FANDOM

„Najwspanialsi z pilotów Nexusa. Jeśli stoisz im na drodze, zejdź z niej nim zginiesz.”
―Braegel o regimencie.
20 Knights Of The Sky
Insygnia ZPM
Znak Pałacu Nexusa i jednostek z niego pochodzących
1. Pałacowy Regiment Powietrzny Nexusa
Twórca/Twórcy Arcturus Lwowski,
Lanedilia Lwowska
Dokument ustanawiający Utworzony przez wszechmonarchę
Lider Arcturus Lwowski
Przywódca/Przywódcy Arcturus Lwowski
Wybitni członkowie Arcturus Lwowski,
Lanedilia Lwowska,
Piter Baeger,
Ilja Raskolnikow
Pierwszy lider Arcturus Lwowski
Kwatera główna Pałac Nexusa
Stolica/główna siedziba Pałac Nexusa
Powiązania Wielki Układ
Data założenia 2014

1. Pałacowy Regiment Powietrzny Nexusa, znany również pod nazwą Rycerze Niebios to dowodzona osobiście przez wszechmonarchę Państw Nexusa oraz imperatora Unii Arcturusa Lwowskiego pilotującego Ostankino-Monino, przerobionego Iła-2 eskadra pilotów przeznaczona do najcięższych zadań, często również specjalnych. Jego piloci byli jednymi z tych żołnierzy, którzy umożliwili Koalicji zwycięstwo w Wojnie o Pokój na Gai Bermudii oraz uratowali Wielki Układ podczas bitwy o Ortę.

Charakterystyka

Organizacja nie szkoli a wybiera najlepszych pilotów z Wielkiego Układu kierowanych przez wszechmonarchę i jego małżonkę. Są oni jednymi z najlepszych pilotów. Zgodnie z tradycją każdy pilot posiada specjalny kombinezon przypominający średniowieczną zbroję oraz cybermiecz u boku. Kultywują oni tradycję rycerskości, uważając się za "następną generację rycerzy". Jeśli wszechmonarcha nie będzie mógł lub też nie będzie umiał pilotować pojazdu zrobi to ten, który jest najwyższy w hierarchii. Regiment składa się z 200 lotników, którzy są podzieleni na eskadry. Każda eskadra liczy 10 członków, a więc jest 20 eskadr. Ze względu na fakt iż są grupą osobiście dowodzoną przez władcę nexusiańskiego, jak również położenie kwatery głównej na Lotnisku im. Zdobywców Monte Cassino w Pałacu Nexusa nazywają się Pałacowym. Takie miano przysługuje jednostkom osobiście kierowanym lub operującym z siedziby rządu Wielkiego Układu. Ponadto nie ograniczają się do atmosfery planetarnej, lecz działają też w kosmosie. Podczas walki często dochodzi do brawurowych akcji, takich jak stanie na skrzydle w celu desantu na lecący kosmolot, ręczne naprawianie maszyny w locie czy nawet lądowanie na sterowcach, okrętach powietrznych i kosmicznych od spodu. Dlatego też wśród aeronautów z Prawdy zyskali miano "pilotów-wariatów".

Znane dokonania

Choć Rycerze Niebios mają na koncie wiele zwycięstw i kilka porażek to jednak brali udział w wielu ważnych bitwach.

Bitwa o Wenerę

Pod Wenerą rozegrała się pierwsza zwycięska dla Imperium Nexusa i dla całej unifikacyjnej strony. Nowo sformowany regiment nie wróżył zwycięstwa ale ich umiejętności, oryginalne pomysły i dobra współpraca z dowódcą, jakim był sam Lwowski przechyliły szalę zwycięstwa na ich stronę. Stracili co prawda 2 samoloty, ale zestrzelili 40 razy więcej maszyn, a więc ponad 80.

Obrona Wysp Brytyjskich

Regiment uczestniczył w obronie nieba nad Wielką Brytanią podczas Wojny o Pokój na Ziemi Krajowej. Zestrzelili dziesiątki sterowców i setki mniejszych jednostek latających, wysłanych w celu zdobycia z powietrza i morza tych wysp. Rycerze Niebios, wysłany przez sztab Koalicji lecieli z dwoma symbolami - Zakonu na skrzydłach i małymi znaczkami Pałacu Nexusa przy kokpitach. Początkowo byli niedoceniani, ale gdy uratowali transport z ewakuowanymi cywilami wówczas zaczęli być szanowani. Stracili w tej walce 8 samolotów i 5 pilotów. Przez rząd brytyjski zostali odznaczeni Krzyżem Wiktorii. Były to pierwsze walki dzięki którym świat ich poznał. Od tej pory Lwowski zyskał też przydomek Latającego Monarchy.

Obrona BosWash

Obrona Wschodniego Wybrzeża Stanów Zjednoczonych. Alians Sług Hastadariusa wysyłał masę sił powietrznych i morskich, celem zdobycia tych terenów. Jednakże floty powietrzne, w połączeniu z gwiezdnymi oraz morskimi dzielnie stawiły czoła ponurym samolotom i kosmolotom. Podczas serii tych walk uniemożliwili atak na Biały Dom, siedzibę ONZ, Wall Street, World Trade Center oraz Fort Independence. Ich heroiczne działania obejmowały też atak na lotniskowce Zemsta Ormahintha i Splugawiciel. Zniszczenie ich spowodowało zdecydowane osłabienie i wstrzymanie działań wojennych w tamtym regionie. Zostali za to odznaczeni Medalem Honoru oraz zakonnym Orderem Semper Invictus drugiej klasy.

Bitwa o Lich City

Nazi convoy attacked by Il-2

Wycofujący się naziści i Sługi atakowani przez Rycerzy Niebios

Najsłynniejszą akcją przeprowadzoną przez 1. Pałacowy Regiment Powietrzny Nexusa do dzisiaj bitwa o Lich City. Działali wtedy zarówno w powietrzu jak i na ziemi w roli drużyn taktycznych. Na początku starcia jako członkowie zakonnej Grupy Armii "Lotnisko". Choć obrona powietrzna miasta dawała radę, to jednak ostatecznie zmuszeni byli się wycofać z miasta. Lwowski podsunął pomysł wysłania siedmiu drużyn ze swoją - Alfą - na czele. Ich celem była infiltracja terenów zajętych przez Sługi i ich sojuszników, a przede wszystkim - zlokalizowanie kwatery głównej Osi Sług. Jak się dowiedzieli były dwie - na lotniskowcu Syriusz Azkaban oraz w burdelu Best Hearts. Gdy wrócili Operacja Rattenkrieg zakończyła się sukcesem, choć nie bez ofiar oczywiście. Gdy tylko wszystko było już gotowe wystartowali i na niskim pułapie zaatakowali siły pod Best Hearts. Zaskoczeni wrogowie nie zdążyli zareagować, a Agrinord zginął, bo został przeszyty pociskami z Ostnino jak sito. Gdy bitwa dobiegała końca zaatakowali wycofujące się siły wroga, wkrótce potem zdziesiątkowali wrogą flotę. Dzięki ich wkładowi w bitwę udało się prawie 3 tygodnie później zakończyć wojnę.

Bitwa o Ortę

Decydująca bitwa, dzięki której ocalono Wielki Układ, czyli bitwa o Ortę była pierwszą bitwą Wojny Krajowej w jakiej brali udział. Tym razem zostali wyznaczeni do eskorty samolotu przewożącego bombę memową. Kiedy tylko odprowadzili ją zajęli się resztkami sił jakie zostały na Orcie i rozpoczęli atak na bazy Przymierza Bermudiańskiego. Za ten wyczyn zostali odznaczeni Medalem Orła Bizantyńskiego pierwszej kategorii. Od tamtej pory Rycerze Niebios są też znani w Przymierzu jako Memowi Mściciele, choć to określenie ma pogardliwy wydźwięk.

Operacja "Imperialny Miecz"

Żołnierze Ci brali też udział w niezbyt chwalebnej walce znanej w Państwach Nexusa jako operacja "Imperialny Miecz". W czasie jednej z walk mieli za zadanie zaatakować wioskę netrolli na polecenie Rady Dworskiej[1], jednak Ci zmuszeni byli odmówić. Gdy się okazało iż dowódca im kazał mogli albo popełnić honorowe samobójstwo albo wykonać rozkaz. Wykonali go więc, ale uznali iż jest to ludobójstwo. Połowa odeszła, lecz gdy wszechmonarcha został zestrzelony nad Checkowią w obronie bombowców lecących nad wielką wioskę, będącą w rzeczywistości bazą wojskową klasy wojowników tej rasy postanowili wrócić. Oddali swoje życie w obronie wszechmonarchy-imperatora, wielu z nich zginęło, inni wrócili do Armii i stali się częścią 1. Regimentu, tym razem przysięgając iż nie odejdą nawet po końcu wojny.

Powstanie CreepyTown

W czasie bardzo krótkiego i dynamicznego, acz niezwykle ważnego i krwawego starcia znanego dziś jako insurekcja Lich City regiment działał w roli wsparcia powietrznego, a niektóre z jego grup walczyły w mieście. Ich głównym celem była walka z Przymierzem, a gdy doszło do pojawienia się partyzantów również zwalczanie insurekcji i promowanie dołączenia do środowisk nexusiańskich celem ustanowienia realnej władzy na tych ziemiach.

Pierwsza Bitwa o Metropolię

Regiment miał za zadanie atak na wrogą artylerię oraz wojskowe zabudowania Metropolii - federacyjnej stolicy. Byli jednymi z nielicznych którym udało się dolecieć w najdalej oddalone od frontu dzielnice miasta. Bitwa o Federację była dla nich jednakże tragedią, ponieważ ponad 60 procent maszyn zestrzelono, a 32 pilotów zginęło, sześciu z nich rozbiło się poza frontem na terenach nexusiańskich, a reszta z tych nieszczęśników trafiła do niewoli, z której uciekli lub popełnili samobójstwo. Wycofując się Lwowski poprzysiągł pewnego dnia zemstę na Federacji za takie potraktowanie regimentu oraz jego państwa.

Bitwa o Kościany Most na Krwawej Rzece

W wielu starciach regiment pomagał, ale nie zdołał zmienić wyniku. Często przybywali na grudzień, na czas rozejmu. Gdy przybyli na pierwszy z nich wkrótce zobaczyli iż w Przymierzu są podziwiani za taką ilość walk jakie stoczyli oraz bycie koszmarem dla Aliansu Sług, jak również fakt iż nie chcieli tej wojny. Wszechmonarcha też, ku zdziwieniu Przymierza, okazał się osobą otwartą i kulturalną, a nie jak głosiła propaganda zamkniętą i wulgarną. Bitwa o Kościany Most na Krwawej Rzece była serią mniejszych bitew, w której niejeden raz stoczyli niezwykle ciężkie boje.

Druga Bitwa o Metropolię

Rycerze Niebios brali udział w drugiej bitwie o Metropolię, która tym razem zakończyła się zwycięstwem Wielkiego Układu i Unii. Doprowadziła ona do wystąpienia Federacji z Przymierza, a następnie jej kapitulacji. Zgodnie z prawem była niepodległa i neutralna, w praktyce jednak wymuszono na niej sojusz z Państwami Nexusa. Ponad połowa terytoriów jednak nie przyjęła kapitulacji i kontynuowała walkę, tym razem odrywając się od Federacji i ogłaszając iż są terytorium wspólnym Przymierza, a więc należą do Netrolli, Piekła i Cesarstwa jednocześnie.

Oblężenie Ziemi Cesarskiej

D by roen911-dbdm83u

Kosmoloty Rycerzy Niebios walczą nad Ziemią Cesarską.

Na początku oblężenia nie brali udziału, ale połowa z nich ruszyła atakować miasta Ziemi Cesarskiej, między innymi Berlin, Posen, Danzig czy Breslau. Te trzy ostatnie to były Poznań, Gdańsk i Wrocław, ale przez zwycięstwo Drugiej Rzeszy w Wielkiej Wojnie i przyłączeniu sporej ilości państw do siebie Armia Nexusa i United Imperial Army używały niemieckich nazw dla miast na Ziemi Cesarskiej. Miasta te były centrami administracyjnymi i przemysłowymi, dlatego były kluczowe, zwłaszcza iż znajdowały się tam hale fabryczne produkujące małego rozmiaru pojazdy kosmiczne typu fregaty i korwety.

Operacja "Karty na stół"

Rycerze Niebios wrócili na płaskowyż Nexus aby bronić macierzystych ziem, jakie zostały przez Przymierze Bermudiańskie zaatakowane w ramach operacji "Karty na stół". Pomimo ich bohaterskiej postawy żołnierze wroga zdołali przebić się i wejść niezwykle głęboko, nie tylko przejmując wyspę Afenetreti, ale również zajmując tereny do Wzgórz Arkturiańskich. Największym jednak starciem była obrona wymiaru SPORE Nexus, która skończyła się pyrrusowym zwycięstwem dla sił sprzymierzonych. Następna akcja - atak na bramy Pałacu Nexusa - zakończyła się fiaskiem. Przybyłe z zachodu, północy i południa posiłki wygnały ich z Zachodnich i Wschodnich Pustkowi, jak również wymusiły odwrót przez dorzecze Nexusa. To zdziesiątkowało Front Nexusiański, ale też wymusiło ostateczny atak na wymiar Bermudia Secunda.

Atak na Bermudia Secunda

Atak na Bermudia Secunda był tym czym żadna elitarna jednostka nie mogła odmówić - ostatnią bitwą w której Wielki Układ i Unia zwyciężają nad Przymierzem Bermudiańskim. Wiedzieli jednak iż to wyłożenie wszystkich kart na stół - zwycięstwo albo koniec Państw. Walka była długa i wyczerpująca, ale dzięki obronie Letztewunderwaffe udało się zwyciężyć. Prócz obrony superbroni mieli też za zadanie zniszczyć okręt flagowy netrolli, zdobyć stacje kosmiczne w Oku Grozy oraz usiłować zdobyć Ziemię tego wymiaru. Była to ostatnia walka Wojny Bermudiańskiej. Od tamtego czasu działają w ramach walki z Aliansem Sług albo pozostają na lotniskach w Pałacu Nexusa.

Pojazdy

1. Pałacowy Regiment Powietrzny używa przeważnie myśliwców bombardujących i samolotów szturmowych. Każda jednostka jest oryginalna i inaczej ozdobiona.

  • F-61 Trydent
  • X-Wing
  • TIE Fighter
  • Lightning z uniwersum WH40K
  • Thunderbolt z uniwersum WH40K
  • Futurystyczne Ił-2, w tym Ostankino-Monino oraz P-51 i Supermarine Spitfire
  • Panavia Tornado
  • Mikojan-Gurewicz MiG-29
  • Suchoj Su-25

Znani członkowie

Z najbardziej znanych członków regimentu wyróżniają się:

  • Arcturus Lwowski (pułkownik dowódca regimentu, pilot Ostnino)
  • Lanedilia Lwowska (podpułkownik, drugi dowódca regimentu, strzelec tylny w Ostnino)
  • Piter Baeger (major, dowódca eskadry "Bombardier", zabity w akcji)
  • Leonid Farger (major, dowódca eskadry "Hunter")
  • Ilja Raskolnikow (major, dowódca eskadry "Stalker")

Ciekawostki

  • Rycerze Niebios automatycznie mają w Państwach nadane tytuły arystokratyczne jeśli są z takowych regionów.

Przypisy

  1. Tajny organ najbardziej lojalnych i wpływowych wobec wszechmonarchy mieszkańców Wielkiego Układu. Są oni razem z monarchą faktycznymi władcami całego państwa. Mają wpływy w korporacjach, Parlamentum, wywiadzie, kontrwywiadzie, Armii Nexusa oraz wielu innych strukturach.