FANDOM

Mitr Praimus z orbity.jpg

Mitr Praimus, jeden ze Światów Pierworodnych

Światy Pierworodne - pierwsze powstałe po Koniunkcji światy. Są niemalże najbardziej rozwiniętymi światami, tam życie wyewoluowało najsilniej. Dla niektórych uchodzą za raj. To tutaj naradzały się i upadały wszystkie gwiezdne wspólnoty o charakterze sojuszu polityczno - gospodarczego, stąd wywodzi się wiele prądów kulturowych. Wszystkie te miejsca są położone w Galaktyce Pierworodnej, najstarszej w historii całego Nexusa postkoniunkcjalnego galaktyce. Jest ona największą w historii, jej przebycie z prędkością nawet FTL potrafi zająć nawet jeden dzień. Światów takich jest trzynaście.

Historia

Zasianie życia w nowym Nexusie

Za początek istnienia pierwszych takich planet należy uznać pierwsze powstała układy gwiezdne. Datuje się je na 14 tysiąclecie przed Chrystusem, a więc w czasie krótko po powstaniu obecnego Nexusa. Początkowo były to dyski protoplanetarne, dopiero parę wieków później pojawiły się w nich jądra planet. Te które przetrwały zmieniły się w nowe, zdatne do życia później planety. To właśnie te wydarzenia zapoczątkowały narodziny Światów Pierworodnych.

Na tych planetach rozkwitło pierwsze życie i to stąd pochodzi cała wiedza o epoce, gdy istniało wiele wymiarów, a niektóre władały niepodzielnie swoimi terenami. Te wspólnoty upadły, ale paru wyjątkowych Uczonych, jak na przykład Ci z Nexus Uniwersum, zdołali zachować wiedzę i przenieść ją do obecnego, jednolitego wymiaru. To dzięki nim po 10 mileniach odkryto ponownie napęd nadświetlny. Nazywani różnie, przez brak możliwości komunikacji ze sobą między systemami rozproszyli się i skonstruowali techkrypty.

Znane Światy Pierworodne

  1. Mitr Praimus - planeta położona w Macierzy Astroekspansji. To stąd poleciały pierwsze statki kosmiczne, wytyczając szlaki nadświetlnych podróży. Mitr Praimus, doświadczony wieloma walkami gwiezdnymi oraz mimo przeszłości, nadal stanowi istny szmaragd w Nexusie. Najbardziej znana jest jednak dzięki lokalnej Gildii Stoczniowej, która tworzy istne arcydzieła maszynerii.
  2. Ibrahim Ishmael - położona na Zewnętrznych Rubieżach Galaktyki Pierworodnej, znana z tego, że pełno tam bandytów, przemytników i innych typów spod ciemnej gwiazdy względem prawa wspólnego. Planeta była wielokrotnie świadkiem wojen i krucjat antychaosowych, zorganizowanych przez Rządy Nexusiańskie. Dziś nadal próbuje stanąć na nogi i zyskać możliwość dynamicznego rozwoju, dzięki coraz to częściej odkrywanym złożom.
  3. Waronia - pierwsza planeta, do której dotarli odkrywcy z Mitr Praimus. Waronia w tamtym czasie wysyłała już za pomocą statków z kapsułami kriogenicznymi pierwszych kolonistów. Rządy tych planet postanowiły podać sobie pomocną dłoń i pomóc nawzajem. Waronia skrywała sekret budowy tak zwanych Wrót Osnowy, które wykorzystano później w roli sieci tak zwanego Gwiezdnego Metra. Tym samym tak samo leży w Macierzy Astroekspansji.
  4. Aiur - położona w Zewnętrznym Centrum Galaktyki Pierworodnej, ojczyzna protazów, potomków protosów. Obecnie stanowi centrum federacji systemów cywilizacji protoskich z całego Nexusa. Aiur pierwotnie nazywała się Ajsa i była we wspólnym władaniu przodków protazów oraz innych im podobnych ras. Te, które nie mogły się odżywiać przez brak otworu gębowego, zginęły, wskutek czego pozostali oni. Jednak pamięć nie umarła - uważa się na tym globie, że pielęgnowanie pamięci o wymarłych jest priorytetem dla potomnych.
  5. Terra Primaris - położona w Zewnętrznym Centrum Galaktyki Pierworodnej, w sektorze Solaria. Iluzorycznie przypomina Ziemię, ale różni się ona tym, że ma żółtawe wody, niższy poziom morza oraz pewne różnice w kształcie, jak na przykład nie istnieje Cieśnina Beringa, Kanał Panamski jest głęboki i naturalny, Morze Kaspijskie jest w miejscu Kałmucji połączone z Czarnym dużym kanałem, a także Marmara jest szersze, lecz zdecydowanie płytsze. Terra Primaris jest domem jednego z najpotężniejszych ludzkich państw w Nexusie - Związku Gwiezdnego Wszechludzi.
  6. Stolica Nexusa - położona w Rdzeniu Galaktyki Pierworodnej, prawie że w samym centrum. W zasadzie nie jest już to planeta, a połączony system gwiezdny, który stał się niemalże Nowym Jorkiem w całym Nexusie. Przez niezliczone milenia była to siedziba rozmaitych Rządów. Dzięki odkrytym technologiom udało się ją skutecznie terraformować, a atmosfera stała się zdatna do życia dla każdego organizmu. Cały system i obszary wokół są wykorzystywane, mieszka się nawet poza planetą. Jest to ta trzynasta, gdyż została nie tyle skolonizowana najpóźniej, co tak naprawdę była terraformowana i nie istniała jako jedna z pierwszych planet zdatnych naturalnie do życia.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki