrzeć do Federacji Północnoamerykańskiej w 201 PZ.

Następnym celem było Carstwo odwiedzone w 214 PZ, a potem w 225 PZ obłąkańcy pojawili się w Cesarstwie. Raporty z misji były przerażające, ponieważ przedstawiono dowody jak działają te miejsca. Wobec tego mieszkańcy postanowili, że należy zniszczyć wszystkich opętanych i "ucywilizować" ocalałych. 300 lat po Zdarzeniu Aerorepublika zakotwiczyła gdzieś w ruinach Jerozolimy i czyści miasto ze wszystkiego. Rozkopuje historyczną osadę jakby czegoś tam szukali.

Znani członkowie

Najbardziej znani przedstawiciele teoretycznie istniejącej Aerorepubliki Ekspedycyjnej Atlantydy.

Admirał Joseph Conrad

Admirał Joseph Conrad to dawny kaper Aerorepubliki Ekspedycyjnej i obecny Admirał-Prezydent. Ponoć jest Polakiem urodzonym w dzielnicy angielskiej. Weteran walk z opętanymi i mutantami przewodniczył ponoć kilku dywizjom powietrznodesantowym przez ponad dwie dekady. Jest jednym z niewielu wysoko postawionych admirałów, którzy miast siedzieć na mostku schodzą na powierzchnię i walczą z zagrożeniami dla homo sapiens. Niedawno widziano go w Rzeczpospolitej Warszawskiej.

Misza

Wychowany w dzielnicy wyznaczonej Rosyjskiej Federacji Misza jest jednym z najlepszych dziennikarzy dokumentujących życie powstałych po Zdarzeniu państw. Będąc korespondentem wojennym zrobił dokumenty poświęcone dziesiątkom polowań i krucjat wymierzonych w eksterminowanie istot, jakie opanowały Ziemię. Od zimnych pustyń lodowych na północy, przez ruiny Rzymu i Wenecji aż po zabójcze zmutowane dżungle latynoamerykańskie zobrazował i napisał wielkie wyczyny odważnych Atlantydów, którzy „przywracali świato do stanu naturalnego”. Ostatnim razem widziany w Federacji Północnoamerykańskiej.

Zophia

Zophia jest oficerem wywiadu, podsłuchuje wszystkie rozmowy od Federacji do Cesarstwa i zdaje raporty nie tylko Columbii ale też Atlantydzie. Wychowana w polsko-angielskiej rodzinie jest dzieckiem wojskowego oraz rzeczniczki praw psioników w dzielnicy polskiej. Od czasu jak zorientowała się że nikt nie uznaje pogłosek o cudownej Atlantydzie za prawdziwe, a okrucieństwo na świecie narasta rozpuszcza fałszywe informacje innym narodom na Ziemi, dzięki czemu na przykład skłóciła kilku bojarów przeciw carowi, a w Rzeczpospolitej Warszawskiej grupa byłych kapłanów stworzyła w podziemiach Kult Atlantydy. Wierzą że istnieje raj zamieszkany przez bogów, czyli Atlantyda, a przybycie zwiastować będzie Aerorepublika. Carstwo Wszechmoskiewskie to ostatnie miejsce gdzie ją widziano osobiście.

Cornelius

Cornelius to lider Czyścicieli, specjalnego korpusu zwanego w pełni Korpus Wojsk Międzyrządowych Atlantydy do Normalizacji Świata i Eliminowania Następstw Zdarzenia. Jego zdolności psioniczne w połączeniu z wyszkoleniem żołnierza frontowego uczyniły z niego doskonałego szturmowca. Opętani widzą w nim personifikację śmierci, ponieważ wie czy ktoś jest ze świata zewnętrznego i czy zawiera w sobie mutacje charaktertyzujące osoby dotknięte Zdarzeniem, jak również ukrywających się opętanych.

Ciekawostki

  • Większość technologii jaką się posługują przypomina tą z okresu Wojen Światowych.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki