FANDOM

Żywioły Arkaniczne, zwane Arkanami lub Żywiołami Pochodnymi były różnie nazywane przez eony. Żywioły te tworzą sieć potężnych rzeczy, jaką są owe "czary", czy "umiejętności". Każde mogą być wykorzystane w różnym celu - zabijania lub uzdrawiania. Niektórzy kontrolują używanie tych mocy. Nie jest to magia, lecz jej rodzaj, unikalny dla Ładu i Chaosu.

Arkany są wynikiem powstania Żywiołów Pierwotnych, czyli Ładu, Chaosu i Równowagi. Tylko niektórzy mogą je kontrolować. Posługiwanie się nimi nie jest dobre, ani złe - "stanie się plugawy, jeśli zostanie opętany przez magię Chaosu lub Ładu. Może się to stać tylko przez istoty Chaosu, jeśli uda im się go lub ją spaczyć.

Istnieje 16 kręgów. Pierwszy to poziom mało doświadczonych, od 5 do 10 - typowy dla większości Arkanistów. Najpotężniejszymi są Ci, co wykazują aktywność arkaniczną od 13 do 16. Osoby powyżej szesnastego są bacznie obserwowane, określane mianem Arkanostratów. Te istoty są zdolni do wieszczenia przyszłości oraz zdolni samemu stworzyć bramy międzywymiarowe. Są wyjątkowo groźni, wystarczy jeden by zrównać z ziemią całe miasto.

Popularne Żywioły

  • Elektropiorun - błyskawica, która uderza we wskazane miejsce.
  • Migokroczenie - rodzaj teleportacji, w formie cienia.
  • Mur Kinetyczny - tarcza zdolna zablokować najpotężniejsze uderzenie.
  • Płomienie Zguby - żywioł ten sprawia, że pali się niebieskim płomieniem bezdymnym wszystko, co tylko się podpali, nawet trudnopalna rzecz jest w stanie cąłkowicie spłonąć.
  • Wodny Kształt - osoba sama zmienia się w wodę. Trudno ją trafić i nie można jej oddzielić.
  • Prędkość Światła - Arkanista może poruszać się z prędkością światła nawet w najdalsze cele.
  • Mroczny Wzrok - rodzaj termowizji. Przez ściany i podłogi widać cele, a co najważniejsze - wszystkie najistotniejsze rzeczy.

Ciekawostki

  • Arkany są niedostępne dla zwykłych śmiertelników.
  • W przeciwieństwie do magii, czy psioniki nie ma technologii neutralizującej Żywioły Pochodne.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki